על ההסתה ואי תשלום המיסים: ראיון עם עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

לאחר שלא שודרה בשבוע שעבר וזאת למרות הפרומואים, כתבתו של שי גל על מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, תשודר הערב במהדורת חדשות שישי בערוץ 22 'אולפן שישי' עם דני קושמרו. במסגרת הכתבה תוענק לצופים הצצה ראשונה למשרדי פייסבוק המפוארים בשדרות רוטשילד בתל אביב, וסופר תאני תענה במסגרת הריאיון עם גל לכמה שאלות קשות, ביניהן על כאלו שקשורות למדיניות פייסבוק או יותר נכון המחסור במדיניות של פייסבוק בנושא המלחמה בהסתה ובשיימינג, וכמובן לשאלת השאלות מדוע החברה לא משלמת מסים בישראל?

על פי הערכות שונות, חברת פייסבוק מגלגלת בישראל מחזור הכנסות שנאמד בכ-400 מיליון דולר בשנה, רובו דווקא מעסקים קטנים ובינוניים. בשנה האחרונה ולאור המצב הביטחוני וגל הפיגועים הגובר, הרשת החברתית ונציגי פייסבוק בישראל, עמדו לא פעם בחזית של ביקורת חברתית ואזרחית בכל הנוגע לאי-טיפול החברה באירועי הסתה קשה שמתרחשים בגבולותיה.

עדי סופר תאני, צילום: מירי דוידוביץ
עדי סופר תאני, צילום: מירי דוידוביץ

כפי שפורסם, בחודשים האחרונים, עומדת פייסבוק גם בראש מתקפה קריאייטיבית מצד 'שורת הדין'. במסגרת הקמפיינים השונים שהושקו על ידי הארגון, הוגשה גם תביעה המונית כנגד פייסבוק בארצות הברית, שלאחרונה אף הגישה בקשה לדחיה על הסף. בקמפיין אחר שהושק בינואר השנה, ביקשו בארגון לגייס מהגולשים סכום כסף במטרה להציג שלטי חוצות בסמיכות למקום מגוריו של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג.

במקביל, השיקו בשורת הדין גם את ניסוי ההסתה הגדול בפייסבוק, שהמחיש כיצד פייסבוק נוהגת להפלות בין עמודי הסתה כנגד יהודים וישראלים מול אלה שמסיתים כנגד מוסלמים. רק לאחר התערבות התקשורת, נאותה פייסבוק להסיר גם את עמוד ההסתה נגד הישראלים. בזכות הבאזז והמאבק נגד פייסבוק, הפך עמוד הפייסבוק של 'שורת הדין' לאחד מעמודי הפייסבוק המדוברים ביותר בישראל ומתברג כדרך קבע במדרג עמודי הפייסבוק האינטראקטיבים ביותר.

בשלב זה לא ברור מה טיבו של הראיון והאם מעבר לסוגיית המיסוי וההסתה, הנ"ל יעסוק גם בסוגיות חברתיות נוספות, ביניהן הסרת עמוד הפייסבוק של תנועת 'באים לבנקאים' שכזכור הוסר לאחר שפעיליו השיקו קמפיין מול ביתו של איש היח"צ של פייסבוק ישראל, זמיר דחב"ש.

לפני כחודש, נחשף במזבלה כי חברת פייסבוק ישראל מחפשת אחר ראש מדיניות ותקשורת שיוביל את פעילות החברה בישראל. המשרה הבכירה בפייסבוק ישראל, הוסרה לבינתיים מאתר הקריירה של הרשת החברתית, מה שמשקף כי כנראה בימים הקרובים עתידה הרשת החברתית בישראל לתקשר את המינוי החדש והבכיר בשורותיה.

ראיון עם סופר-תאני מתוך 'אולפן שישי'

ארכיון: קרן מרציאנו מראיינת את סופר-תאני בתכנית חיסכון

בתמונה עדי סופר תאני, צילום: מירי דוידוביץ

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים