לראשונה: תחרות הפרסום הבינלאומית של לונדון תעניק פרסים בקטגוריית משפיעני פייסבוק, יו טיוב ואינסטגרם

פרסי LIA
פרסי LIA

תחרות הפרסום הבינלאומית LIA Awards שמתקיימת מדי שנה בלונדון ונחשבת לאחת מתחרויות הפרסום הפופולאריות והחשובות בתחום, מייישרת קו עם אחד הטרנדים המדוברים בעולם השיווק הדיגיטלי – שיווק באמצעות משפיענים (Influencer Marketing), שעל פי הערכות, חולש כיום על שוק בינלאומי שנאמד בלמעלה מ-2.5 מיליארד דולר, עם קצב צמיחה מסחרר ותחזיות הגעה ל-10 מיליארד דולר שיופנו למהלכים מבוססי משפיענים בשנתיים הקרובות.

טלוויזיה, פרינט ורדיו הן כבר מזמן לא הפלטפורמות היחידות להעברת מסרים פרסומיים ושיווקים, מה שזלג משמעותית לעולם הדיגיטל ובעיקר לפייסבוק וגוגל, מגיע גם לעולם המשפיענים ואושיות הרשת השונות, שזוכות לניתוב של תקציבי ענק, שלעיתים מגיעים למאות אלפי דולרים עבור העלאת תמונה בודדת. בהתבסס על כך וכחלק מהתאמת פעילות התחרות לעולם הפרסום המתחדש, בפסטיבל לונדון מודיעים על השקת תחרות וקטגוריה חדשה, שתיתן לגיטימציה ותוקיר מהלכים מבוססים משפיענים בפלטפורמות יו טיוב, אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר ובלוגרים עצמאים.

ברברה לוי, נשיאת תחרות LIA מסרה: "אנו גאים להיות תחרות הפרסים המרכזית הראשונה בעולם שמכירה בחשיבות של תוכן מותגי ומשפיעני מדיה ורשתות חברתיות".

ב-LIA מודיעים כי פיל ראנטה, מנהל התפעול של סוכנות המדיה 'Studio71' שעיקר פעילותה מבוסס על הפקות דיגיטל עם טאלנטים ואושיות, ישמש כראש מערך השיפוט בקטגוריית המשפיענים. על פי ראנטה, Studio71 מנהלת למעלה מ-1,200 יוצרי תוכן וידאו ביו טיוב שזוכים יחדיו ללמעלה מ-6 מיליארד צפיות חודשיות. ראנטה אמר: "משפיעני דיגיטל היו חלק מרכזי במהפכה של תעשיית הפרסום העולמית, ביצירת תוכן מותגי אותנטי וכזה שמחזק את נאמנות הצרכנים".

ב-2004, הסירה התחרות את המילה "פרסום" (Advertising) משמה הרשמי, במטרה לשקף את העובדה ש"פרסום" היא תעשייה מתחדשת ודינאמית והכלים שעומדים לרשות המפרסמים והמשרדים אינם רק כאלו שיכולים להיות מוגדרים תחת מושג מקיף וכולל כמו "פרסום".

תחום השיווק באמצעות משפיענים מתחזק גם בישראל, עם עשרות קמפיינים שונים מדי חודש שעושים שימוש בפופולאריות ובקהילה הענפה שהתפתחה סביב אותם מובילים. עבור אושיות הפייסבוק, התשלום נע בין ברטרים שלרוב כוללים סדרה של סטטוסים (כפי שבמקרה של LG) ועד 7,000 ש"ח עבור וידאו או תמונה שמופצת ע"י אושיית הפייסבוק והאינסטגרם, שאינם סלבריטאים. גם האינסטגרם סטוריז והבועה סביב אינסטגרם וה"מערב הפרוע" שפייסבוק מאפשרת בפלטפורמה, מניבה עשרות מיליוני חשיפות מדי חודש עבור האינסטגרמים, שמגלגלים סכומים שנעים בין 500 ש"ח לעשרות אלפי שקלים עבור העלאת תמונות, וידאו ואינסטגרם סטוריז.

כתוכן משלים למשרדי פרסום ומפרסמים, מדי חודש המזבלה וחברת SpyTheNet מפרסמות את דירוג משפיעני האינסטגרם והפייסבוק הבולטים בישראל, שהפך מאז השקתו לאחד הכלים החשובים בניתוח פעילותם של האושיות וליהוקם לקמפיינים אפקטיבים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים