מאקו וטיים אאוט מציגים: פייק ניוז בשידור חי בפייסבוק

מאקו - פייק ניוז
מאקו – פייק ניוז

חדשות מזויפות בשידור חי: תושבי תל אביב התעוררו הבוקר למחזה אופטימי במיוחד – עשרות חבילות דואר פוזרו בכיכר הבימה. אלא שכפי שנחשף במזבלה, מדובר בקמפיין של באומן בר ריבנאי עבור תשלובת ישראכרט שיעלה תחת הכותרת "ספקטור הובלות אוויריות".

המהלך גובה גם במספר שידורי לייב מתפרצים שעלו בכמה מעמודי החדשות והתוכן הגדולים בישראל, בהם עמוד הפייסבוק של Mako ושל מגזין טיים אאוט. בגופי החדשות החליטו לשקר לעשרות אלפי הצופים והציגו את הסיקור כאילו היה חדשותי אותנטי, מבלי גילוי נאות כי מדובר בתוכן שיווקי סמוי.

"בוקר טוב אנחנו משדרים בלייב מכיכר הבימה בתל אביב, הגענו לכאן בעקבות דיווחים" כך פתחה את הדברים "כתבת" של אתר mako שציינה כי אין לה מושג מה תוכן הקופסאות וכי מדובר ב"תעלומה לא ברורה ואין לנו כל ידע על מקורן של הקופסאות".

על השידור, כתב פרסומאי בכיר בענף: "מפרגן להרבה אנשים בתעשייה ויש המון כישרון, אבל במקרה הזה נחצו הרבה גבולות. שידור לייב של אירוע פרסומי כחדשות בגוף תקשורת ולהגיד ״חבילות נפלו מהשמיים״ ולהמציא מרואיינים זה זלזול מוגזם ולא תפור. ואני אומר את זה באהבה רבה, בטח למשרד הפרסום שעשה קמפיינים מדהימים בעבר הלא רחוק. מהצד של מאקו זאת בושה אמיתית ופגיעה חזקה באמינות. כתבת משדרת לייב מהשטח ומשקרת?!?! הזייה וחטא אמיתי למקצוע."

יש לציין כי בבחינת פייסבוק חל איסור לפרסם תוכן שיווקי של צד שלישי מבלי לשלב הודעה ברורה על כך, וזאת באמצעות פיצ'ר מיוחד של פייסבוק שפתוח בפני עמודים מאומתים בלבד. עוד יש לציין כי הרשת החברתית אוסרת לחלוטין על שילוב תוכן שיווקי בשידורים חיים (צד ג).

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. מישהו צריך לחטוף שם חזק על הראש,
    בכלל הרגולציה צריכה להתערב בדברים כאלה – פשוט בושה

  2. למי הקמפיינים "הויראלים" וה"מאאגניבים" האלה מיועדים, אם לא לאנשי פרסום בלבד?
    מי מתלהב מהגרילה הזו חוץ מהקליקה המגניבה של המפרסמים בישראל?? זה לא שיווק, זה גאג. לא מקדם שום דבר חוץ ממנהל הקריאייטיב וצוות העבדים שלו. (התכוונתי ל"עבד", כן כמו במצרים)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים