הכירו את גאיה רז – מנהלת השיווק של דיזנגוף סנטר

גאיה רז
גאיה רז

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מכירים לכם במדור ראיונות מיוחד, את האנשים והנשים שמאחורי מושכות השיווק של המותגים והחברות מהמוכרות במשק.

אתם מוזמנים להכיר את האורחת השבועית; גאיה רז, מנהלת השיווק של דיזנגוף סנטר, מותג מרכזי הקניות מהמוכרים והוותיקים בישראל. דיזנגוף סנטר (ע"ש מאיר דיזנגוף) נפתח לציבור ב-1977 ומרכז כיום למעלה מ-400 חנויות שמשרתות למעלה ממיליון מבקרים מדי חודש. מרכז הקניות וחברת הניהול נמצאות כיום בבעלות משותפת של משפחת פילץ ואיש העסקים שמואל פלאטו שרון.

אני במשפט:
בת 26, מנהלת השיווק של דיזנגוף סנטר, אוהבת מאוד את העבודה שלי, קמה כל בוקר לעוד נסיעה ברכבת ההרים שנקראת דיזנגוף סנטר. מקום אינטנסיבי המספק שלל חוויות ואתגרים בלב ליבה של תל אביב.

דיזנגוף סנטר
דיזנגוף סנטר

איך הגעתי לעולם השיווק?
כבר בסיום השירות הצבאי שלי כמ"כית טירונים, ידעתי שאני הולכת ללמוד תקשורת. השתחררתי והתחלתי לימודי תואר ראשון בבינתחומי, במהלכו עבדתי כעוזרת מפיקה בתוכניות טלוויזיה. לקראת סיום התואר, עבדתי כמנהלת מדיה חברתית בחברת ביטמוב ובפרויקט הגמר עשיתי יחסי ציבור לעמותת "אפשר אחרת".

יושב ראש העמותה היה דן פילץ, בעלים ומנכ"ל משותף של הסנטר שהזמין אותי לפגישה ומשם הכל היסטוריה. לשמחתי הגעתי למקום שבעליו מאמינים בבני אדם ולא מפחדים לקחת אנשים בתחילת דרכם, כל עוד יש להם ניצוץ בעיניים. מפה לשם, כבר קרוב לשנתיים וחצי אני ממלאת את תפקיד מנהלת השיווק של הסנטר, כאשר במהלך תקופה זו סיימתי לימודי תואר שני בתקשורת במרכז הבינתחומי.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
דיזנגוף סנטר הוא מותג שאוהב להפתיע ולייצר מהלכים חדשניים, מקוריים ויצירתיים. בכל סיבוב בסנטר, מגלים דברים חדשים ומפתיעים, למשל: בשיטוט יום שישי בסנטר תוכלו לראות "הופעה בהפתעה" של להקה אהובה ובחגים תפגשו את "פיית הסנטר". מהלך פיית הסנטר הוא מהלך חדשני ומקורי שבא לשים סוף למבצעי "קנה קבל" הכה צפויים.

כדי לגוון, יצרנו את פיית הסנטר שמפתיעה את הלקוחות במעמד הקנייה בקופה ויוצרת התרגשות מרעננת סביב חווית הקנייה. מדובר למעשה, במהלך קריאייטיב שיוצא מהמדיה לעולם האמיתי ומגיע עד ללקוח – באופן אישי.

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק טוב הוא מנהל שלא מפחד להעז ומחדש כל הזמן. מנהל שיווק שמפתיע ויוצר חדשנות עם המותג שלו. מנהל שיווק הדואג לנהל את המותג ברמה האסטרטגית לפי תכנית רב שנתית ברורה, כשהמהלכים הטקטיים היומיומיים משתלבים בתוכה.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
אני מפרגנת בגדול לאתרי מימון ההמונים, בעולם; קיקסטארטר ובארץ; הדסטארט. אתרים אלה גם הפכו למותגים חזקים מאוד תוך זמן קצר וגם המציאו ערוץ שיווק חדש. היום הרבה חברות, סטארטאפים או אמנים, משיקים באתרים האלה לא רק בגלל שהם צריכים את הכסף, אלא בגלל שזו פלטפורמה שבה הם מקבלים חשיפה רחבה גם אם יש להם כבר את הכסף שהם צריכים.

בגלל שהקטגוריה נהייתה צפופה וגם האתרים צריכים לשמור על מקומם, יש מקרים בהם יש מוצרים חדשים כל כך אטרקטיביים, שהאתרים מתחרים עליהם כדי שישיקו אצלם.

פיית הסנטר (יח"צ)
פיית הסנטר (יח"צ)

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
הדיגיטל מאפשר לנו יותר מהכל להגיע לקהל מטורגט ונכון ולגרום לו להיות מעורב במותג ובמוצרים, בצורה שהוא לא היה יכול קודם. הדיגיטל מאפשר למותג להיות הרבה יותר חווייתי, אישי ומתאים לקהל הספציפי אליו מעבירים את המסר השיווקי.

במיוחד בסנטר, המכיל סוגים שונים של בתי עסק ומוצרים שמדברים לקהלים שונים לחלוטין, יש יתרון גדול מאוד בשימוש בטרגוט המתאפשר בדיגיטל. בנוסף, הכלים הדיגיטליים מאפשרים לנו להגיע לאנשים הרלוונטיים במרחב הגיאוגרפי המתאים.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
להעז, להעז ושוב להעז. לחלום בגדול ולהגשים בענק. לא לפחד לנסות דברים חדשים ולשאול שאלות.

רוצים להופיע במדור? [email protected]

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. מדקלמת כל מיני סיסמאות יבשות וחרושות.
    ראיון משעמם לאשת שיווק שנשמעת חסרת מעוף. כמו רוב ה"תעשייה" העלובה הזאת.

  2. גאיה מדהימה באמת . לא עוצרת באדום ופשוט מנוע מלא אנרגיה ורעיונות . מאז שהיא נכנסה לסנטר – הוא עף קדימה .
    דוגמא לאיך מנהל שיווק צריך להיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים