הצינור: מקדונלד'ס ישראל שיכפלה אחד לאחד כרזה של רשת מוזס

מוזס VS מקדונלדס
מוזס VS מקדונלדס

קרב מסעדות ההמבורגרים והג'אנק פוד מקבל תפנית לא נעימה במיוחד, לאחר שאמש פורסם בתוכנית 'הצינור' עם גיא לרר בערוץ 10, כי חברת מקדונלד'ס ישראל באמצעות משרד הפרסום יהושע\TBWA וסטודיו AvirA, שיכפלה אחד לאחד, כרזה שפורסמה לפני כשנה בעמוד האינסטגרם של המתחרה – מוזס. בכרזה המקורית שעלתה באינסטגרם של מוזס, עוצבה תמונה של ליפסטיק עם צ'יפס בקצהו, לציון יום האישה הבינלאומי.

בסטודיו AvirA שמטפל ברשת מקדונלד'ס ישראל (אלוניאל) תחת פיקוח יהושע\TBWA, כנראה התלהבו מהקונספט העיצובי של מוזס, וכאמור החודש החליטו לשכפל בצורה מדוייקת להפליא את הקמפיין של מוזס ולהפיץ אותו ברחבי הרשת כאילו היה שלהם. הפרסומאי, אליאור ג'רבי, ממשרד הפרסום 'קמפרי ולימון‎' שהיה שותף ביצירת הקמפיין של מוזס, פירסם את הסיפור בפרופיל הפייסבוק שלו, שמשם זלג אמש לשידור בתוכנית 'הצינור'. יש לציין כי במשרד הפרסום יהושע פעלו במהרה בכדי להסיר את התמונה המדוברת.

מוזס VS מקדונלדס
מוזס VS מקדונלדס

עידכון 20:00: על פי תמונות שנשלחו למזבלה, עולה כי יתכן ומקור ההשראה של שני הקמפיינים, מגיע דווקא מסדרת אילוסטרציות וצילומים של מעצבת וצלמת בריטית בשם אידה דורסט (Eda Durust), אותם פירסמה בחשבון האינסטגרם הפופולארי שלה, חלק בשבועות האחרונים ואחרים לפני כשנתיים. כפי שניתן לראות בתמונות (מטה).

ג'רבי כתב: "את התמונה מימין צילמנו בסטודיו לפני יותר משנה לפרופיל האינסטגרם של מוזס. מאוד משעשע להיתקל היום בתמונה משמאל בפרופיל האינסטגרם של מקדונלדס ישראל. עוד יותר משעשע שטרחו להחליף את האודם אבל את הצ'יפס בחרו להשאיר ממש כמו שהוא. אז ״לימים שאת חייבת טעימה מהציפס של מקדונלדס״ – הוא בכלל לא שלהם, לכי למוזס".

יואל אריאל שמיר, מנהל הסושיאל של יהושע\TBWA הגיב לסטטוס של ג'רבי וכתב: "מיד כשהעניין התגלה הסרנו את הפוסט. הנושא כמובן הופנה לסטודיו avira tlv שיצר את התמונה".

ממקדונלד'ס ישראל נמסר: "יהושע TBWA שגתה שלא בדקה את המקור. מיד כשראינו את הפוסט המדובר דרשנו להוריד באופן מיידי את התמונה".

מתוך האינסטגרם של אידה דורסט

מתוך אינסטגרם: edadurust
מתוך אינסטגרם: edadurust
מתוך אינסטגרם: edadurust
מתוך אינסטגרם: edadurust
מתוך אינסטגרם: edadurust
מתוך אינסטגרם: edadurust

תודה לעומר קידרון מתוכנית 'הצינור' על קטע הוידאו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. קלאסיקה של חוצפה ישראלית. לקחת משהו לא שלך ולזעום שמישהו אחר עודה את אותו הדבר כמוך ועוד לקרוא לזה חוסר מקוריות או גנבו לי.

  2. וואי. וואי. וואי….
    משהו הולך להתחיל להראות את התיק עבודות שלו ברחבי העיר בואכה רמת החייל…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים