פרסום ראשון: וואלה! news תמסחר את הפופולאריות של אושיית הפייסבוק לטובת גוגל ישראל

הבאזזרים של וואלה!
הבאזזרים של וואלה!

מסמכים שהגיעו לידי המזבלה חושפים כי וואלה! וחברת גוגל ישראל חברו יחדיו לתחרות מול פייסבוק ■ בכוונת וואלה! לרתום את הפופולאריות של אושיות פייסבוק, אינסטגרם ויו טיוב לטובת מיצובה כאתר הוידאו המוביל בישראל ■ קבוצה של מגה-מובילים ברשת דחתה את ההצעה של וואלה ■ את המהלך מוביל ערן גוטדנקר, סמנכ"ל השיווק והמכירות של וואלה!

מסמכים פנימיים של אתר וואלה! news בהובלתו של אילן ישועה שהגיעו לידי המזבלה, חושפים כי בכוונת אתר החדשות שמבקש להפוך ביום מן הימים לגוף שידור בטלוויזיה, לייצר מהלך ארוך טווח בשיתוף פעולה עם אושיות הפייסבוק והיו טיוב, מתוך כוונה להוציא את תכני הוידאו מתוך פייסבוק אל פלטפורמות גוגל ולרתום את הפופולאריות האדירה שלהם למיצובו של וואלה! כגוף החדשות והתוכן המוביל והגדול בישראל.

על פי המסמכים עולה כי הפרויקט שזוכה לשם מיושן יחסית "הבאזזרים" יושק כבר בחודש מרץ הקרוב ויקחו בו חלק אושיות רשת מוכרות מהפלטפורמות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם ויו טיוב. על פי הכתוב עולה כי המיזם החדש יעלה לאוויר בשיתוף פעולה רשמי עם חברת גוגל ויו טיוב ישראל מתוך מטרה לחזק את נוכחות הוידאו, היקפי תכני הוידאו ואת ההכנסות של וואלה! ושל אתר הוידאו של גוגל, עם תקווה אופטימית להחזיר בין היתר את השליטה על הוידאו ליו טיוב. כאמור פרסום בוידאו נחשב למניב ביותר כיום ומספר הצפיות הגבוה שיוצרי תוכן הוידאו המקורי בישראל מסוגלים לייצר, עתיד להיות רווחי עבור וואלה!.

יש לציין כי בימים אלה פייסבוק החלה עם תוכנית חלוקת הרווחים ליוצרי תוכן מקורי בוידאו. במסגרתו פייסבוק משלבת פרסומות מיד-רול על גבי סרטונים בני 90 שניות וחולקת את הרווחים עם היוצרים (55% מההכנסות), כך שהצטרפותם של יוצרי התוכן למיזם של וואלה! וגוגל, יכולה להיות דווקא ירייה ברגל עבור רבים מהם.

הבאזזרים של וואלה וגוגל
הבאזזרים של וואלה וגוגל

במסגרת הפרויקט יוקם באתר וואלה! news, עמוד מיוחד עם פרופיל אישי של הבאזזרים שתכניהם יקודמו ברחבי הפלטפורמות והנכסים שוואלה! news מנהלת. בנוסף יוקם לכל אחד מהם גם ערוץ מיוחד באתר יו טיוב שם ירוכזו כל תכני הוידאו שלו. כאמור עבור גוגל, שאתר הוידאו שלה נמצא בימים קשים מול הקניבליזם של פייסבוק, זוהי אולי הזדמנות פז להחזיר את השליטה בוידאו אל תחומיה, לפחות בישראל. עם אולפן חדיש, צלמים, עורכים ואנשי תוכן אינהאוס, בוואלה! גם יפיקו תכני מקור עבור ה"באזזרים".

בנוסף, בכוונת וואלה! גם למסחר את הפופולאריות העולה של אושיות הפייסבוק והאינסטגרם עם הצעות לקמפיינים פרסומיים ומודלים כלכליים שונים, כאשר בוואלה! דורשים התחייבות של שנה לפחות על מנת שיוכלו להשתתף בפרויקט. למזבלה נודע כי מספר אושיות פייסבוק, יו טיוב ואינסטגרם בולטות, דחו את ההצעה של וואלה! בטענה כי היא תפגע בעצמאותם, במהימנותם ותהיה מניבה יותר עבור וואלה!. למזבלה נודע כי את המהלך מוביל ערן גוטדנקר, סמנכ"ל השיווק והמכירות של וואלה!.

עידכון: גוטדנקר הגיב לפרסם בקבוצת 'מנהלי שיווק מצייצים' שם כתב: "חברים, הסבר קצר על המהלך המתגבש ממקור ראשון, אנחנו יוצרים ערוץ בוואלה עם תכנים של מובילי רשת שגם אנחנו נייצר עבורם, הערוץ יעלה גם ביוטיוב, התכנים ישודרו בפלטפורמות הנל בנוסף לפלטפורמה של מוביל הרשת- פייסבוק/ אינסטגרם וכו. מאחל המשך ערב נעים גם לחברים וגם למי שזה יותר מפריע לו מבין המגיבים. מי שרוצה עוד פרטים יכול לפנות בפרטי כדי שלא נתיש כאן את כל החברים. ערן".

טרם התקבלה תגובת וואלה! news וחברת גוגל ישראל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים