מבוכה: פרסומת חדשה של משרד החינוך מציגה כי התלמידים לא יודעים כלום

ניסיון מעמיק בתחום
ניסיון מעמיק בתחום

משרד החינוך תחת הנהגתו של השר נפתלי בנט, השיק באחרונה קמפיין נרחב באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) במטרה לקדם את יחידת החינוך הטכנולוגי-מקצועי במשרד החינוך שמאפשרת לתלמידים לרכוש השכלה וגם מקצוע לחיים, תחת ההבטחה כי "החינוך הטכנולוגי מקצועי פותח לתלמידיו דלת לתפקידים מרתקים בתעשייה ובהיי טק הישראלי".

בסרטון הפרסומת שעלה במסגרת הקמפיין, נראה תלמיד שנקרא לחדר המנהלת, ככל הנראה במטרה להינזף, אלא שאז הוא מגלה כי "המנהלת" היא כלל לא מנהלת בית הספר, אלא ד"ר אירית אידן, סמנכ"לית בכירה למחקר ופיתוח בחברת פיתוח מערכות הלחימה 'רפאל' שרוצה להעסיק אותו.

אידן שמתלהבת מיכולותיו הטכנולוגיות המופלאות של התלמיד אומרת בסרטון: "בוגרי החינוך הטכנולוגי מקצועי, מגיעים אלינו ממערכת החינוך עם ניסיון מעשי מגוון וידע עיוני מעמיק… המאפשרים להם להשתלב בעולם התעשייה והיי-טק במהירות".

עד כאן הכול טוב ויפה אלא שגולשים רבים ביניהם אליק אברמזון וקבוצת 'בדיחות מתכנתים', גילו כי בזמן שברקע נשמעת אידן מהללת את הניסיון המקצועי המעמיק שרוכשים התלמידים, נגלה בפנינו מסך המחשב של אותו תלמיד שמוצג כבעל "ניסיון מעשי מעמיק" שחושף את האמת המרה – התלמיד לא מבין כלום, לבטח שלא במחשבים.

בפריים שנועד ככל הנראה לשאוב את הצופה לאווירה ולהמחיש עד כמה התלמיד "מבין עניין", נראה ה-Command Prompt, טרמינל ה-DOS של הווינדוס, שבו למרבה האירוניה מוצג דווקא מסר שונה לחלוטין מזה שמתוקשר בקמפיין וכי כל הפקודות שהתלמיד הקליד כלל אינן קיימות או מוכרות ע"י מערכת הדוס. ניסיון מעשי מעמיק כבר אמרנו?

ניסיון מעמיק בתחום
ניסיון מעמיק בתחום

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. אין כל צורך, לדעתי,- לשים את כל התלמידים, בסד אחד. ישנם כאלו המבינים היטב במיחשוב, ועוד איך, והם תוצרים של מערכת החינוך הנוכחית, על מחדליה וכישלונותיה,למרות כל אלו,ישנם תלמידים ותלמידות המשקיעים מזמנם וממרצם, ללמוד למען עצמם ולא למען הוריהם, או דמי-הכיס, שהם אמורים לקבל,מהוריהם ומעבודת הדחק, בה הם מועסקים, לעיתים. תלמידים אלו,באם הם לומדים, בחינוך הטכנולוגי-לאו דווקא 5 יחידות,- מתמטיקה ופיזיקה, אם כי זה רצוי,-זוכים לקבל בסוף התהליך החינוכי-פדגוגי-לימודי-עם מעט עבודה מעשית, בין בכתלי-המפעל ואו בעבודה מחוץ, למכללה הטכנולוגית,- כגון: עתיד פלמחים, או אורט תעשייה אווירית,-לוד,ל2 תעודות ואולי-אף ל3 תעודת. מקצוע טכנאי-או הנדסאי- מכונות, חשמל או אלקטרוניקה,תעודת בגרות, חלקית או מלאה, ותעודת סיום, של 12-14 שנות- לימוד, במערכת החינוך הישראלית.

  2. איזו ביקורת אינפנטילית. מדובר בפרסומת. קשקשו כמה שורות שיראו על המסך וזה לא בהכרח עבודה של ה"תלמיד" שהוא ככל הנראה שחקן ולא בהכרח תלמיד. גם השחקן הוא תלמיד ואינו מבין דבר במחשבים אחן זה רלוונטי לצורך הפרסומת. ממתי שחקן בפרסומת צריך להיות מבין גדול בתוכן שאותו הוא משווק?

  3. הם לא אלה שניטפקו, הם רק מודיעים.

    בכל מקרה, לא מטומטם לחרבש פקודות בוידאו שאמור להראות מה מלמדים את הילדים שלנו?
    לפחות על הלוח היה קוד…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים