גיא לרר חושף בפייסבוק: "זומנתי לחקירה בחשד לפרסום חומרי חקירה אסורים"

גיא לרר, בתחנת המשטרה
גיא לרר, בתחנת המשטרה

גיא לרר, מנחה תוכנית "הצינור" בערוץ 10 ומי שעומד בראש פרויקט 'החזית' חושף בדקות האחרונות בעמוד ה'פייסבוק' שלו כי זומן לחקירה באזהרה במפלג ההונאה של משטרת ירושלים, בחשד כי פירסם לכאורה חומרי חקירה אסורים, בראשם סרטון סאטירי של עו"ד ברק כהן, מוביל תנועת 'באים לבנקאים' שמתח ביקורת נגד אלון חמדני, שוטר מתחנת מוריה בירושלים.

לרר נחשב לאחד האנשים המשפיעים כיום בתקשורת הישראלית, מעבר לחוזקה של תוכנית 'הצינור' והרייטינג הגבוה בפייסבוק עם עמוד שנוסק לכ-820 אלף אוהדים, לרר עומד בראש פרויקט 'החזית' שמקדם מגוון אג'נדות חברתיות, ביניהם המאבק נגד חברת איקיוטק, מאבק 'הוט' שהצליח בזמנו לגרום לחברה לנזק כלכלי של ממש. בחודש אפריל השנה, עברה 'צינור לילה' לשידור בלייב הפריים טיים תחת השם המקורי 'הצינור', מהלך נוסף שחיזק את כוחו של לרר, שעתה על פניו הוגדר כיעד של גורמים כאלו או אחרים.

הסרטון של ברק כהן "שסיבך" את לרר:
"זו כנראה חקירת המשטרה הכי הזויה שראיתם: עו"ד ברק כהן, שכתב שיר נגד שוטר, עומת במשטרה עם שורות שמעולם לא הכחיש שכתב – ותיעד את הפארסה הזו". כך נכתב בערוץ 10

בסטטוס שפירסם לרר בדקות האחרונות ברשת החברתית נכתב:

"החלטתי להוציא את זה כאן לפני שתגיע איזו הדלפה מכוערת שאחריה אצטרך רק להתגונן. זומנתי לחקירה באזהרה במפלג הונאה של המשטרה. הובלתי יחד עם עצורים הכבולים באזיקים בידיהם וברגליהם לחדר טביעות האצבעות וצולמתי במאג שוט. האשמה: "פרסום חומרי חקירה אסורים". מהם חומרי החקירה האסורים? סרטון סאטירי של עו"ד ברק כהן נגד אחד השוטרים בתחנת מוריה בירושלים. החברים של השוטר מהתחנה זימנו את ברק כהן לחקירה מדוקדקת שבשיאה ניגנו לו את השיר מיו-טיוב".

גיא לרר
גיא לרר

"אני שידרתי את החקירה המוזרה על הסרטון ההיתולי שעלתה כבר בפייסבוק ונצפתה על ידי עשרות אלפים ועכשיו אני חשוד בעבירה שדינה עד שנת מאסר. בחקירתי נכח ראש מפלג ההונאה. עד כדי כך. אין לי פה עניין להצטייר כקורבן. החקירה היתה אדיבה ובשום אופן לא חוויה טראומטית או משהו שמתקרב לזה אפילו. העניין הוא עקרוני. בשיחות שניהלתי עם החוקרים הגענו לדיון ער על הביקורת שאנחנו מותחים בצינור על תפקוד המשטרה לאורך שנים. אולי במקרה, אולי לא. שאלתי האם חקירות פריצה, גניבות ואלימות זוכים לאותה תשומת לב כמו אותה חקירת ענק על העלבת שוטר. בינינו, אין צורך אפילו להשיב על השאלה הזו. אולי מטרת החקירה היתה להפחיד או להלחיץ? אולי".

לרר במעצר, אילוסטרציה: יבגני זרובינסקי
לרר במעצר, אילוסטרציה: יבגני זרובינסקי

"זה די מלחיץ כשמרחפת לך על הראש שנת מאסר ואתה מחכה לתת טביעות אצבע בחדר מלא שקשוקי אזיקים. יש מועדון הולך וגדל של אנשים שזכו להכיר את זרועו הנקמנית של הגוף שאמור לחבק ולשמור. תשאלו את רפי רותם, חושף השחיתויות ברשות המסים שצובר בארכיון תיקים פליליים שנפתחים נגדו בקצב מסחרר ובסוף גם כנראה יגיע לכלא. אבל במשטרה צריכים לדעת את זה: עבריינים מועדים קשה מאוד לשנות, עוד יותר קשה לשנות אנשים שאולפו להצביע על מה שלא בסדר. כן, אפשר לגרום להם סבל, לגרום לסביבתם לכעוס עליהם, להשפיל אותם עד עפר. אבל אי אפשר לשנות אותם. הם נולדו ככה וימותו ככה. בדיוק ככה". לסטטוס המקורי של לרר

הסרטון המלא שפירסם ברק כהן בחודש יוני

הכתבה המלאה בתוכנית 'צינור לילה'

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים