לא ביקשתי אל תשלח – פייסבוק הסירה את העמוד שביקש לעשות צדק עם מטרידני הרשת

משטרת פייסבוק | PixelBay
משטרת פייסבוק | PixelBay

עמוד הפייסבוק הישראלי 'לא ביקשתי אל תשלח' שהוקם לפני כשבוע בלבד, הוסר ע"י פייסבוק ישראל בטענה כי עבר על תנאי השימוש של הרשת החברתית (ביריונות). אסף שמואלי, בעלי בלוג 'המשבריסט' ומקים העמוד שביקש לעשות סוף להטרדות המיניות ולמעשים המגונים בפייסבוק, מפיץ בשעות האחרונות בקשה להחזרת העמוד בקבוצות הוואטסאפ של רוטרניק.

העמוד 'לא ביקשתי אל תשלח' של שמואלי, זכה בשבוע האחרון למספר כתבות באתרי החדשות והצליח לצבור כמעט 2000 לייקים בתוך זמן קצר. על פי מייסד העמוד, הקמתו נבעה מתוך כוונה לצמצם את תופעת המעשים המגונים ברשת החברתית ובדגש על תופעה נפוצה של הטרדת נשים ע"י שליחת צילומי איברי מין (דיק פיקס) ותמונות אינטימיות מבלי שביקשו. בטרם הסרתו, עלו בעמוד מספר צילומי מסך של סטטוסים שכאלו, במטרה לחשוף את מטרידני הרשת. יש לציין כי העמוד חשף את שמותיהם המלאים של אותם מטרידנים.

לא ביקשתי אל תשלח
לא ביקשתי אל תשלח
מתוך "לא ביקשתי אל תשלח"
מתוך "לא ביקשתי אל תשלח"

בהודעה שהפיץ שמואלי ב'רוטרניק' נכתב: "בצעד חריג הסירה פייסבוק את דף הפייסבוק "לא ביקשתי אל תשלח", שהוקם כדי להיאבק בתופעת שליחת איברים אינטימיים לנשים ברשת. התופעה, שזכתה לכינוי דיק פיק, חושפת נשים רבות למעשה מגונה כשללא הזמנה ומבלי שביקשו הן מקבלות לתיבת המסנג'ר שלהן תמונות אינטימיות של איברי גברים.במשך השנים הכלי היחיד שהציעה פייסבוק לנשים היה חסימת הגולש לאחר שאקט הכפייה של משלוח התמונות בוצע ולכן הוא לא היה אפקטיבי בעליל. נוכח כישלונה של פייסבוק למגר את התופעה עלה לרשת בשבוע שעבר דף הפייסבוק "לא ביקשתי אל תשלח", שנועד להיאבק בבריונות המינית ברשת באמצעות שיימינג לשולחים. למרבה הצער, הרשת החברתית הגדולה בעולם לא השכילה להבחין בין שיימינג לבין בריונות רשת ולמרות הערעור שנשלח בשם מנהלי הדף, הוא הוסר בנימוק של בריונות רשת".

לדברי שמואלי, שהקים את עמוד הפייסבוק לא ביקשתי אל תשלח, "שיימינג ובריונות רשת הן שתי תופעות שונות. לאחת יש תפקיד חברתי חשוב והשנייה היא יבוא תופעות בלתי רצויות אל המרחב הדיגיטלי. כדי להילחם בבריונות רשת צריך לדעת להבחין בינה לבין שיימינג. יותר מכך, לעיתים, שיימינג הוא כלי לגיטימי למאבק בבריונות רשת וזה די מצער שפייסבוק, כזירה שמאפשרת בריונות רשת ושיימינג לא מבינה את ההבדל בין שתיהן והסירה דף שנועד להגן על נשים בעקבות הכישלון שלה לעשות זאת".

טרם התקבלה תגובת פייסבוק ישראל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים