שיא בהגשות לתחרות אפי 2017: 70 מפרסמים הגישו 107 מהלכים פרסומיים ושיווקיים

תחרות Effie Awards 2017
תחרות Effie Awards 2017

המפרסמים מביעים אמון בתחרות האפי: בזמן שתחרות קקטוס הזהב 2017 זוכה לחרם מכמה משרדי פרסום בולטים, תחרות הפרסום האפקטיבי Effie Awards של איגוד השיווק הישראלי, המרכז הישראלי לניהול ואיגוד חברות הפרסום, זוכה השנה לרשום שיא נוסף בתולדותיה שנקבע ב-2016 עם מספר הגשות דומה וטרם כך נקבע ב-2014, דאז הוגשו לתחרות 93 מהלכים.

למעלה מ-70 מפרסמים הגישו לתחרות אפי 107 עבודות באמצעות 18 משרדי פרסום. בין המפרסמים הבולטים של השנה: תנובה, שטראוס, קימברלי קלארק, מזרחי טפחות, לאומי קארד, יוניליוור ובנק הפועלים, עם נוכחות מרשימה של משרדי הפרסום: באומן בר ריבנאי, אדלר חומסקי & ורשבסקי, מקאן תל אביב וראובני פרידן, שכידוע עבור אודי פרידן, האפי היא התחרות המועדפת ואולי היחידה בה מכירים בראובני פרידן ipg.

התחרות שאירוע הגמר שלה יערך בחודש יולי, נערכת בישראל זו השנה ה-16 ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקיים והפרסומיים האפקטיביים ביותר בשנה החולפת. בהתאמה לטרנדים החמים בעולם הפרסום והשיווק הבינלאומי, אחד החידושים היותר מסקרנים בתחרות, היא קטגוריה חדשה שסוקרת את המהלכים האפקטיבים ביותר שמבוססים על ביג דאטה (Big Data). לקטגוריה זו הוגשו 4 מהלכים: אל על של מקאן תל אביב, בזק ו-b144 של אדלר חומסקי וקמפיין האגיס 6 בום של מקאן ת"א עבור קימברלי קלארק.

לפרס היוקרתי בקטגוריית ה-Effie Platinum שבוחנת הישגים שיווקיים ופרסומיים לאורך פרק זמן שנע בין 3 עד 5 שנים, הוגשו 12 עבודות. בקטגוריה יתחרו משרדי הפרסום מקאן ואלי מקבוצת מקאן ת"א שהגיש לתחרות את מהלך המיצוב וההשקה של משרד הפרסום עצמו (Mccann Valley), ראובני פרידן ipg עם השקת הוט מובייל, באומן בר ריבנאי עם ביטוח ישיר, אדלר חומסקי & ורשבסקי עם זירת העסקים הקטנים של בנק הפועלים, גליקמן שמיר סמסונוב עם מהלך ההחדרה מחדש של מותג פאנטה (החברה המרכזית לייצור משקאות), ראובני פרידן עם ויסוצקי תה ירוק, טמפו עם גולדסטאר, יהושע\TBWA עם טויוטה קורולה של יוניון מוטורס ומהפכת הגבינה של נעם (מילקו, טרה), גליקמן עם פיצה מעדנות של תנובה, אדלר חומסקי וגיתם BBDO עם המותג הפרטי של שופרסל ומקאן תל אביב עם מהלך "טעם של עמק" עבור מותג הגבינה הצהובה של תנובה.

>> ל-PDF עם רשימת ההגשות

מתוך רשימת העבודות שהוגשו
מתוך רשימת העבודות שהוגשו

קטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים וקטגוריית מוצרי מזון הן הפופולאריות ביותר השנה עם 11 עבודות כל אחת. קטגוריית משקאות עם 7 עבודות, תקשורת ומדיה וחדשות במדיה עם 6 עבודות כל אחת, גם קטגוריות טואלטיקה ופארם ושירותים נופש ופנאי מובילות עם 6 עבודות כל אחת.

לקטגוריית יופי אופנה וטיפוח הוגשו 5 עבודות, לקטגוריית מגזרים הוגשו 3 עבודות, לקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית הוגשו 5 עבודות, לקטגוריית נדל"ן ותשתיות הוגשו 2 עבודות; לקטגוריית פיננסים הוגשו 5 עבודות, לקטגוריית פעילות חברתית וציבורית – מגזר עסקי הוגשו 4 עבודות, לקטגוריית פעילות חברתית וציבורית ועמותות הוגשו 5 עבודות, לקטגוריית קמעונאות הוגשו 2 עבודות, לרכב ותחבורה הוגשו 4 עבודות ולקטגוריית תקציבים קטנים הוגשו 3 עבודות.

כמדי שנה, את הליך השיפוט יוביל סגל מקצועי המונה כ-60 שופטים, בתוכם מנהלי שיווק, פרסומאים, ואנשי אקדמיה. ההליך יכלול שני שלבים בהם קריאת חומר כתוב המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית, וצפייה באלמנטים הקריאטיביים שליוו את המהלך, כאשר גם השנה ישפטו העבודות בשלב השני בפורמט של שיפוט פרונטלי שהושק בשנה שעברה וזכה למחמאות רבות לאור תרומתו לתהליך השיפוט.

בסוף הסבב הראשון יוחלט על העולים לגמר ובקרב העולים לגמר ייקבעו הזוכים בכל קטגוריה, כמו גם הזוכה הגדול בפרס ה-Grand Effie – מהלך השיווק והפרסום של השנה. כבכל שנה, ידרג צוות שיפוט מיוחד המונה מנכ"לים בכירים במשק בלבד, בראשותו של יונה פוגל, מנכ"ל פז ויו"ר התחרות, את המהלכים שעלו לגמר בקטגורית ה-Effie Platinum. הציון שיעניקו צוות המנכ"לים הבכירים יהווה 50% מסך הציון הכולל.

את מערך היח"צ של איגוד השיווק הישראלי ותחרות ה-Effie Awards מוביל משרד יחסי הציבור יפה אפרתי תקשורת.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים