רגע לפני שהכול נעלם: ויקיפדיה מנציחה את רשות השידור בפרויקט מיוחד

מתוך הפרויקט של ויקיפדיה
מתוך הפרויקט של ויקיפדיה

ויקיפדיה, "האנציקלופדיה החופשית", משיקה פרויקט תמונות חדש מתוך מטרה לתעד ולהנציח למען דורות את התפרקותה של רשות השידור. התמונות בפרויקט משוחררות לשימוש חופשי.

במסגרת המיזם, מתנדבים של עמותת ויקימדיה ישראל, נשלחו בימים האחרונים לצלם את הימים האחרונים של רשות השידור ואולפני קול ישראל מירושלים ומתל אביב, רגע לפני שהמקומות ההיסטוריים האלו יעלמו תחת גלגלי דחפורים.

הפרויקט התאפשר בזכות תרומות גולשים, בהן השתמשה העמותה בין היתר לרכישת ציוד צילום חדש. עמוד הפרויקט מכיל מאגר של מאות תמונות המתעדות את אנשי התחנות, מסדרונות ואולפני שידור תת קרקעיים, עליות גג המשמשות כארכיון, ציוד טכני עתיק ועוד.

קובי ברקאי, מתוך הפרויקט
קובי ברקאי, מתוך הפרויקט

לדברי אריאל אלינסון, מתנדב של עמותת ויקימדיה: "הפרויקט להנצחת הרשות נעשה לטובת תיעוד ושימור העבר באופן חופשי, כדי שהדורות הבאים יוכלו ללמוד מהמידע ולהשתמש בתמונות המשוחררות מזכויות יוצרים. גם בעת הזו ניתנת לציבור הזדמנות להציץ לתוך החללים בהם מופקים החדשות והסיפורים שמלווים את חיינו."

סגירת רשות השידור והחלפתה בתאגיד השידור 'כאן', נקבעה לסוף חודש אפריל לאחר תיקון חוק תאגיד השידור שאמור לעלות לאוויר בסוף אפריל. מהלך הסגירה לווה בצמצום דרסטי של כוח האדם ופרישה של עובדים רבים, שהסלים אמש לאחר שעובדי הטלוויזיה החינוכית השביתו את רצועת שידורי הלילה, במסגרת מאבקם וטענותיהם על התנהלות מנכ"ל הערוץ, אלדד קובלנץ שמשמש גם כמנכ"ל "כאן", תאגיד השידור הציבורי שנמצא בהקמה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים