ראובני פרידן חוגגים 30: משרד הפרסום שעיצב את פני הענף המודרני לדורות רבים

אודי פרידן, משה ראובני
אודי פרידן, משה ראובני

משרד הפרסום ראובני פרידן ipg, ממשרדי הפרסום המובילים בישראל, מציין בימים אלה 30 שנות פעילות ומשיק ספר ייחודי '30 שנה של תשוקה' שסוקר את אבני הדרך של המשרד, את פעילותו והקמפיינים השונים בשלושת העשורים האחרונים. הספר יחולק כמתנה לשנה החדשה לכל הלקוחות, העובדים, הספקים והשותפים של ראובני פרידן במהלך השנים.

רק מקריאת הספר, ניתן אולי להבין באמת את האימפקט העצום של ראובני ופרידן על עיצוב פני ענף הפרסום הישן, המתחדש והמודרני. הסלוגנים שמלווים את המותגים הגדולים ביותר בישראל עד היום, הפרסומות המיתולוגיות שכולנו זוכרים, השפה הפרסומית שהפכה ומיצבה חברות אנונימיות שנמצאות בתחילת דרכן למותגי על ובעיקר את ההשפעה האדירה של אלה שנחשבים למייסדי הענף על דור העתיד שלו.

ראובני פרידן נוסד בינואר 1986 ע"י משה ראובני (תקציבאי) ואודי פרידן (קופירייטר) שעזבו משרות מבטיחות במשרד גדול ובחרו לצאת לדרך עצמאית ומשותפת. מאז עברו בראובני פרידן למעלה מ-1000 עובדים, שטיפלו במאות לקוחות ואלפי קמפיינים, חלקם מהאהובים והזכורים ביותר בתולדות ענף הפרסום הישראלי.

>> להורדת הספר המלא ב-PDF

במהלך שנות ה-80 ליוו ראובני פרידן מותגים מוכרים, בהם אגפא עם מודעות בכיכובה של בר רפאלי, שהצטלמה לקמפיין הראשון שלה כבר בגיל שנתיים. מותג 'ראש אינדיאני' שהוביל את שוק האופנה הישראלי, מותג 'טרופית' שהשיק קמפיין "קוף שובב – שתה טרופית וזכה בחבר חדש" ונוספים.

בר רפאלי, ראש אינדיאני וטרופית
בר רפאלי, ראש אינדיאני וטרופית

עם תחילתם של שידורי הטלוויזיה של ערוץ 2 בנובמבר 1993, נבחר ראובני פרידן לאחר מכרז פרסום ארוך ונחשק במיוחד, לטפל בתקציב ההשקה של הערוץ עם מסר ששטף מדינה שלמה "כולם ב-2". פרידן וראובני היו בין הראשונים שזיהו ואימצו את בשורת הטלוויזיה המסחרית בישראל והביאו את השפה הקולנועית גם למסך הקטן.

איפה כולם? כולם ב-2!
איפה כולם? כולם ב-2!

ב-1994 השיק ראובני פרידן את אחת הפרסומות המיתולוגיות של הטלוויזיה הישראלית שגם הייתה אחת הפרסומות הראשונות ששודרו בערוץ המסחרי; פרסומת המעיל של חברת האופנה 'קסטרו' בכיכובם של ליאור מילר ויעל אבקסיס, שבזכותה הפכו לפאוור קאפל של שנות ה-90.

פרסומת 'המעיל של קסטרו' זיכתה את ראובני פרידן גם בשלל פרסים, בהם התואר "הקמפיין הטוב ביותר בכל הזמנים", 7 פרסי קקטוס, בהם "קמפיין השנה" ופרס אפי. הצלחת הקמפיין קשרה את ראובני פרידן וקסטרו במערכת יחסים מיוחדת שנמשכת עד ימים אלה.

המעיל של קסטרו

הספר של ראובני פרידן IPG
הספר של ראובני פרידן IPG

בהמשך השנה השיקו ראובני פרידן את גלידת מגנום של 'ויטמן' שלימים נרכשה ע"י גלידות שטראוס. סרטון הפרסומת הזכיר בכיכובה של מילי אביטל, רכב על סצינת החקירה המפורסמת מהסרט 'אינסטינקט בסיסי' עם שרון סטון – "רוצה ביס, מיקי?".

מילי אביטל – רוצה ביס, מיקי?

בשנת 1995 השיקו בראובני פרידן את מותג תפוזינה של יפאורה תבורי. ראובני פרידן היו אלה שיצרו את הקונספט של 'נערת תפוזינה' והסלוגן המוכר "תפו תפו תפוזינה, הכי תפוז בעיר" בכיכובה של הדוגמנית ההולנדית הלן הידינג. בספר החדש של ראובני פרידן עולה גם סיפור עסיסי על כך שהידינג לא לוהקה במקור כנערת תפוזינה ויומיים בלבד לפני הצילומים, הבמאית נירית ירון החליטה להחליף את השחקנית ובחרה בהידינג. השאר היסטוריה.

אחת הפרסומות הראשונות של תפוזינה

באותה שנה, השיקה יפאורה בישראל את מותג RC קולה, גם הוא באמצעות ראובני פרידן. מאז הפך RC למותג הקולה השני במכירות בישראל שתקציבי הפרסום שלו מטופלים עד היום בראובני פרידן.

בשנת 2000 ראובני פרידן הגו את שם המותג yes ואת קמפיין ההשקה שלו תחת המסר "החופש ללכת עד הסוף". טרם כך טבעו את חותמם עם הסלוגן האלמותי של חברת התעופה אל על "הכי טוב בבית בעולם" (1998) שמשמש את החברה עד היום ואת השקת מותג אורנג' בישראל תחת הסלוגן "העתיד נשמע מצויין" (1999).

ב-2002 רכשו ראובני פרידן את פרסום רבן גולני שפעילותו מוגזה לתוך המשרד ביחד עם לקוח הדגל שטראוס. לאחר המיזוג השיקו בראובני פרידן פרסומת מיתולוגית נוספת – "אל תשאירו אותו לבד" קרב המילקי של אקי אבני וסנדי בר.

באותה שנה, קבוצת אינטרפבליק, מקבוצות האחזקות הגדולות בעולם הפרסום, הצטרפה כשותפה בראובני פרידן והשם IPG נוסף ללוגו המשרד, לצד יישום שיטות עבודה בינלאומית.

הספר של ראובני פרידן IPG
הספר של ראובני פרידן IPG

בראובני פרידן הגו במרוצת השנים כמה מהסלוגנים הזכירים ביותר, בהם; מסטיק Must – "נהיה מעניין בפה", טבע נאות – "את הכי יפה כשנוח לך", קופת חולים ככלית – "הכי טובה למשפחה", סקודה ישראל – "לא תאמינו שזו סקודה", מחלבות גד – "תמיד מיוחד", עוף טוב – "אין יותר טוב" והובילו קמפיינים זכירים נוספים בהם מהפכת השקיפות של לאומית, מהלכי השקה נרחבים להוט, בנק מזרחי טפחות "להעביר את דביר" וקרולינה למקה עם בר רפאלי, שכאמור ראובני פרידן היו הראשון לזהות את הפוטנציאל של דוגמנית העל הישראלית.

ביוני 2013, מונו ניב חורש וזיו קורן למנכ"לים משותפים של המשרד ושנתיים לאחר מכן, ביוני 2015, השלימה קבוצת אינטרפבליק את רכישת מלוא האחזקות בראובני פרידן.

הספר של ראובני פרידן IPG
הספר של ראובני פרידן IPG

אודי פרידן ומשה ראובני (מתוך הספר): "עזבו סיפורי גבורה. מדובר בתמימות. אם היינו יודעים במה זה כרוך, לא בטוח שהיינו מקימים את המשרד. תחום קשה, תחרותי, רווי יצרים ומאבקים. תכלס?! מלחמה כל יום. להיות יצירתי ומלא תשוקה כשאתה תחת אש כל היום. ולנהל עסק. אנחנו חברים טובים עד היום. בתחום הזה, לפחות שהשותף שלך יהיה חבר אמת".

"אומרים: "עשינו בעשר אצבעות". הלוואי ורק אצבעות. אם אתה לא שם את כולך, עם הלב הגוף והנשמה, אין לך סיכוי. ראובני פרידן זכה בכל תואר אפשרי. קריאייטיב, שיווק. מגה מהלכים. אבל הזכייה הכי חשובה בעינינו היתה המשרד מס' 1 בנאמנות לקוחות. הכי הרבה לקוחות איתנו שנים רבות. אחוז הנטישה הנמוך בענף. זה הסימן שאתה עושה עבודה מצטיינת לאורך זמן. וזו ההזדמנות שלנו לומר לכם הלקוחות – תודה. על האמון. על השותפות. על החברות. על המון נצחונות. וגם על כמה כשלונות."

אודי פרידן, יום שגרתי במשרד
אודי פרידן, יום שגרתי במשרד

ניב חורש וזיו קורן מברכים (מתוך הספר): "היום, בשם כולנו, אנחנו רוצים להגיד לכם תודה. הסיפור שלכם, שהוא גם הסיפור שלנו, מעורר בנו המון השראה והרבה גאווה. בניתם מותג שכולנו גאים להיות חלק ממנו ומחויבים לעשות הכל כדי שהוא ימשיך לצמוח ולהצליח ולשמור על הרוח המיוחדת שלכם ועל התשוקה הבלתי מתפשרת שלכם למקצוע המרגש הזה שנקרא פרסום".

"במשך שנים כולם ניסו לגלות מה מסתתר מאחורי המעיל של יעל אבוקסיס, שמסמל יותר מכל את העשייה של ראובני פרידן. היו הרבה השערות וניחושים, אבל מי שנתן בסוף את התשובה האמיתית הוא שחקן כדורגל 'זוטר' בשם כריסטיאנו רונאלדו. מה שמסתתר מאחורי המעיל שלכם, ראובני ופרידן, כבר שלושים שנה, הוא במילה אחת – .Neshama".

את הספר החגיגי של ראובני פרידן, חותמת הבטחה: "פה צריכות לבוא מילות סיום, אבל זו רק ההתחלה".

>> להורדת הספר המלא ב-PDF

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. שלום רב אנו חברת שילוח המתמחה בהובלות מטענים באוויר ומשלוחי אקספרס כולל מסוכנים מחירים ללא תחרות .

    אפשרי ליצור איתך קשר טלפוני ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים