מצננים עיתונאים? פייסבוק ישראל חסמה את דוד ורטהיים, עורך וואלה! ברנז'ה

דוד ורטהיים
דוד ורטהיים

אל מניין הנחסמים בפייסבוק בעקבות סטטוסים שפורסמו בעבר, מצטרף גם דוד ורטהיים, עורך מדור וואלה! ברנז'ה. על פי ציוץ שפירסם ורטהיים, עולה כי עורך הברנז'ה של אתר החדשות המוביל, נחסם זו הפעם השנייה בעקבות סטטוס שפירסם לפני כשלוש שנים, סטטוס שבגינו כבר ריצה חסימה מהרשת החברתית בחודש שעבר.

ורטהיים הוא אחד העיתונאים היותר פעילים בפייסבוק, בה הוא שופך את משנתו על נושאים רבים בעולם התקשורת ויחסי הציבור והוא נחשב לסטטוסיונר דעתן ופופולארי עם עשרות ומאות לייקים לכל סטטוס.

בציוץ שפירסם ורטהיים כתב: "חסום כבר שלושה ימים בפייסבוק בגלל פוסט מלפני שלוש שנים – שכבר נחסמתי לפני חודש בגללו. עד שהם לא יחטפו ייצוגית זה כנראה לא יירגע".

הציוץ של דוד ורטהיים
הציוץ של דוד ורטהיים

כאילו הוא ניחן בכוחות קארמתיים, הציוץ של ורטהיים אכן זימן הבוקר תביעה ייצוגית לפייסבוק ישראל בסכום של 300 מיליון ש"ח משני גולשים שלטענתם נחסמו לצמיתות ובאופן שרירותי משימוש בפייסבוק, תוך פגיעה מהותית ביכולת שלהם להתפרנס מההשקעה שלהם. במקביל, נחשף היום בבוקר במזבלה כי תושב המרכז איים לרצוח גורם בכיר בחברת פייסבוק ישראל, בעקבות פניות עיתונאים הוצא צו איסור פרסום על הפרשה.

אחרי שציננה את קולות "האושיות" האם פייסבוק עתה מתמקדת בעיתונאים? כזכור ורטהיים אינו היחיד שקיבל אזהרה מפייסבוק. בעקבות פרויקט תוכן נרחב שעלה באחרונה באתר MAKO, נדהם כתב הטכנולוגיה של האתר, אביב מזרחי לגלות כי בפרק זמן של 24 שעות בלבד מהשקת הפרויקט, פייסבוק שלחה לו 3 התראות על פוסטים שפירסם בעבר, באמתלה שאלה מפרים את תנאי השימוש שלה, אולם ללא ציון הסיבות המדוייקות.

בעקבות ההרגשה במסדרונות מאקו-קשת כי פייסבוק ניסתה לכפוף את כתב הטכנולוגיה שלהם, שודרה היום כתבה בנושא בתוכנית הבוקר של גלית גוטמן ויואב לימור, שעלתה תחת כותרת מפחידה למדי באתר מאקו: "האם גם אותנו פייסבוק עלולה "להעלים"?".

המזבלה פנתה למשרד היח"צ 'שלום תל אביב' של פייסבוק ישראל שסירב להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. ורטהיים פרובלמט שמחפש להתסיס ולקדם את עצמו על גבם של אחרים
    פייסבוק קלעו בול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים