דלף: פירוט האשראי של 'מפלגת התנועה' – 41 אלף ש"ח בחודש על פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק - התנועה
פרסום בפייסבוק – התנועה

אז כמה הפוליטיקאים באמת מוציאים על פרסום בפייסבוק? זוהי כנראה אחת השאלות שקשה לקבל עליהן מענה, אולם בשעה האחרונה מופצות בקבוצות החדשות בוואטסאפ מספר תמונות שמציגות ככל הנראה צילום של פרטי חיובי האשראי של 'התנועה', בהן מוצג כי המפלגה שהוקמה ע"י ציפי לבני, הוציאה במהלך נובמבר-דצמבר השנה, כ-41,317 ש"ח על פרסום בפייסבוק.

פירוט האשראי של חברת ישראכרט, שנשלח למשרדי המפלגה ברחוב הארבעה 8, צולם והופץ בוואטסאפ ע"י גורם לא ידוע ומתייחס לחיובים בין התאריכים ה-11.11.16 ל-9.12.16, על פיהם 'התנועה' שילמה בכ-25 חיובים שונים, למעלה מ-41 אלף ש"ח לחברת פייסבוק (facebook), בסכומים הנעים בין 20 ש"ח ל-4,000, בעבור פרסום ברשת החברתית.

פירוט האשראי - התנועה
פירוט האשראי – התנועה

40 אלף ש"ח הוא סכום לא פעוט לפרסום וקידום תכנים בפייסבוק, לבטח שעבור פוליטיקאים ישראלים. על פי דו"ח המבקר, הוצאותיה של חה"כ לבני מתקציב קשר עם הציבור במהלך 2015, עמדו בסה"כ על כ-11,381 ש"ח, מתוכם כ-4,500 ש"ח על פרסום ברשתות חברתיות.

על פי דו"ח המבקר שמתייחס לבחירות לכנסת ה-20, 'התנועה בראשות ציפי לבני' הוציאה בין השנים 2013-14 כ-142 אלף ש"ח על "הסברה, פרסום ויחסי ציבור" ו-48 אלף ש"ח נוספים בין הרבעון אחרון של 2014 לרבעון הראשון של 2015.

במרץ 2015, הצטרפה לבני ובוז'י הרצוג ויחדיו הקימו רשימה פוליטית וסיעה משותפת של מפלגת העבודה (המחנה הציוני), שהוצאותיה על "פרסום והסברה" לבחירות לכנסת ה-20, נאמדו בכ-13.2 מיליון ש"ח.

פירוט האשראי - התנועה
פירוט האשראי – התנועה

עמודי הפייסבוק של לבני, הרצוג ושתי המפלגות 'התנועה' ו'המחנה הציוני' שוממים למדי, ולא ניכר שהושקעו בהם למעלה מ-40 אלף ש"ח רק בחודש האחרון לקידום מודעות וסטטוסים. כך שמפרטי האשראי ניתן להסיק שני דברים; באם אכן הוציאה 'התנועה' 40 אלף ש"ח בחודש אחד, סביר שהפוליטיקאים ואנשי המדיה החברתית שלהם, לא יודעים דבר בקידום תכנים בצורה אפקטיבית והם פשוט "שורפים" תקציבים על תוצאות אפסיות. האופציה השנייה היא שיתכן ומדובר בתשלום חובות בדיעבד עבור פרסומים שונים בפייסבוק במרוצת החודשים האחרונים.

על פי צילומי מסך שעלו לדיון נרחב באחרונה בקבוצת 'מקצועני פרסום בפייסבוק' (לסטטוס), עולה כי רגע לפני 2017, לא מעט פוליטיקאים החליטו למצות את תקציב קשר הבוחר שלהם בפרסום וקידום תכנים בפייסבוק. בין הפוליטיקאים שאוהבים לקדם את תכניהם: בוז'י הרצוג, יפעת שאשא ביטון, רועי פולקמן, איציק שמולי, דוד אמסלם, אלעזר שטרן, יואב גלנט, עמר בר-לב, מירב בן ארי, מיקי זוהר, משה כחלון, שרן השכל, איתן ברושי, מנואל טרכטנברג וכן גם ציפי לבני (קולאז' ב-PDF).

סטטוס ממומן של ציפי לבני
סטטוס ממומן של ציפי לבני

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים