ראשוני: מכבי שירותי בריאות הטרילה, השיחות של אדיר מילר בויימו ע"י הפקת יהושע\TBWA

אדיר מילר ואלה שרייר, צילום: Inbar Goldstein
אדיר מילר ואלה שרייר, צילום: Inbar Goldstein

יממה לאחר שסרטון של אדיר מילר ומכבי שירותי בריאות שלועג לדוברי השפה הרוסית שטף את הרשת עם גל תגובות זועמות של גולשים ונבחר ציבורי, שכינו את הפרסומת "לעגנית וגזענית". למזבלה נודע כי אכן מדובר בשיחות מבויימות, שנתפרו במיוחד על ידי משרד הפרסום יהושע\TBWA במטרה לייצר באזז.

על פי מידע שהגיע לידי המזבלה ממקורבים לקמפיין, עולה כי הקול שמאחורי 'אולה', הרוסיה שזכתה למענה לעגני מהקומיקאי אדיר מילר, שאייש את עמדת המוקדן של מכבי שירותי בריאות, הוא לא אחר מאשר של מפיקת המשרד – אלה שרייר. עוד נודע למזבלה כי במשרד הפרסום יהושע\TBWA לא תכננו שהסרטונים יהפכו לכאלו ויראלים, ומכבי אכן הסירה את הסרטון כתוצאה מהפידבקים השלילים ברשת ולא כצעד מתוכנן.

יחד עם זאת, כל השיחות בקמפיין בויימו על ידי אנשי ההפקה של יהושע\TBWA. עוד נודע למזבלה כי במשרד צילמו סרטונים נוספים, מותאמי מגזרים נוספים, אולם לאור הבאזז השלילי סביב הסרטון עם 'אולה', הוחלט לגנוז את הסרטונים ולא להעלותם לרשת.

במכבי שירותי בריאות כאמור התנצלו על הפגיעה בדוברי השפה הרוסית, ואף ציינו בשקופיות הסוגרות של הסרטונים כי בתום השיחה התקשרו בחזרה ללקוחות ואדיר מילר אף שוחח עימם אישית. "הלקוחות צחקו והכל התקבל בהומור וברוח טובה" כך נכתב בשקופיות של הסרטונים, אולם אין אמת בדבר, והשיחות כאמור בויימו לחלוטין על ידי אנשי ההפקה של יהושע\TBWA. ראוי לציין כי על פי המידע שהגיע לידי המזבלה, עולה כי אדיר מילר עצמו דווקא אילתר את הטקסטים לאורך כל הצילומים, ורק השיחות עצמן תוסרטו מראש.

ההתנצלות של מכבי: "חברים יקרים שלנו, רצינו ליצור סרט מצחיק שמעורר חיוך ברוח הומוריסטית. קיבלנו הרבה מאוד תגובות חיוביות אבל גם כאלו שנפגעו ולא מצאו אותו מחויך מכיוון שלא הייתה בכוונתנו לפגוע באף אחד, החלטנו להוריד את הסרט שבו אדיר משוחח עם אולה, דוברת הרוסית. ובמציאות כמובן, מוקד מכבי מעניק שירות מלא בארבע שפות, ביניהן השפה הרוסית. שנמשיך לצחוק ובעיקר להיות בריאים".

אדיר מילר ואלה שרייר, צילום: Inbar Goldstein
אדיר מילר ואלה שרייר, צילום: Inbar Goldstein

על הסרת הסרטון, כתב גבריאל כנפו (ממלא מקום ראש העיר אשדוד): "חברות וחברים יקרים, בדקות האחרונות הודיעה קופת חולים ״מכבי״ על החלטתה לגנוז את הסרטון של אדיר מילר שבו הוא משוחח עם תושבת אשדוד בת לקהילת עולי ברית המועצות, אשר פורסם גם בדף שלי וגרר תגובות אינספור. גם אם הסרטון הופק בתום לב, הרי שברגע שיש מי שנפגע ממנו, ראוי להיות קשובים לרחשי לב הציבור. ציבור עולי ברית המועצות הוא איכותי ויקר מאוד. לעירנו אשדוד יש חלק מיוחד בקליטת העלייה הזו שהוסיפה לעיר בכול תחום. בתרבות, בהשכלה, בכלכלה, בחיי החברה ותרבות הפנאי. הכוח שלנו הוא תמיד יחד ותמיד להיות זהירים וקשובים לרגשות של כל ציבור וציבור".

עידכון: סיפור החשיפה בתוכנית חי בלילה – ערוץ 2

בתמונה: אדיר מילר ואלה שרייר, צילום: ענבר גולדשטיין.

קרדיטים
יו"ר: רמי יהושע מנכ"לית: עינת יוזנט-רביד סמנכ"ל קריאטיב: מאיה שרן קריאייטיב: אבישי קשת, נעה קרן, חזקוש ישורון, אורי גנות סמנכ"ל דיגיטל: עידן אלרום מנהלת סטודיו דיגיטל: רויטל ג'בקה קלאוס מפיקה: אלה שרייר סמנכ"ל תפעול: עופר חג'יוב מנהלת מחלקת מדיה דיגיטל: דנה דוד מנהלת מדיה: יסמין סומך סמנכ"ל אסטרטגיה: סופי מלניק-אמיתי פלנר: תומר כהן מנהלת סטודיו: פיי רוס גולמן סמנכ"לית לקוחות: שירלי לוגסי סופרוייזרית: ענבר גולדשטיין תקציבאים: גל לויים, דרור עסיס

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

13 תגובות לפוסט

13 תגובות

  1. משהו שאדיר מילר עושה לא מבוים? כמה הוא משלם לשתולים בהופעות שלו? כמה הוא משלם לynet?

  2. זה לא רק הסרטון ברוסית, זה פשוט לא קמפיין טוב. הוא לא משרת את הלקוח ועושה בדיוק ההיפך. עוברים לדיגיטל? העובדים במוקד הלקוחות צוחקים מהשיחות..יקצצו בכוח האדם בעקבות המהלך הזה? הצחוק הוא עליהם.
    הסרטונים מצחיקים אבל זה פשוט לא זה. זה חרטא. ועוד לתת תחושה שהכל אותנטי ואז להבין שמדובר בסרטונים מבויימים. שטויות.

  3. לא מזמן הייתי במופע סטנד אפ שבחור מצחיק מהעדה הרוסית כתב והציג, כל המופע אודות מנהגי העדה.
    היה ממש מצחיק ומהנה !
    קצת חוש הומור, אנשים.

    מכבי, אני איתכם, תודה על רגע של שמחה 🙂

  4. מה יש לכם ?
    קצת קלילןת והומור לא יזיקו לאף אחד.
    המטרה היתה להצחיק והמטרה הושגה בגדול לדעתי !
    סרטון ענק 🙂

  5. אם כבר להיעלב מזה שהם אמרו שהשיחות אמיתיות זה פשוט כי זה עלבון לאינטיליגנציה. איך מישהו שראה כמה שניות מה"פרסומת" יכול בכלל לחשוב שזה לא מבויים. זה נשמע כל כך מבויים ומאולץ שאם מישהו חשב שזה אמיתי אני ממש מרחם עליו. מצד אחד עלבון לאינטיליגנציה, מצד שני כנראה שמי שלא קלט תוך שניה שזה מבויים מגיע לו להיעלב.

  6. ווואאוו… מדהים. ואני בכלל נעלבתי מזה שהם מציגים את השיחות כאותנטיות. כלומר עדיף שיחשבו שאתה שקרן… מה אני אגיד לכם. אבן שטיפש זורק לבאר, אלף חכמים לא יוציאו

  7. אם היה מצחיק, דיינו, אם היה חכם, דיינו, אם היה יוצר מכירות, דיינו, אם היה בו תובנה, דיינו, אם זה לא היה הפלופ הכי גדול השנה (בנתיים) דיינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים