ניסוי וטעייה: אתר 'הארץ' סוגר את שעריו בפני משתמשי אדבלוק

חסימת אדבלוק באתר הארץ
חסימת אדבלוק באתר הארץ

לאנשים חושבים ובלי אדבלוק: המאבק של תאגידי החדשות בתוסף חוסם הפרסומות הפופולארי אדבלוק (Adblock) עולה הבוקר שלב. אתר 'הארץ' מקבוצת רשת שוקן הוא אתר החדשות הגדול הראשון שהחל לחסום לחלוטין את גישת הגולשים שמשתמשים בתוסף לחסימת פרסומות. מטרת הניסוי היא הגדלת מספר המנויים בתשלום של האתר, על פי דיווח אחרון של הארץ, באתר ישנם למעלה מ-25 אלף מנויים בתשלום. מיותר לציין כי מנויי הארץ גם אם בעלי אדבלוק, לא יחסמו.

למזבלה נודע כי חסימת האדבלוק באתר 'הארץ' היא בגדר ניסוי שהושק כבר לפני כעשרה ימים, אולם לנפח קטן וכמעט אפסי של הגולשים. החל מהיום חסימת האדבלוק מוצגת לכ-15% מהגולשים ותעלה בהדרגה, עד כדי חסימה גורפת לכלל משתמשי האדבלוק וזאת בתנאי שהניסוי יצלח בהמרת הגולשים למנויים.

לוגו אתר הארץ
לוגו אתר הארץ

גולשים שנכנסו הבוקר לאתר מדווחים כי תכני 'הארץ' אינם ניתנים לגישה ובמקומם מוצגת הודעה בה נכתב: "אתר הארץ חסום לגולשים שמשתמשים בחוסם פרסומות. כדי לספק לך את התוכן האיכותי בישראל אנחנו מעסיקים מאות כתבים, עורכים, מתכנתים, מעצבים ובעלי מקצוע אחרים. הכנסה ממינויים דיגיטליים ומפרסום מאפשרת לנו לכסות את ההוצאות ולהמשיך לפתח את האתר".

הודעת החסימה מפנה את הגולשים לרכישת מינוי לאתר. בשלב זה החסימה אינה גורפת בקרב כלל אתרי רשת שוקן (דה מרקר וכו') ומתייחסת נקודתית לאתר 'הארץ'. על פי בכירים בעולם האינטרנט הישראלי, מוערך כי כיום כ-40% מסך הגולשים משתמשים בתוספי חוסמי פרסומות שונים, בראשם תוסף אדבלוק, אדבלוק פלוס ודפדפן אדבלוק.

בכך, קבוצת הארץ מצטרפת לגופים מוכרים נוספים במאבקם מול משתמשי אדבלוק. ביניהם אתר גלובס וכיכר השבת שהיו הראשונים לאמץ את החסימה, אתר ynet, פורטל עומרי חיון, אתרי קבוצת קו מנחה ואתר הפורומים רוטר שביטל לאחרונה את פרסומות הפופ-אפ.

ליאור קודנר, סמנכ״ל הדיגיטל של קבוצת הארץ, מסר למזבלה: "כדי לייצר את העיתונות האיכותית בישראל ולהמשיך ולהתפתח בזירה הדיגיטלית אנחנו צריכים לכסות את הוצאות המערכת והטכנולוגיה. כיום אתר הארץ הוא המתקדם בישראל, מה שהתאפשר בזכות המעבר לתשלום לפני כשלוש שנים. מקורות ההכנסה שלנו בדיגיטל הם מינויים ופרסום. לכן, גולשים שאינם מנויים וחוסמים פרסומות ייחשפו רק לחלק מתכני האתר".

אדבלוק, הארץ
אדבלוק, הארץ

תודה לאורי ברק, אסף מגדיש ופורום רוטר על הטיפ.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

10 תגובות לפוסט

10 תגובות

  1. נראה לי שמצאתי פיתרון:
    1. לוחצים על האייקון של ABP -> Options -> Add your own filter
    2. מוסיפים את השורה הבאה בתיבת הטקסט:
    ||www.haaretz.co.il/htz/js/resp/minified/header-scripts-int.js?*
    3. לוחצים Add Filter
    4. מקווים לטוב

  2. הרי גם לזה יהיה פתרון. השימוש בחוסם פרסומות הוא בשל הגזמה, שלא לאמר פשוט ספאם, של האתרים בישראל. פרסום מועט של באנרים כמו של גוגל לא רק יעיל יותר אלא גם לא פוגע בחווית הגלישה (למעט טעינה איטית יותר במעט).

  3. החוצפנים רוצים שישלמו להם 5 שקל לחודש על תוכן אנטישמי שמאלני,
    מה לא מספיק להם המימון הבינלאומי מגורמי הטרור?
    כל הכתבות שם זה על ה"כיבוש" ועל היחס של צה"ל לפלסטינים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים