פרשת פיצה האט: ארז רובינשטיין ו-Grass Pink מתנצלים ולוקחים אחריות

גראס פינק - ארז רובינשטיין
גראס פינק – ארז רובינשטיין

העולם הערבי זועם לאחר שתמונה גאג של פיצה האט ישראל שרכבה על שבירת הצום של ברגותי עם הטורטית, הפכה למגה ויראלית והובילה לפרסום נזיפה רשמית מצד זכייני פיצה האט במדינות ערב, בהן; לבנון, איחוד האמירויות וערב הסעודית, שפרסמו סטטוסים בעמודי הפייסבוק שלהם. למזבלה נודע כי מאחורי הגאג עומד משרד הפרסום Grass Pink של ארז רובינשטיין.

תחילת הסיפור בשעות הצהריים של יום שלישי, כשבעמוד של זכיינית פיצה האט בישראל שבבעלות איש העסקים אודי שמאי, פורסמה תמונה בה נראה מרואן ברגותי יושב בשירותים שבתאו. בתמונה שולבו מגשי פיצה האט תחת הכותרת "ברגותי, אם כבר לשבור שביתה, לא עדיף פיצה?". בתוך שעות ספורות, זכתה התמונה לאלפי שיתופים, לייקים ותגובות, כאשר חלק ניכר מהם מצד גולשים ערבים שהביעו מחאה לנוכח המסר של המותג הבינלאומי.

התמונה שהוסרה
התמונה שהוסרה

בשעות הערב, פורסמה הודעת גינוי בעמוד הפייסבוק הרשמי של פיצה האט בלבנון כשלאחריה בעמודי זכיינים נוספים. בסטטוס נכתב כי "פיצה האט העולמית מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהפוסט שפורסם בעמוד של הזכיין הישראלי". עוד נכתב כי לאור המשבר, "בפיצה האט ישראל הודיעו על סיום ההתקשורת עם משרד הפרסום", כאמור Grass Pink של ארז רובינשטיין. במקביל, קריאות החרם על פיצה האט התפוצצו ברשת וזכו לחשיפה גבוהה במיוחד עם עשרות אלפי איזכורים ומאות אלפי שיתופים, לייקים ותגובות. ברשתות החברתיות אף הופצו קריאות לחרם צרכני על פיצה האט.

יש לציין כי הודעת הגינוי פורסמה בעמודי זכיינים ממדינות ערב בלבד, ונכון לפרסום הדברים, פיצה האט העולמית טרם פירסמה סטטוס או תגובה רשמית במי מבין אמצעי התקשורת שלה ו/או הרשתות החברתיות, אולם מפיצה האט ישראל נמסר כי: "מדובר בפוסט הומוריסטי לשירות המשלוחים של פיצה האט ישראל שהוחלט להסירו לאור בקשת הנהלת הרשת הבנילאומית".

מודעת ההתנצלות
מודעת ההתנצלות

רשת פיצה האט העולמית כבר חוותה לא מעט משברים בתקופה האחרונה ונראה כי פרסום הודעת הגינוי דווקא באמצעות הזכיינים ממדינות ערב, נועד למנוע זליגה של הסיפור לתקשורת המרכזית בארה"ב ובאירופה. אולם לאור מספר הרב של הפרסומים בנושא, ככל הנראה הסיקור התקשורתי המרכזי יחל כבר בזמן הקרוב.

במשרד הפרסום Grass Pink שבבעלות רובינשטיין, איש קריאייטיב ותיק ומוערך בענף, לא זרים לקמפיינים שמבוססים על תגובות בזמן אמת (RTM – ריל טיים מרקטינג), כפי שבמקרה של פיצה האט. אולם זו הפעם הראשונה שמהלך RTM ישראלי, זוכה לתשומת לב גבוהה שכזו שמובילה לחשיפה בינלאומית חסרת תקדים, גם אם על פניו מורגשת כשלילית.

עידכון:
רובינשטיין הגיב לפרשה בתכנית "פתחי וזמרי בעם". בתכנית המשודרת ברדיו דרום ורדיו "גלי ישראל" נשאל רובינשטיין האם השתלם לאבד את הלקוח: "אני אף פעם לא שמח לאבד לקוחות אז בהחלט לא, במבחן התוצאה, בחוכמה לאחור אם הייתי יודע שזאת תהיה בתוצאה לא הייתי פועל כמו שפעלתי וזה לא כיף. אני מקווה שנצליח למנף את זה לפחות שאנשים יכירו את העבודה שלנו שאנחנו עובדים מחוץ לקופסה כדי שלקוחות חדשים יצטרפו".

בנוסף, רובינשטיין נשאל האם צפה את התגובה של הרשת העולמית: "ברגע שהתחילה הסערה בעולם וראינו שזה תופס, הערכנו שזה משהו שיכול לקרות, כן". עוד נשאל על כוונות אנשי ימין למחות נגד פיצה האט על ההתנצלות והפיטורין והשיב: "שמעתי על זה, גם פנו אלינו ואמרו שרוצים להחרים אותם עד שלא יחזירו אותנו. אנחנו ביקשנו שלא יעשו את זה, לא מאמינים בחרמות של שום צד ולא רוצים לפגוע בבטח שלא במותג, מותג גם אם הוא לא לקוח שלנו, ובטח שלא באנשים שעובדים שם. אני מקווה שלא יעשו את זה".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. ארז שלום,

    בהמשך לבקשתך, שלחתי לך במייל מעט פרטים לגבי מיזם של חברת גלוקוצ'ק, עם פוטצניאל שוק מהגדולים בעולם בתחום הטיפול בסוכרת, אם מוצר מציל חיים הראשון והיחיד לטיפול במחלה.

    אנו מתכוונים בקרוב לעשות גיוס המונים, כנראה בפלטפורמת אקזיט ואלי, ולצורך הכנת וליווי הקמפיין אנו מעוניינים בגורם רציני כמוכם שיסייע לנו.

    אשמח אם תיצור קשר טלפוני, שבו נוכל להחליף כמה מילים.

    בברכה,

    אורי ארז – 054-9415841

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים