גורמים בענף: המכרז לניהול הפייסבוק והאינסטגרם של רכבת ישראל הוא "מכרז תפור"

רכבת ישראל, ויקיפדיה ואילוסטרציה
רכבת ישראל, ויקיפדיה ואילוסטרציה

אגף רכש והתקשרויות של רכבת ישראל הוציא באחרונה למכרז (מכרז מס' 11602) את שירותי ניהול עמוד הפייסבוק והאינסטגרם של רכבת ישראל. התנאים המקדימים להגשת ההצעות למכרז הובילו לטענות מרובות מצד משרדים וספקים שלא עמדו בדרישות הסף של רכבת ישראל (PDF). חלקם טוענים כי מדובר בדרישות תמוהות למדי שנועדו להבטיח לכאורה את זכייתה של חברת סושייאל מוכרת.

ברכבת ישראל דורשים 3 שנות ניסיון לפחות בניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם (PDF), בהיקף תקציבי של לא פחות מ-700,000 ש"ח בשנה ללקוח אחד. דהיינו ברכבת ישראל דורשים כי המשרד הנבחר מטפל כיום בתקציב ריטיינר חודשי של כ-58,000 ש"ח עבור לקוח בודד וזאת ללא מדיה. בנוסף דורשים ברכבת כי המשרד המציע יעסיק לפחות 10 עובדים במשרה מלאה לביצוע שירותי ניהול הפייסבוק. דרישות שלכאורה ועל פי הטענות נועדו לצמצם משמעותית את מספר המשרדים שזכאים לגשת למכרז. גורם בענף למזבלה: "מכרז תפור".

בין הטענות של המשרדים שהגיעו לידי המזבלה עולה התייחסות נקודתית לכך שרכבת ישראל דורשת לפחות שלוש שנות ניסיון בניהול עמודי אינסטגרם, כך שלא ריאלי שישנם משרדי פרסום או מדיה חברתית בישראל בעלי ניסיון שכזה, שכן הפרסום בפלטפורמת אינסטגרם נפתח רק לפני חודשים ספורים וטרם כך מעטים המותגים הישראלים שניהלו נוכחות אינסטגרמית, לבטח שלא לפני 3 שנים.

ברכבת מתכוננים לזעם הציבור: בין דפי המכרז ניתן להבין כי ברכבת ישראל מחפשים משרד שלא רק ינהל את מערך הפייסבוק והאינסטגרם שלה, אלא גם ינהל משברים ויעניק מענה מהיר לאירועי שיימינג (להגדרתה) כנגד הרכבת, עובדיה ומנהליה. בנספח שאלות ותשובות, עולות שאלות נוספות, בעיקר סביב סוגיית התקציב הגבוה בו נדרשים המשרדים להציג תקציב שנתי בודד על 700 אלף ש"ח כתנאי מקדים.

ברכבת ישראל כנראה מבינים שמדובר בתקציב משמעותי עבור לקוח אחד בזירת הפייסבוק והאינסטגרם, במיוחד כשהוא אינו כולל רכש מדיה. ברכבת אף שוללים על הסף משרדים שמבקשים להנמיך את תנאי הסף, ובכך מצמצים את מניין המשרדים שיכולים להשתתף בו לכדי משרדים בודדים אם בכלל.

המכתב של ארגון להב
המכתב של ארגון להב

על פי מידע שהגיע לידי המזבלה עולה כי בימים האחרונים, ארגון להב הפועל למען עצמאים ועסקים בישראל, שיגר מכתב בהול למנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר בו נדרשה רכבת ישראל לנסח מחדש את תנאי המכרז כך שלא יגבילו את האפשרות של עסקים עצמאים וקטנים מלהתחרות עליו באופן הוגן. את המכתב למנכ"ל רכבת ישראל ולמנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה מר רן קויתי, שיגר נשיא להב, עו"ד רועי כהן.

בפניית להב לרכבת ישראל נכתב:

"הובא לידיעתנו נוסח המכרז הרצ"ב בעבור שירותי ניהול עמוד הפייסבוק והאינסטגרם של רכבת ישראל. התנאים המקדמיים להשתתפות במכרז נוסחו על ידכם כך שהם מגבילים את האפשרות של עצמאים ועסקים קטנים להתחרות באופן הוגן. כך למשל סעיפים10.2 ו-10.3 העוסקים בדרישות של העסקת 10 עובדים לפחות וניהול עבודה בהיקף תקציבי של 700,000 ₪ לפחות עבור לקוח.

להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל פועלת במשך שנים רבות כדי להביא לכך שהמערכת הציבורית תפעל למען הגברת "נוכחותם" של עסקים קטנים במכרזי הממשלה, רשויותיה והחברות הממשלתיות. הנושא אף קיבל ביטוי בהחלטת הממשלה 3409 מיום 3/7/2011 (סעיף א 6): "הגדלת ההשתתפות של העסקים הקטנים והבינוניים ברכש הממשלתי".

אין כל הצדקה כי עצמאים או בעלי חברות קטנות לא יוכלו להשתתף במכרז שבנדון. לפיכך אנו מבקשים את התערבותךעל מנת שהמכרז ייבדק ביסודיות ואם ניתן לתקנו – יתוקן באופן שיאפשר השתתפותם של אלה."

המזבלה לא הצליחה לקבל את תגובת רכבת ישראל בטרם הפרסום, אולם גורם מקורב מספר למזבלה כי "רכבת ישראל לא תיסוג מהדרישות או תשנה את היקפי התנאים". תגובת רכבת ישראל תתעדכן באם תתקבל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. ההנהלה שם משקשקת מהוועד כולה מהמנכל ועד אחרון המנהלונים הקטנטנים נערי אוצר לשעבר ,כמו רובן…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים