ארטימדיה במתקפה נגד גוגל: "כל מי ששם כספו ביוטיוב צריך להתבייש היום!"

ארטימדיה במתקפה נגד גוגל
ארטימדיה במתקפה נגד גוגל

חברת ארטימדיה (Artimedia) שמפעילה פלטפורמת פרסום פרוגרמטי בוידאו באתרי האינטרנט הישראלים, עולה שלב במתקפה שלה מול פייסבוק וגוגל ומשיקה סדרת כרזות שקוראות למפרסמים ולמשרדי פרסום להפסיק לפרסם באתר YouTube (יו טיוב), בטענה כי אתר הוידאו של גוגל מרוויח מיליונים מסרטוני הסתה. באחת הכרזות שמופצות ע"י ארטימדיה נכתב: "כל מי ששם כספו ביוטיוב צריך להתבייש היום!".

ארטימדיה, חברת בת של Artivison (ארטיוויז'ן) שהוקמה ע"י ד"ר עופר מילר, הצליחה אומנם תוך תקופה קצרה יחסית לרתום לשורותיה לא מעט אתרים ישראלים בולטים, כמו מעריב, גלובס, ynet, מאקו, וואלה! ונוספים, אולם נתח השוק ההולך ומצטמצם לטובת תאגידי האינטרנט האמריקאים, גורר מזה תקופה את ארטימדיה למאבק תקשורתי מול שתי השחקניות המרכזיות בשוק הפרסום בוידאו – גוגל ופייסבוק. מאבק שעתה מחריף עם הקריאות הלא שגרתיות לחרם על יו טיוב.

ארטימדיה במתקפה נגד גוגל
ארטימדיה במתקפה נגד גוגל

"כל מי ששם כסף ביוטיוב צריך להתחיל להתבייש היום. ארטימדיה מביאה את הטכנולוגיה לתכני האיכות, בשבילכם" כך נכתב בעמוד הפייסבוק של החברה. גם עופר מילר, מייסד ארטימדיה פירסם מספר סטטוסים בפרופיל שלו מהם משתמע כי ארטימדיה קוראת לחרם מפרסמים על יו טיוב: "מהרגע שארטימדיה הביאה טכנולוגיה בין-לאומית לאתרי התוכן, כול משרד ששם שקל ביוטיוב על ווידאו צריך להתבייש!!!" ובסטטוס אחר: "מממ.. כשמפרסמים וידאו ביוטיוב , מי באמת עובד על מי? גוגל על הלקוח? או גוגל על משרד הפרסום?".

זהו לא סוד גדול שגוגל, יו טיוב, פייסבוק וחברות נוספות מרוויחות סכומי עתק מתכני הסתה ובהתאמה גם מכניסות לכיסם של גופי טרור סכומים נכבדים. דוגמא לכך היא בלהיט הויראלי של החמאס "אנו חייליו של אלוהים, נשלחנו לחסל את הציונים" שבטרם הסרתו מיו טיוב הושמו עליו פרסומות של חברות ישראליות.

במשך שנים גוגל ויו טיוב איפשרו מוניטיזציה לכל דורש, גם אם מדובר בגופי טרור, בתנאי שמדובר בתוכן מקורי. בגוגל אומנם החמירו במדיניות המוניטיזציה ואף טענו כי החזירו כספים למפרסמים, אולם סכומי העתק שהתגלגלו במרוצת השנים מכיסם של המפרסמים הישראלים אל תאגידי האינטרנט ומשם אל אלה של גופי הטרור, במישרין או בעקיפין יכולים להסתכם במאות מיליוני דולרים רבים.

הכתבה של ענת ביין-לובוביץ' (גלובס)
הכתבה של ענת ביין-לובוביץ' (גלובס)

קמפיין האנטי העדכני של ארטימדיה אותה מוביל המנכ"ל גל תורג'מן, הושק בעקבות דבריו של מיכה לייקין אבני, בנו של ריצ'ארד לייקין ז"ל שנרצח בפיגוע בירושלים לפני כשנה, שהתראיין בשבוע שעבר לתוכנית 'הבוקר של קשת' שם האשים את הרשתות החברתיות בהימנעות מפעולה נגד טרוריסטים המנצלים אותן להסתה.

לייקין-אבני טען ובצדק כי "יו טיוב מאפשרת למחבלים וארגוני טרור לפרסם סרטי הסתה ולהתחלק איתה בכספי הפרסום שהם גובים ממפרסמים גדולים כמו מרצדס ואאודי". אל דבריו של לייקין אבני הצטרפה גם כתבה של ענת ביין-לובוביץ' בגלובס שתהתה מדוע המפרסמים לא מוחים על נתוני המדיה השגויים שהם מקבלים מפייסבוק ועל כך שהפרסומות שלהם ביו טיוב מממנות טרור.

גוגל באמצעות שרף תקשורת סירבו להגיב לקמפיין של ארטימדיה.

תגובת גוגל לדבריו של מיכה לייקין אבני: "אנחנו מסירים סרטונים מסומנים שמפרים את החוקים שלנו. יש לנו מדיניות של אפס סובלנות לגבי תוכן שמעודד לאלימות או שנאה ואיסור גורף על תוכן שקורא לגיוס לארגוני טרור והסתה לאלימות. אנחנו מסירים במהירות סרטונים שמפרים מדיניות זו וסומנו על ידי המשתמשים שלנו, ובנוסף מבטלים חשבונות של ארגוני טרור או כאלו שבאופן תדיר מפרים את המדיניות שלנו".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. אתה יכול להוסיף את העובדה, שגוגל אדוורדס הפסיקו לפני כמה שבועות לספק תמיכה בעברית לישראלים. כלומר יושבים בישראל ומרוויחים ממודעות של ישראלים, לא משלמים מיסים ולא נותנים תמיכה טכנית. חשוב מאוד לפרסם את העובדה הזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים