מארק צוקרברג: "אל תהרוג אותנו" ארגון שורת הדין משיק קמפיין נוסף נגד פייסבוק

מארק צוקרברג, שורת הדין
מארק צוקרברג, שורת הדין

ארגון 'שורת הדין' (Israel Law Center), ארגון זכויות אדם יהודי הפועל משפטית נגד ישויות טרור וגופים המממנים טרור או כאלה שמועברים דרכם כספי טרור וכן נגד אנטישמיות עולמית, משיק פעימה שלישית בקמפיין המתנגח בחברת פייסבוק העולמית, המייסד מארק צוקרברג ובחברת פייסבוק ישראל, אותה מובילה המנכ"לית עדי סופר תאני.

כזכור, באוקטובר שנה שעברה, השיקו בארגון מהלך ויראלי במסגרתו הוזמנו גולשים לקחת חלק בתביעה ענק נגד פייסבוק וזאת לאור ההסתה המתמשכת ברחבי הרשת החברתית הקוראת לרצח ישראלים ויהודים מסביב לעולם. עשרות אלפי אנשים לקחו חלק בתביעה שהוגשה לאחרונה בארצות הברית נגד פייסבוק העולמית.

בעקבות הבאזז והפעילות סביב 'שורת הדין' התברג עמוד הפייסבוק של הארגון כאחד העמודים הפופולארים והאינטראקטיבים בישראל, עם מאות אלפי אינטראקציות מדי חודש. לפני כשבועיים, השיקו בארגון את הפעימה השנייה, שזכתה לשם 'ניסוי ההסתה הגדול בפייסבוק', במסגרתו נפתחו שני עמודי פייסבוק זהים ומסיתים, האחד הסית כנגד מוסלמים והשני כנגד יהודים, לאחר שבשני העמודים הועלו סטטוסים ותכנים מסיתים זהים ובהתאמה לקהל היעד, שלחו אנשי הארגון מאות דיווחים לרעה על שני העמודים, "למרבה ההפתעה" פייסבוק הסירה בתחילה רק את העמוד שהסית כנגד מוסלמים, ורק לאחר פרסום דבר הניסוי בתקשורת, נאותה פייסבוק, סביר כי בהתערבות ישירה של סופר-תאני וחברת 'פייסבוק ישראל' להסיר גם את העמוד שהסית נגד ישראלים.

מארק צוקרברג, אילוסטרציה
מארק צוקרברג, אילוסטרציה

עתה הארגון משיק שלב נוסף בקמפיין תחת הכותרת 'צוקרברג אל תהרוג אותנו' (באנגלית: 'Zuckerberg don't kill us'), שבסיסו בגיוס המונים באמצעות אתר Headstart, במסגרתו מבקשים אנשי הארגון לגייס כ-116,400 ש"ח (30K$) מהגולשים, וזאת במטרה לרכוש מדיה ולהציב שלט חוצות בסמיכות למקום מגוריו של מארק צוקרברג בעיר פאלו אלטו שבקליפורניה, ארצות הברית. בארגון מסבירים, "אם הוא לא רואה את התלונות – נשים לו אותן מול ביתו בקליפורניה".

ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין: "מדהים לגלות שאחרי רצח של קרוב ל-30 ישראלים מאז אוקטובר, המונעים מהסתה פרועה ברשתות החברתיות, פייסבוק ממשיכה להתעלם מההסתה לאלימות כנגד ישראלים, בה בשעה שהיא מראה כי היא מסוגלת ויכולה להסיר הסתה כשהיא מחליטה לעשות כך. אנו דורשים שפייסבוק יתחילו פרואקטיבית למנוע את ההסתה הפלשתינית לטרור מעל דפיה, יעזרו בטכנולוגיות המתקדמות שלהם לאתר ולהוריד קריאות לרצח ישראלים, וינטרו תמונות וקטעי וידאו המעודדים מעשי טרור כנגד יהודים. אנו ננקוט בכל דרך להגן על אזרחי ישראל".

>> לתמיכה בגיוס

תופעת ההסתה בפייסבוק הפכה להיות אחד ממאפייני גל הטרור הנוכחי בישראל. עמודי פייסבוק בהם מראים איך הורגים יהודים בצורה הכי אפקטיבית, כולל הוראות מפורטות ועידוד הרוצחים ברשתות החברתיות. בפייסבוק אפשר למצוא הוראות למשל לרסס K300 על הסכין לפני שדוקרים את היהודי, או הנחיות איפה בגוף היהודי לדקור כדי שהרצח יהיה אפקטיבי יותר. וגם עידוד לרציחות והפיכתם של הרוצחים לגיבורי תרבות. בארגון שורת הדין נאבקים נגד ההסתה בפייסבוק כבר תקופה ארוכה. לאחרונה אף הגיש הארגון תביעה בשם 20 אלף ישראלים נגד הפייסבוק על ההסתה המתרחשת בין דפיו.

המדינה נגד פייסבוק, ערוץ 2
המדינה נגד פייסבוק, ערוץ 2

למרות זאת, מספרים בשורת הדין, כי עשרות אלפי פניות לפייסבוק בבקשה להסיר פוסטים מסיתים לרצח ולביצוע פיגועי טרור נגד יהודים נענו על ידי פייסבוק בתשובה לקונית: "תודה על שהקדשת מזמנך כדי לדווח על משהו שעשוי להפר לדעתך את כללי הקהילה שלנו. בדקנו את הקבוצה שדיווחת עליה כמכילה דברי שיטנה או סמלי שיטנה וגילינו שהיא איננה מפרה את כללי הקהילה".

במקביל לקמפיין הגיוס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע היום כי ישראל תיזום חקיקה בינלאומית שתאפשר לתבוע את הרשת החברתית 'פייסבוק' על ההסתה שמתפרסמת בה.

מהארגון נמסר: "אם מארק צוקרברג פוקח את העיניים – אנחנו לא ניתן לו לעצור כאן. אנחנו קוראים לכם לעזור לנו להרים שלט חוצות ענק מול ביתו של מארק צוקרברג, כדי שיראה על השלט את ההסתה בפייסבוק. אסור לנו להמשיך לאפשר למארק צוקרברג להתעלם מאיתנו. יחד נעצור את ההסתה בפייסבוק."

שורת הדין הינו ארגון העומד בחוד החנית של מאבק בטרור ושמירה על זכויות יהודים ברחבי העולם. שורת הדין מחוייבים להגנה על מדינת ישראל במספר מישורים : הגנה מפני תביעות, לוחמה במישור המשפטי נגד חרמות אקדמיות וכלכליות ונגד אלה המבקשים לשלול את הלגיטימיות של המדינה היהודית. שורת הדין פועלת בכל העולם באמצעים משפטיים נגד אויביה של מדינת ישראל שורת הדין שוכנת ברמת גן, ומנוהלת ע"י עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר. שורת הדין עובדת עם סוכנויות מודיעין מערביות, סניפי אכיפת החוק ורשת של עורכי דין מתנדבים מכל רחבי העולם כדי להגיש תביעות משפטיות בשמם של יהודי העולם.

מארק צוקרברג, אילוסטרציה
מארק צוקרברג, אילוסטרציה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים