הכירו את רחלי רוט – מנהלת שיווק אונליין ומסחר אלקטרוני ברשת מלונות ישרוטל

רחלי רוט
רחלי רוט

כמדי שבוע, המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינים אתכם להכיר את האנשים והנשים שמאחורי מושכות השיווק של המותגים והחברות מהמובילות במשק. האורחת השבועית במדור היא רחלי רוט, מנהלת שיווק אונליין ומסחר אלקטרוני בישרוטל (Isrotel), ממותגי המלונאות המוכרים בישראל.

אני במשפט:
חיה ונושמת את עולם השיווק, מחלוצי השיווק הדיגיטלי בארץ, בעלת תשוקה ליזמות, מציירת, חובבת טיולים, ומעת לעת חוטאת בכתיבה. דוגלת בשיווק אפקטיבי שנעשה בדרך אותנטית, שיווק תורם ומעשיר, כזה שבונה אמון ושיח אמיתיים בין הגוף העסקי ללקוחותיו לא רק בערוצי השיווק, אלא בכל נקודת המגע עם הצרכן- כולל שירות ומכירה.

איך הגעתי לעולם השיווק?
התחנה הראשונה שלי בעולם השיווק הייתה באופליין בידיעות אחרונות, לאחר מכן הגיע המעבר לאונליין לקבוצת MSN, זרוע התוכן של מיקרוסופט. עסקתי בשיווק ומכירות של המסנג'ר, שיווק בפורטלים השונים בקבוצה ושיווק באמצעות ההוטמייל המפולח. כלים אלו פתחו עבור מפרסמים באותה עת הזדמנויות חדשות בערוצי שיווק שנחשבו לחדשניים. לאחר מכן עשיתי מגוון תפקידים ניהוליים בעולם השיווק אשר כללו גם עבודה מול השוק הבינלאומי וב-5 שנים האחרונות אני מנהלת שיווק אונליין ומסחר אלקטרוני ברשת מלונות ישרוטל.

רשת מלונות ישרוטל, עמוד הבית
רשת מלונות ישרוטל, עמוד הבית

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
כרשת מלונות מובילה בישראל, ישרוטל קיבלה החלטה אסטרטגית להיות מובילת שוק גם בעולמות האונליין, והייתה מהשחקניות הראשונות בארץ שעשו מסחר אלקטרוני, אנו עוסקים בחיזוק ערוצי ההפצה הדיגיטליים שלנו כל הזמן ומתוך המקום הזה נולדו 2 מהלכים חשובים: הראשון, שדרוג האתר שלנו, פרויקט שנמשך מעל לשנתיים ומביא את הסטנדרטים הגבוהים שלנו כרשת מלונות חדשנית גם לעולמות האונליין.

מטרת האתר היא להנגיש את מה שחשוב לקהל שלנו גם באונליין, מתוך התחשבות בהתחזקות עולמות המובייל והעובדה שהצרכנים בימנו צורכים את התכנים שלהם באונליין בזמן שנוח להם, באופן שנוח להם ובמכשירים שהם אוהבים. אנו קשובים לצרכים של האורחים שלנו והאתר החדש שלנו משרת את הגולש בצורה יעילה ונוחה תוך מתן חווית לקוח טובה ומתן ערך לגולש.

המהלך השני הוא הקמה וחיזוק הנוכחות שלנו בזירת המדיה החברתית בפלטפורמות השונות בצורה שבאמת נותנת לגולש ערך, לאחרונה חגגנו 200 אלף אוהדים בעמוד הפייסבוק שלנו שמעורבים, מתרגשים איתנו וצורכים את התכנים שלנו על בסיס יום יומי, עמוד הפייסבוק שלנו הופיע כבר מספר פעמים ברשימת עשרת המותגים האינטרקטיבים בישראל של "המזבלה" וחברת "ספיי דה נט" ,יש לנו נוכחות חזקה בזירת הסושיאל על ערוציה השונים וזירה זו מהווה עבורנו מקור לשיח אמיתי עם לקוחותינו ואמצעי חשוב בקבלת ההחלטות של האורחים שלנו.

רשת מלונות ישרוטל, פייסבוק
רשת מלונות ישרוטל, פייסבוק

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
קשוב ומחובר לצרכנים שלנו, לא מקובע, כזה שיודע לחשוב מחוץ לקופסא ויודע לקבל ולהעביר בארגון גם החלטות אמיצות ,חשוב להיות מנהיג ולהוביל (גם בתוך הארגון וגם ספקים חיצוניים-צריך לדעת לחבר אותם לארגון ולמוצר ולהפוך אותם ל"שחקני נשמה" ושותפים לדרך שבעיניי זה הרבה יותר מספקים),מנהל נטול אגו שיודע לשמור על ראש פתוח ולהקשיב. צריך לזכור שכיום עולם השיווק משלב גם נגזרות אחרות כגון פרסום, מכירות וטכנולוגיה וחייבים להכיר ולהבין את כל הנגזרות .

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
אני חושבת שחברת סטארבקס עושה עבודה מעולה, הם הצליחו להבין את המסע שהלקוח שלהם עובר בזירה הדיגיטלית והשכילו למנף את הפעילות שלהם בזירה זו לעסקים. הפעילות שלהם במדיה החברתית אשר ממירה לכסף פיזי מייצרת ערך אמיתי ללקוח, הם ממש הצליחו ליצור קהילה, עם נאמנות גבוהה של לקוחות באמצעות הכרטיס שלהם והאפליקציה. המהלכים שהם עושים בשנים האחרונות מעוררי השראה בעיניי.

ישרוטל – סיכום 2015

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
עולם השיווק הדיגטלי פתח למשווקים הזדמנויות חדשות, לאחר שנים רבות שבהן השיווק היה שיווק זהה לכולם, הדיגיטל מאפשר שיווק הרבה יותר פרסונלי, אתה נוגע בצרכן בצורה הרבה יותר ממוקדת ואישית, מציאות זו גם הפכה את הגולש לסוג של "מדיה" והתנהלות בזירת הסושיאל מביאה עימה אתגרים מסוג אחר. גם עולם המובייל פותח הזדמנויות חדשות למשווקים והמסחר במובייל מתחזק כל הזמן, הדיגיטל פותח הזדמנות עם מגוון ערוצי שיווק אשר בהם נוכל לפגוש את לקוחותינו, כדי לבנות עמם מערכת יחסים ארוכת טווח דרך שיח ותוכן בעל ערך.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
שיווק איכותי מתחיל במוצר איכותי ולכן חשוב להיכנס לארגון שהמוצר בו איכותי, עולם השיווק עובר שינויים רבים שעדיין לא הסתיימו, אל תחששו לשאול את השאלות הנכונות וללמוד, ואל תחששו להעז ולעשות. תהיו משימתיים וממוקדי מטרה, תגיעו לתפקיד עם מוטיבציה לעבוד קשה עד להשגת התוצאות הרצויות.

רוצים להופיע במדור? [email protected]

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

26 תגובות לפוסט

26 תגובות

  1. התראיינתי פעם אצלה… בגדול סבבה ..רציתי את התפקיד.לצערי אני לא הכי טוב במבחנים הממוחשבים האלה.. מה גם שבאתי חולה… ונפלתי בהם.
    חבל שעל דברים כאלה מפילים אנשים טובים.
    אני השתדרגתי בתפקיד טוב יותר ומתגמל יותר אם את מישהו זה מעניין.
    היום אני יכול לומר שטוב שלא עברתי… הכל לטובה 🙂

  2. מעט מאוד חברות פיצחו את האונליין בארץ,ישרוטל בהחלט נמנית על השחקנים הרציניים בזירה הדיגיטלית בישראל,שאפו לאשה שחתומה על העשייה!

  3. במהלך 5 השנים האחרונות רחלי הפכה את ישרוטל למכונת לחימה דיגיטלית, בתחום סופר-קשוח.
    לשמחתי הייתי ועדיין אני עד למהלכים המדהימים שהיא מובילה בישרוטל. ביג אפ!

  4. האשה שלימדה אותי כל מה שאני יודע באונלייו,תותחית על-תמשיכי לעשות חיל בכל מקום שבו תהיי!!

  5. מרגישים את הנוכחות של המותג בכל הזירות הדיגיטליות אז כנראה שהיא מבינה דבר או שניים! יש להרבה מנהלי דיגיטל מה ללמוד ממנה! שאפו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים