שנת השיימינג: בזק מציגה מצגת ומחקר מושקעים שסוקרים את 2015 בעולם הדיגיטלי

שנת השיימינג
שנת השיימינג

במסגרת ועידת הדיגיטל של מגזין ואתר TheMarker שנערכה הבוקר, חברת התקשורת בזק מציגה סיכום לצד ניתוח ומחקר מקיף של שנת 2015 'החיים בעידן הדיגיטלי – דוח בזק למצב האינטרנט בישראל בשנת 2015". בין הנושאים בדו"ח; תופעת השיימינג שתופסת תאוצה, עליית סרטוני הסנאף מאירועי טרור שמופצים באפליקציית וואטסאפ, התברגות פייסבוק כמקור לצריכת תוכן חדשותי, עידן הסלפי, חוסר הסבלנות ועוד. קליק להורדת המצגת ב-PDF או צפו בסרטון הוידאו מטה.

הדוח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי ומתבסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים סטטיסטיים אמיתיים מפעילות החברה ומערכותיה. בין השאר נערך לצורך הדוח סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1000 נדגמים כולל בני נוער, הכולל קטגוריות שונות המרכיבות את החיים הדיגיטליים של כל אחת ואחד מאתנו. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, משקפים תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי לשנת 2015.

תופעת השיימניג ברשת, שבלטה מאוד השנה קיבלה ביטוי גם בסקר שביצעה בזק, שהראה כי 58% מהגולשים נחשפו לשיימינג ברשת בשנה החולפת, וכ-11% מאלה שנחשפו אליו, המשיכו ושיתפו אותו הלאה ברשתות החברתיות. עוד עולה כי 28% מהנוער (עד גיל 18) חווה בעצמו או מכיר אישית מישהו שחווה שיימינג ברשת. כמחצית מההורים לילדים בני 6-17 מתארים את התופעה כאחת התופעות ממנה הם חוששים לגבי ילדיהם, כש-17% חוששים ממנה מאוד, ו-30% די חוששים ממנה.

מתוך המצגת: גם דפני גפני זוכה להתייחסות מבזק "לא לוקחים את החיים ברצינות". אולי דפני גפני היא בכלל קמפיין של בזק?

דפני גפני, בזק
דפני גפני, בזק

על פי בזק, תופעה מדאיגה נוספת היא סרטוני הסנאף שמופצים בעיקר באמצעות הווטסאפ. לפי הסקר ניתן לראות מכך שכ- 50% מהציבור נחשפו לסרטוני סנאף בווטסאפ, כאשר בקרב בני הנוער שלושה מכל ארבעה בני נוער נחשף לסרטוני סנאף. מבין סרטוני הסנאף, מובילים תכנים המציגים פיגועי טרור. 42% מהציבור נחשף לתכנים מזירות פיגועים, 29% לתכנים בעלי אופי מיני, 29% לתכנים המציגים אלימות, 26% לתכנים קשים מתאונות דרכים ו-24% להתעללות בבעלי חיים.

בתוך כך, מראה הסקר שינויים משמעותיים בהרגלי צריכת החדשות של כולנו. הפייסבוק הפך לפלטפורמה עיקרית בצריכת החדשות של בני הנוער, כאשר כשליש מהנוער, 32%, מדרגים את צריכת החדשות ברשת החברתית כפעילות העיקרית שהם עושים בה. בנוסף, ניתן לראות כי יותר ויותר ישראלים צורכים את מנת החדשות שלהם באמצעות עדכוני Push למיניהם (פוסטים בפייסבוק, התראות נייד וכדומה). 50% מבני 35+ ו-68% מבני 13-34, קוראים חדשות באמצעות הפניות המגיעות אליהם מאפליקציות, מהווטסאפ או מהפייסבוק.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק: "הנתונים העולים מהדוח מעידים כי השימושים באינטרנט ממשיכים לצמוח בקצב מואץ ומשנים את סביבת החיים האישיים והעסקיים. כך למשל, נפח הורדת קבצי אינטרנט ברשת הנייחת צמח בלא פחות מ-40% בשנה ועומד על 3 גיגה ליום בממוצע. הדבר נובע בעיקר מכיוון שהווידאו הפך לשימוש המרכזי באינטרנט, וכ-84% מהגולשים צופים בתכני וידאו ברשת. מכיוון שהצעירים מובילים באימוץ טכנולוגיות חדשניות, ומסמנים את המהפכות התרבותיות הנובעות מחדירת העולם הדיגיטלי לכל פן בחיינו החלטנו השנה להקדיש מקום נרחב לדפוסי השימוש והרגלי צריכת התכנים של בני הנוער. האתגר של בזק, כחברה המובילה את שוק התקשורת הישראלי, הוא להשקיע בתשתיות ובשירותים מתקדמים כדי להבטיח את המשך".

מה עבר על האינטרנט הישראלי השנה?

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים