המדינה קודם, המקוריות לא: הסלוגן של בוז'י הרצוג הועתק מקמפיין הבחירות של ג'ון מקיין ושרה פיילין

המדינה קודם - Country First
המדינה קודם – Country First

בתחילת חודש אפריל, חשף יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו את יריית הפתיחה של קמפיין הפריימריז שעלה תחת הסלוגן 'המדינה קודם'. "מתחילים את הקמפיין. אהבתם? תנו לייק" נכתב בסטטוס שחשף את הכרזה הראשונה מתוך הקמפיין, שזכתה למאות תגובות שליליות מצד הציבור וגם מצד אנשי פרסום.

"איבדת אותי בדרך… מי שמוביל אותך יוצר מותג מאד משעמם. אם בא לך להתחיל לעשות רעש תדבר איתנו" הגיב הפרסומאי רפי טל, בעלי משרד הפרסום Happpy. גולשים אחרים התייחסו בעיקר לנוכח המסר שנתפס כפאשיסטי ונבחר על ידי הרצוג כמוביל קמפיין "המדינה קודם".

המדינה קודם
המדינה קודם

אלא שאי נעימות לא מסתכם במספר טוקבקים זועמים. על פי בדיקה עולה כי כלל לא מדובר בסלוגן מקורי אלא בהעתקת מוטו הבחירות של ג'ון מקיין, מי שהיה מועמד מטעם המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2008, לצידה של שרה פיילין, המועמדת לתפקיד סגנית נשיא.

הסלוגן של מקיין-פיילין "Country First" הוא עברות מדוייק של הסלוגן של הרצוג "המדינה קודם" מה שמשאיר מעט ספקות כי לא מדובר בהעתקה, או לכל הפחות בזחיחות דעת של צוות הפרסומאים ויועצי התקשורת של הרצוג שהתיימר לחשוב שאף אחד לא ישים לב. תוסיפו לכך את העובדה שמקיין הפסיד בבחירות לברק אובמה, וכנראה שבכל זאת לא מדובר בבחירה אידיאלית של מסר מוביל לפוליטיקאי שזוכה לריקושטים רבים מצד הקשת הרחבה של הציבור בישראל.

קמפיין הבחירות של ג'ון מקיין ושרה פיילין
קמפיין הבחירות של ג'ון מקיין ושרה פיילין

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים