משתמשי אדבלוק? וואלה!news ינסו להונות אתכם

הונאת אדבלוק באתר וואלה
הונאת אדבלוק באתר וואלה

אתר החדשות 'וואלה! News' מצטרף בימים האחרונים לשורה של אתרי חדשות מובילים בישראל ובעולם שנמצאים במאבק עיקש נגד תוסף חוסם הפרסומות 'אדבלוק' (Adblock) ומשתמשיו.

קראו גם: כתבי וואלה! news חוייבו לתת קרדיט לסמארטפון של וואווי

אלא שבשונה ממרבית האתרים, שבחרו להציג הודעות פופ-אפ שונות שפונות לליבם של הגולשים במטרה שיסירו את חוסם הפרסומות או יכניסו את האתר לרשימה הלבנה, בוואלה! בחרו דווקא בטקטיקה הונאתית שכופה על הגולש להכניס ללא ידיעתו את וואלה! לרשימה הלבנה של תוסף האדבלוק ובכך גולשים בעלי אדבלוק ואדבלוק פלוס, שנכנסו ביממה האחרונה לוואלה! באמצעות הגוגל כרום, נתקלו בהודעת דפדפן קופצת עם הטקסט: "האם אתה בטוח שברצונך להירשם לרשימת הפילטרים של Walla!News?". כאשר גם לאחר לחיצה על 'ביטול', ההודעה ממשיכה לקפוץ לאורך כל האתר.

אדבלוק, וואלה
אדבלוק, וואלה

למרבית הגולשים שנתקלו בהודעה, זו נראתה ככזו שמציעה להירשם לעידכוני חדשות או עידכונים אחרים שקשורים לתכני וואלה! אולם הקלקה על 'אישור' מכניסה באופן אוטומטי את וואלה! ל'רשימות מותאמות אישית' בהגדרות של אדבלוק, ובכך מאפשרת את הצגת הפרסומות באתר, כאילו וואלה! היה ברשימת הלבנה של חוסם הפרסומות.

על פי בדיקה של המזבלה עולה כי לא רק וואלה! נכנס לרשימה הלבנה של האדבלוק לאחר האישור, אלא גם אתר Zahav.ru של קבוצת וואלה תקשורת. בכך וואלה מדגימה כיצד היא יכולה להונות עוד יותר את הגולשים ולהכניס גם אתרי צד שלישי, לרבות אתרי מפרסמים, קמפיינים ועוד לרשימה הלבנה של האדבלוק.

למי שמעוניין לחסום את הקובץ > ws.walla.co.il/abFilter/index.php

כזכור, מאבק האדבלוק של אתרי התוכן הישראלים, הצליח לרתום לא מעט אתרים מוכרים, ביניהם אתר גלובס, ynet, כיכר השבת, קבוצת אתרי קו מנחה, הארץ ונוספים. על פי הערכות של בכירים באינטרנט הישראלי, למעלה מ-30% מהגולשים משתמשים בחוסמי פרסומות ובדפדפן הייעודי של אדבלוק, כאשר מוערך כי עד סוף 2016 למעלה מ-50% מכלל הגולשים, יחסמו פרסומות. עבור אתרי התוכן מדובר בנזק שנאמד בעשרות מיליוני שקלים מדי שנה.

צפו בהדגמה: תודה ליבגני זרובינסקי על הטיפ

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

17 תגובות לפוסט

17 תגובות

  1. בגרסה הנוכחית של adBlock לא ניתן לעשות את מה שבסרטון, האם יש פתרון אחר? אנחנו אובדי עצות……

  2. הם עדיין לא קלטו שהפרסום האגרסיבי שלהם הוא זה שהגביר את השימוש בחוסם פרסומות? לי יש גם אתר שחלק מההכנסות שלו מגיע מפרסומות. אלו משולבות בעיצוב האתר ואצלי לא תמצאו שום חלון קופץ או משהו שמתקרב לזה.

  3. דרור,
    מי שהתחיל בהנחה טיפשית מאוד דווקא היית אתה כשכתבת, הנה הציטוט המדויק של הפוסט הראשון שלך: .."גם ככה הם לא רואים ממך כסף", אני רק המשכתי את הקו שלך.
    שמח שהתפכחת, ועדיין אין לי שום צל של ספק שההנחות שלי קרובות למציאות, הוכחת את זה טוב ממני בתגובתך הראשונה שגררה את הדיון הזה. גיל מנטלי מוכח כמעט תמיד בדקת הפתיחה, כל היתר זה ניסיון פתטי לתקן את הרושם הראשוני הגרוע שהותרת.
    I rest my case

  4. גדי,
    אני בסה"כ מנסה להראות שיש למטבע הזה יותר מצד אחד ולא נכון תמיד לצייר את אתרי התוכן כמפלצות תאבות בצע שלא אכפת להן מהגולשים (למרות שלפעמים זה נראה כך), כי בשורה התחתונה להחזיק אתר תוכן זו אופרציה יקרה ונכון להיום פרסום זה חלק מהדרך של האתרים האלה לממן אותה. יש לא מעט אתרים בארץ ובחו"ל שגובים כסף בצורה ישירה ממשתמשים שרוצים גישה לתוכן ויכול להיות שזה המודל שיצליח בסוף, אם כי אני לא בטוח בזה. אני גם לא בטוח שזה קשור לקונספירציות על טייקונים וכו' מכיוון שגם אתרי תוכן קטנים שאני ואתה צורכים מידי יום ושאינם מקושרים לבעלי הון מתקיימים היום על מכנסות מפרסום וסובלים מחוסמי פרסומות לא פחות.
    לסיום, בבקשה אל תנסה להניח שאתה יודע בן כמה אני, מה מידת הידע שלי במחשבים ואינטרנט או כמה אני מוציא על קניות ברשת כי עד עכשיו הניחושים שלך היו רחוקים מהמציאות

  5. דרור,
    עוד כמה שנים תגדל ותבין שאתה ביחד עם כולנו עובדים בשביל ה 3% האלו בעולם- וזה לא התכנתים של וואלה וגם לא המנכ"ל שלה- אלו בעלי ההון שלהם שייכת וואלה ואתרי תקשורת אחרים ושמוכנים להרוויח עוד חצי אחוז גם אם חווית הגלישה שלך תיפגע ב50%. אני כמעט בטוח שאני מכיר את האינטרנט והמחשבים לפני שנולדת ויכול לומר לך שזה הלך לכיוון הלא נכון ואתר וואלה מובילים את המגמה הרעה הזו.
    אגב, בוודאי שאכפת להם- אני מניח שאני מוציא כנראה הרבה יותר כסף ממך על קניות ברשת וכעת אתר הבית שלי לרכישות בארץ הוא כבר לא וואלה שופס.

  6. גדי, לא נראה לי של-Walla אכפת שתפסיק לגלוש באתר. גם ככה הם לא רואים ממך כסף. אולי אפילו עדיף להם פחות עומס על השרתים ממשתמשים שחושבים שאתרי תוכן לא צריכים הכנסות. אל תתפלא אם גם ynet יעשו תרגיל דומה בקרוב. בסוף לא ישאר לך איפה לגלוש.

  7. ע נ ק 🙂
    תודה דור.
    אצלי נפתר…כנראה עם גירסה 2.53 של ADBLOCK
    לבינתיים כבר שיניתי כמובן דף הבית שלא יחזור להיות יותר WALLA בחיים
    (אתה בטח שמח לקרוא את זה עובד YNET- שיניתי את דף הבית ל YNET ).
    וגם תודה לוואלה- למדנו קצת יותר את התפעול של ADBLOCK בכל מיני מצבים
    הצלחתי בעצמי למחוק אותם מה-WHITE LIST
    וכאן למדתי עוד כמה דברים נחמדים.
    היה כייף WALLA
    לאנשי וואלה-הולך לגלוש רק לרגע קט באתר שלכם ולראות את ההודעה שנחסמו חלונות קופצים ולחייך….:-)

  8. מאתרים שפועלים בכוחנות וחוסר יושר כלפי הגולשים יש פשוט להימנע מכניסה אליהם. זה ממש לא נורא ולא יפגע באושר שלכם.

  9. דורי-תודה, אני מנסה ללא הצלחה.
    נכנסתי לאפשרויות של ADBLOCK ושם ניסיתי מספר אפשרויות ללא הצלחה, כולל רישום לרשימה שהוזכרה במאמר…
    באיזה אפשרות אני משתמש כדי לחסום את כל הקריאות שציינת מ ws.walla.co.il ?

  10. גדי, אתה יכול לחסום טווחים של url או כל דבר אחר…
    כמו לדוגמא לחסום את כל הקריאות למה שמגיע מ-ws.walla.co.il/abFilter
    או בכלל כל מה שמגיע מ-ws.walla.co.il

  11. לא ברור איך אתם ממליצים לחסום את הקובץ עם קובץ ה PHP , כלוחצים עליו מקבלים את הדברים הבאים והשאלה מה לעשות איתם?
    [Adblock Plus 0.7.5]
    ! Expires: 4 days
    @@*$document,domain=walla.co.il
    @@*$document,domain=walla.com
    @@*$document,domain=zahav.ru
    @@*$document,domain=walla.net.il

  12. גם אני נפלתי בפח.
    עצה לאתרים: תתמקדו בהפיכת הפרסום לפחות מעיק ופולשני, במקום להונות ולהתבכיין.

  13. אני משתמש ב UBLOCK חכם יותר וקל יותר..
    וכמובן כמו שאמרו כבר בעדכון מסננים הבא שבד"כ קורה תוכך כמה ימים הם יקבלו בראש.
    ממליץ לכם לנסות לעדכן את רשימת המסננים שלכם לראות אם טיפלו בסקריפט המפגר שהם שתלו שם

  14. גם Ynet משתמשים באותה טקטיקה. שימו לב שגם הם התקינו תוסף על הדפדפן שמנטרל את ה-Asd Block

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים