חשיפת המזבלה: רשת ביימה את סצינת האלימות בבני ברק ויש וידאו שמוכיח זאת

תיעוד מצלמות האבטחה
תיעוד מצלמות האבטחה

סרטון ממצלמות אבטחה בבני ברק שהגיע לידי המזבלה חושף את הסיפור האמיתי שמאחורי הסרטון של זכיינת ערוץ 2 'רשת' שחולל סערה במגזר החרדי. כזכור, בסרטון שפורסם בחמישי באתר 'רשת' ובעמוד הפייסבוק של הזכיינית, והוסר משניהם לאחר קצת פחות מיממה, וזאת לאור ביקורת ציבורית, נראה טאלנט הוידאו של 'רשת' גיא הוכמן מסתובב בשכונה של חסידי סאטמר בבני ברק כשהוא אוחז בדגל המדינה. בסרטון הוצג כי חרדים עוברים ושבים ירקו לכאורה על הוכמן, זרקו עליו ביצים ולבסוף שברו לו את הדגל, כך לפחות נטען מדוברות 'רשת'.

אלא שכפי שנחשף עתה מצילומי מצלמות האבטחה, עולה כי ב'רשת' ככל הנראה פיברקו לחלוטין את הסיפור וביימו כך שישליך לרעה ולשווא על הציבור החרדי. ובכך הספקולציות שפורסמו באתרי החדשות החרדים מאז חמישי, כי צוות 'רשת' הכיר את האופנוען ששבר את הדגל זוכות לחיזוק עובדתי.

על פי תיעוד בלעדי שהגיע לידי המזבלה ממצלמות האבטחה שמוקמו בסמיכות לאירוע, עולה כי ב'רשת' בחרו בעריכה מגמתית של הסרטון כך שיציג בצורה חד צדדית כאילו מדובר במעשה אלימות של "פגע וברח" בזמן שבפועל עורכי 'רשת' והבמאי של הסרטון אורי שצ'יגובסקי, השמיטו את הקטע שבו נראים צמד רוכבי הקטנוע, יורדים מהאופנוע לאחר מעשה וחוזרים לדבר עם הוכמן, בשיחה שנראית נעימה ומחוייכת. על פי עדים במקום, הוכמן ורוכב האופנוע התחבקו, ככל הנראה לאור היכרות קודמת שלהם.

האופנועים חוזרים לדבר עם הוכמן לאחר התקרית
האופנועים חוזרים לדבר עם הוכמן לאחר התקרית

טרם פרסום ההקלטות ממצלמות האבטחה, בדוברות 'רשת' בחרו להמשיך ולדבוק בטענה כי הסרטון אינו מפוברק, אולם במקביל החליטו להסירו מהפייסבוק ומאתר האינטרנט שלהם, "לצערנו הסרטון שפורסם אינו מפוברק, אולם לאור פגיעה אפשרית ברגשות הציבור ולאור התגובות שהתקבלו, החלטנו להסיר את הסרטון לאלתר. יום עצמאות שמח". כך נמסר ע"י נועה תמיר, מנהלת אתר 'רשת'.

באותה נשימה צריך לזכור שגיא הוכמן הוא סאטיריקן, דגול אפילו, ולא עיתונאי. אין בכך בכדי להצדיק או לתת לגיטימציה למעשיהם של שצ'יגובסקי-הוכמן, אולם האשמה אינה רק נחלתם ושוכנת בעיקר בתרבות הפייק ניוז של גופי החדשות, שמזמן הפסיקו להעמיד את מהימנותם בראש סדר העדיפויות שלהם.

הסרטון ממצלמות האבטחה
הסרטון שבאדיבות 'קוריץ מערכות אבטחה' משוחרר לשימוש חופשי תוך ייחוס קרדיט לקוריץ.

תגובה מעודכנת מ'רשת': ״אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מהסרטון אשר אינו עומד בקנה אחד עם ערכי רשת. זו הסיבה שהחלטנו להסירו לאלתר שעות ספורות לאחר שעלה. מאז המקרה אנו עושים את כל הבדיקות הפנימיות בכדי להבין לעומק את פרטי האירוע ונפעל בהתאם״.

עידכון 1.5.17: על פי נתי טוקר מדה מרקר, שצ'יגובסקי והוכמן פוטרו מ'רשת'.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

18 תגובות לפוסט

18 תגובות

  1. לצביקה הלא יקר כתבת את המילים "שנאה תהומית" נראה לי שזו בדיוק הבעיה ממנה אתה סובל.

  2. לתבוע את רשת ולפגוע להם בכיס כך שלא ישתלם להם יותר ליצר פייק ניוז ולשסות חלקים בחברה אחת ברעותה

  3. שמאלנים.. אין מה לעשות.. פשוט ברברים
    לא לדאוג חברים יקרים. לאחר צפייה בסרטון החלטתי לתת את הקול שלי ושל משפחתי (5 נפשות) למפלגה דתית אף על היותי בן אדם לא דתי.
    העיקר ללכת נגד השמאלנים המגעילים..

  4. עם ישראל אנטישמי דפוק שתיים התשקורת אנטישמית שלוש התשקורת מעלימה 30 סיבות שחצי עם שפוי יודע לכל האשמה חילונית גרמנית ושטחית 30 סיבות לערך למה סוציולוגית החרדים לא אשמים ואצל החילונים באחוזים הרבה יותר גרוע ובנוסף הם לא נגד המדינה כי הם נגד השמדתה ברובם ב הם נגד הממסד הקומוניסטי החילוני האנטישמי של הדת הקומוניסטית שלא רצו להציל בשואה וגזרו להם פאות וזקן וקראו להם אבק אדם והיום טפילים עם טיפש אנו אמא שלכם אמרה את זה הר סתם רב אתם את הדמוקרטיה לסנן תגובות

  5. עם ישראל אנטישמי דפוק שתיים התשקורת אנטישמית שלוש התשקורת מעלימה 30 סיבות שחצי עם שפוי יודע לכל האשמה חילונית גרמנית ושטחית 30 סיבות לערך למה סוציולוגית החרדים לא אשמים ואצל החילונים באחוזים הרבה יותר גרוע ובנוסף הם לא נגד המדינה כי הם נגד השמדתה ברובם ב הם נגד הממסד הקומוניסטי החילוני האנטישמי של הדת הקומוניסטית שלא רצו להציל בשואה וגזרו להם פאות וזקן וקראו להם אבק אדם והיום טפילים עם טיפש אנו

  6. אם נותר ברשת מעט כבוד עליה לפטר לאלתר את גיא הוכמן. כל עונש אחר הוא הסכמה לנורמות האתיות הירודות של האיש.

  7. יוסי היקר!!! בהמשך למה שכתבת.
    בתגובה למעלה.
    לא זה העניין דבר ראשון הנערים לא עשו שום דבר לדגל…
    מה שכן שברו מקל מטטה אין שום בעיה חוקית לשבור מקל מטטה.
    לפחות מה שאני יודע.
    אבל בכול אופן הכתב גיא הוכמן שקרן…
    כי הוא אומר בהקלטה שעברו את הדגל לפני כן.
    ואז זה אומר שהוא סם פשוט מקל מטטה חדש בבד ואז אין שום בעיה

  8. אני כבר הגבתי בשבוע שעבר ואמרתי שאני מוכן להכנס לבני ברק עם כל חילוני ,עם כל הומו עם כל קוקסינל ועם כל אחד שחושב שהוא יכול לגרום לפרובוקציה אצל החרדים .
    בקיצור אף כלב לא יצליח לגרום לחרדים לצאת משלוותם .אתם פשוט לא מעניינים אותו .כפי שטענתי אני אפילו לא דתי וכמובן שלא חרדי .מזל שיש מצלמות שמוכיחות שהכל פרובוקציה שלכם השמאלנים ,האנטי דתיים,ההומואים ו הקוקסינלים .אתם פשוט גורמים בכוונה לשינאה חינם דבר שיחזור אליכם כבומרנג.

  9. ובסופו של דבר הסטמארים הם בין מובילי השנאה התהומית למדינה ולציונות ולכל הערכים הקשורים כגון הצבא ומוסדות המדינה בכלל. כן פיברוק, לא פיברוק, החראדים האלה הם אסון טבע למדינה וסכנת נפשות ויש לפעול נגדם בהתאם וקודם כל לגייסם או לכלוא על עריקה להרבה זמן. למנוע מהם תקציבים גם העקיפים ביותר ויש כאלה למכביר וכן כל סיוע ממשלתי או עירוני . מצידי שימותו מרעב או ילכו לעבוד.

  10. גיא הוכמן סאטיריקן?
    באיזה יקום? לכל היותר קומיקאי ישראלי סטנדרטי
    ולמה הוא מקבל פס על פברוק האלימות? הוא יזם את זה

  11. הם צריכים לקבל שתי עונשים
    1. על זה שהם עלו עם האופנוע על המדרכה
    2. שהם איבדו את השכל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים