פרסום ראשון: טוויטר מחסלת את הפעילות המסחרית בשוק הישראלי

טוויטר
טוויטר

כחצי שנה בלבד לאחר שרשת המיקרו-בלוגינג הפופולארית טוויטר (twitter) הודיעה על תחילת פעילות מסחרית רשמית עבור מפרסמים ולקוחות ישראלים, למזבלה נודע כי טוויטר מחסלת את פעילותה (המסחרית) בשוק הישראלי.

כזכור באוגוסט 2016, הודיעה טוויטר על מינויו של דוד אברהם, מי ששימש בעברו ככתב התקשורת של וואלה! ברנז'ה, שהצטרף לחטיבת המדיה של המפרסמים הישראלים בטוויטר בברלין, לצד ישראלים נוספים בהם חיים וטורי ויניב דסה שעובדים ממטה החברה באירלנד.

זוהי הפעם השנייה שטוויטר כושלת בשוק הישראלי. הניסיון הראשון של ענקית האינטרנט בחדירתה לישראל היה בחודש מאי 2014 עם שכירת משרד יחסי הציבור טריואקס וגיוסם של מספר אנשי מכירות ישראלים שעשו רילוקיישן למטה טוויטר שבדבלין, אירלנד. אלו היו הצעדים הראשונים של טוויטר בכניסתה הרשמית לשוק הפרסום הישראלי, תוך התמקדות בלקוחות ישראלים גלובאלים כדוגמת חברות סטארט-אפ.

מייסדי טוויטר
מייסדי טוויטר

למרות מספר המשתמשים הגבוה שנאמד בכ-350 מיליון, טוויטר לא מצליחה לבסס את מודל ההכנסות שלה ולמצוא גוף שיקנה אותה, ובכך מספר גופים גדולים, בהם דיסני, החליטו לוותר באחרונה על רכישתה. באוקטובר 2016, טוויטר אף החליטה לחסל את אפליקציית הסרטונים הפופולארית VINE.

השוק הישראלי לא לבד, טוויטר נפרדת גם ממדינות כמו רוסיה, הולנד, טורקיה, שבדיה, פולין ומדינות נוספות וזאת כחלק ממהלך רה-ארגון שעיקרו באיחוד מחלקות וצמצום פעילותה מחוץ לארצות הברית. בתוך כך, פורסם לאחרונה כי משרדיה של טוויטר בברלין ובהמבורג יסגרו אף הם בקרוב.

בשלב זה לא ידוע האם אברהם ימשיך בטוויטר, אולם יש לציין לטובה כי מאז כניסתו לתפקיד, מערכת היחסים של טוויטר עם השוק הישראלי הציגה סימני פריחה משמעותיים, לרבות פעילות ענפה של גולשים, גופי חדשות ואנשי תקשורת שהגדילו את הנוכחות וזמן השהייה שלהם ברשת המיקרו-בלוגינג, לצד שיתופי פעולה נרחבים ומדוברים כמו מהלך משותף של טוויטר עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שיתופי פעולה עם משרד החוץ וארגון העיתונאים וסיקור תקשורתי אוהד לטוויטר בישראל. באחרונה חשף עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 2, את הסטטיסטיקות של חשבון הטוויטר שלו שהציגו מספרים גבוהים במיוחד עם מיליוני חשיפות רבות מדי חודשים לציוצים שלו.

המזבלה לא הצליחה להשיג את תגובת טוויטר בטרם הפרסום.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים