הכירו את אמיר שניידר – מייסד קבוצת 'מנהלי שיווק מצייצים' (ראיון)

אמיר שניידר
אמיר שניידר

מאת: טל בראל, מגזין החוג לפרסום ותקשורת שיווקית, הקריה האקדמית אונו.

איך הפכו 'מנהלי שיווק מצייצים' וקבוצות הפייסבוק למיניהן לזירות ה-Head Hunting הלוהטות ברשת? ראיון מעורר ציוצים עם אמיר שניידר, בוגר הקריה האקדמית אונו, מנהל השיווק של חברת אלדר וממקימי ומנהלי קבוצת "מנהלי שיווק מצייצים" (ביחד עם לירן פורמן וטל ספיבק) בשיחה עליו ועל עולם הנטוורקינג החדש – כך תהפכו מציפורי רשת למומחים ולהשמות הבולטות בעולם השיווק.

הטרנד החם בפייסבוק הן קבוצות עסקיות, שמשנות את כללי המשחק ומאפשרות לאנשי מקצוע להיות חלק מקהילה מגובשת, שמספקת להם מקור תמיכה, ייעוץ, הכוונה והכי חשוב יצירת נטוורקינג איכותי ומקצועי שיכול להוליד ראיונות ורעיונות חדשים.

אמיר שניידר, מצייצים ברשת
אמיר שניידר, מצייצים ברשת

ואכן, הצצה לטרנד החדש מציפה קבוצות פופולאריות במיוחד,ביניהן, "עולם אנשי התוכן" (9,459 חברים), "עולם התקשורת – יחסי ציבור" (9,037 חברים), "נטוורקינג בין בעלי עסקים למחפשי אנשי מקצוע" (1,399 חברים) ועוד. אחת הקבוצות הבולטות הינה קבוצת "מנהלי שיווק מצייצים" (שמונה מעל 3000 חברים בפחות משמונה חודשים) – קבוצה סגורה של מנהלי שיווק וחברות המותגים המובילים במשק הישראלי, שם הם יכולים לדבר על משרדי פרסום, על הקמפיינים הבאים וכל דבר שהם רק ירצו לשתף באופן ישיר וללא תיווך.

>> לקריאת ה-PDF של הראיון המודפס

את אמיר שניידר, מייסד הקבוצה, תפסנו לראיון, רגע לאחר הנחיתה מעיר הנדל"ן אילת בשל עיסוקו כמנהל השיווק בחברת אלדר, כאשר פניו מועדות לצייץ בפרויקט הבא. למרות שהיה עסוק, ענה בסבלנות, תשוקה והתלהבות שרק שירת ציפורים יכולה לאפשר.

החוויה הסטודנטיאלית בקריה האקדמית אונו "נטוורקינג איכותי"
"כסטודנט הייתי סוג של "יקה", היה לי מאוד חשוב להשקיע ולהצליח. בדיעבד, אני די מתגעגע." כך מתאר את עצמו שניידר כסטודנט. כאשר שאלנו אותו איך הוא מסכם את החוויה הסטודנטיאלית שלו בלימודי התואר השני בפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו, הדבר הראשון שקפץ לו היה "הזדמנות לנטוורקינג איכותי." הוא מחדד: "הרגשתי שהתוכניות באמת דיברו על התאוריות העדכניות ביותר, התכנים נוגעים באופן ישיר לעשייה המקצועית, ישנם מרצים מהשורה הראשונה שבאמת עסקו ועוסקים בתחומי הפעילות שמעניינים אותי."

"מציוצי נטוורקינג ועד מיזמים: "הכל מתחיל בהפרייה הדדית"
לשאלתנו מה הוא אותו נטוורקינג איכותי עליו הוא מדבר, הוא מדייק: "נטוורקינג איכותי בא לידי ביטוי בתחומים רבים, למשל, במהלך הלימודים פגשתי מנהלי שיווק, מנהלי פרסום וקולגות שאני שומר איתם על קשר עד היום. בהקשר הזה אני גאה לבשר על מיזם חדש ומשותף עם הקריה האקדמית אונו, שיראה אור כבר בפברואר 2016 – מדובר בקורס ייחודי שיציג את אסטרטגיית מכירת הנדל"ן, אשר פיתחה חברת אלדר שיווק נדלן בשיתוף פעולה עם סגל המרצים המובילים בענף. בין המרצים שיחברו לשניידר: רוני כהן (מנכ"ל אלדר שיווק) ומיכל המאירי (מנכ"לית קבוצת אלדר)."

שניידר חוזר ומדגיש שמילת המפתח בעיניו היא נטוורקינג איכותי: "למשרות המעניינות באמת אתה מגיע דרך קשרים ודרך חברים ולכן חשוב תמיד להיות עם האצבע על הדופק. בלימודים, אתה נמצא בסביבה תחרותית שמאפשרת הפריה הדדית, תכנים מקצועיים ויצירת קשר עם מרצים מובילים. עד היום אני בקשר עם מרצים רבים ביניהם: ד"ר מיכל שפירא, מנהלת תכנית פרסום ותקשורת שיווקית, במסלול בו למדתי בקריה האקדמית אונו."

"מטרת הקבוצה היא לשתף את חכמת ההמונים"
"כמנהל שיווק וכאיש דיגיטל חיפשתי בכל הרשתות החברתיות פלטפורמה שתאפשר לי להתייעץ עם קולגות מהתחום, לשתף מהלכים פורצי דרך ולקבל השראה" שניידר מספר על התהליך שהביא להקמת הקבוצה: "ברשתות החברתיות היה שומם, למעט מספר פורומים קטנים בפייסבוק ששימשו בעיקר לפרסום ולקידום ספקים קטנים. ידעתי שאם אקים בפייסבוק קהילה של אנשים שיודעים לדבר על זה, זה יהיה אחרת."

אמיר שניידר, כתבה של טל בראל
אמיר שניידר, כתבה של טל בראל

"מטרת הקבוצה היא "לשתף את חכמת ההמונים", מסביר שניידר, "שיתופי הפעולה שנוצרו בעקבות הקהילה הזאת יצרו קשרים אישיים שלא יכלו להתקיים בלעדיה בשום מקום אחר. נוצרה קהילה שהחברים בה עוזרים אחד לשני. חברות תופסות יוזמות יפות סביב החיבור הזה, מחפשות ספקים, שואלות שאלות, מתייעצות איך בונים תקציב ובכל נושא אחר. בשונה מקבוצות אחרות, בקבוצה ישנה שמירה על פוסטים איכותיים תוך סינון כל פוסט ופוסט על ידי מנהל הקבוצה." בסיכומו של דבר הוא מוסיף "אני מאוד שמח שהניסוי הקטן שלי הצליח ותפס תאוצה, ביום שהקמתי את הקבוצה לא דמיינתי שבתוך שמונה חודשים באוויר נגיע ל- 3,000 מנהלי שיווק מצייצים".

"שינוי תפיסתי בעולם תחרותי."
שניידר מדווח על שינוי תפיסתי בעולם התחרותי של קריירה, שיווק ופרסום. "החשיבות היא בשינוי התפיסתי בעולם תחרותי. בעולם הפרסום והשיווק זאת כבר לא בושה לשאול, אפשר להתייעץ ורצוי גם לפרגן. הזירה השיתופית היא נקודת מפגש שבשום מקום אחר לא הייתה יכולה להיווצר בזמן אמת וללא מתווכחים. אתה יכול פשוט להתייעץ עם אנשים שעובדים במה שאתה עוסק ובזמן אמת לקבל את דעתם על המהלכים שאתה עושה."

אם כבר מדברים על מהלכים אי אפשר שלא להתייחס לקמפיין הפרובוקטיבי "שוגר דדי של אגאדיר" – פוסט שיצר באז מטורף ברשת. הקמפיין אכן יצר באז ועורר תגובות זועמות ויצר דיון מעניין על גבולות המותר והאסור. בכרזת הקמפיין נראית דוגמנית בלונדינית עם מבט מפתה לצידו של גבר זקן, העונד שעון מזהב סימן לכך כי "נשים יפות נמשכות לכסף" ולשוגר דדיז. בהחלט לא היה משעמם בקבוצה.

שינוי תפיסתי נוסף נוצר על ידי הקמת קבוצת הבת "מנהלי שיווק דרים ג'ובס" שהפכה לזירת Head Hunting לוהטת ברשת. קבוצת "מנהלי שיווק דרים ג'ובס", מתמקדת בתחום של שיווק ופרסום ומועלים בה על בסיס יומי מודעות דרושים של חברות שמחפשות עובדים ושל מחפשי עבודה. שם אפשר להתעדכן במשרות שלא מגיעות לאתרי הדרושים – גם בקבוצה זאת הקהל הוא מקצועי". אומר שניידר ומחדד את ההבדל בין שתי הקבוצות: "קיבלנו הרבה פניות של חברים בקבוצה שרצו לפרסם מודעות דרושים. לא רצינו להפוך את הקבוצה שלנו ללוח מודעות, אבל כן רצינו לעזור. לכן עשינו הפרדה."

הדבר החם הבא: "אפליקציה בפיתוח" ו"שת"פ עם מאקו "פרסומאים VS הציבור"
"לאחרונה עשינו שת"פ מעניין עם מאקו – פרסומאים VS הציבור – ביחד איתם אנחנו מפרסמים את דירוג הפרסומות של מומחי השיווק אל מול הדירוג הפרסומות של הציבור. שכלול הדירוגים בודק האם הפרסומאים מתואמים עם הציבור. ובנוסף אנחנו ממש בתהליכי פיתוח של אפליקציית מובייל שתוכל לשרת את חברי הקהילה."

לשאלתנו איפה הקבוצה תהיה עוד כמה שנים, העלה שניידר נקודה מעניינת: "השאלה היא איפה פייסבוק תהיה עוד כמה שנים. אני מאמין בקבוצה ואני מקווה שעד כמה שנים היא תהיה קיימת. אני אשמח לחגוג שנה ואנחנו מתקרבים לזה בצעדי ענק."

הראיון התפרסם במקור בגיליון מרץ 2016 של "מגזין החוג לפרסום ותקשורת שיווקית".
>> לקריאת ה-PDF של הראיון המודפס

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים