מאבקי כוח או דברים שהוצאו מהקשרם? ערן יסעור: "יש מנהלי שיווק מצייצים ויש סופרברנדס"

מתוך גלובס
מתוך גלובס

קהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' שהוקמה על ידי אמיר שניידר, טל ספיבק ולירן פורמן, הפכה מאז השקתה לפני כשנה למוקד עליה לרגל עבור אלפי מנהלי ומנהלות שיווק. מנהלי הקבוצה זכו אמש לכתבת ענק מפרגנת של ענת ביין-לובוביץ' באתר ובעיתון גלובס, שם הוכתרו כ"גוף משמעותי בתחום שלא ניתן להתעלם ממנו". ואכן, עם למעלה מ-4,000 חברים וחברות קשה להתעלם מהמיזם שהצליח לאגד סביבו את קבוצת האנשים שנחשבת למחוזרת ביותר על ידי משרדי הפרסום.

"לא משיגים 500 מיליון חברים מבלי לרכוש כמה אויבים" כך הוצג בכרזה ובקמפיין לקידום הסרט 'הרשת החברתית' שגולל את סיפור ההקמה של 'פייסבוק' וכנראה שהמשפט תקף גם במקרה של 'מנהלי שיווק מצייצים', שהצליחו בתוך זמן קצר להשתחל למשבצת של גופי ענק כמו 'איגוד השיווק הישראלי' וארגון 'סופרברנדס ישראל' (Superbrands).

הסטטוס של סופרברנדס
הסטטוס של סופרברנדס

כיאה להלך הרוח בענף, הכתבה של גלובס הצליחה לעורר סערה קטנה בין ארגון 'סופרברנדס' ומייסדו ערן יסעור למנהלי הקבוצה, שציינו בכתבה כי אחד היתרונות המובהקים של 'מנהלי שיווק מצייצים' הוא בכך שהקהילה מאפשרת למנהלי שיווק בדרג ביניים או זוטר, להוריד את המחסומים והחסמים ולייצר אינטראקציה ישירה ובגובה העיניים עם בכירים מהם, שחלקם עובדים בחברות שנחשבות כ"סופרברנדס" (מותגי על).

השימוש במושג 'סופרברנדס' כנראה שימח את הנהלת Superbrands שהחליטה לנכס את ההצלחה של 'מנהלי שיווק מצייצים' בכדי להעלות מה שנראה כמו סטטוס עוקצני. בסטטוס נכתב: "אל תשכחו: כל סמנכ"ל שיווק שהוא Superbrands היה פעם מנהל שיווק אז יש וצריך! לאן לשאוף". יסעור עצמו גם שיתף את הסטטוס וכתב: "צודקים: יש מנהלי שיווק מצייצים ויש Superbrands." ניסוח שגם הוא עלול להיתפס כעוקצני ומזלזל.

מנהלי הקבוצה לא נשארו חייבים לנוכח הסטטוס שלטענתם הוצא מהקשרו ומיהרו להבהיר כי השימוש במושג התייחס למותגי על ולא לארגון עצמו. בסטטוס התגובה נכתב: "צר לי לאכזב אותך ערן היקר אבל לא הייתה שום התייחסות לסופרברנדס כמותג, אלא סופרברנדס כמושג המתייחס למותגים הגדולים… צר לי שניכסת זאת לצרכים מסחריים כדי לקדם את מטרותיך ברבים . הבנת הנקרא והבנת קונטקסט גם היא משהו שיש לשאוף אליו. הכותרת שבחרת גם לקדם את הפוסט מתנשאת, לא מכובדת או מכבדת. בהצלחה שיהיה". כך נכתב.

הסטטוס של ערן יסעור
הסטטוס של ערן יסעור

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים