חופשת המין בבוקרשט: האם חדשות 2 עשו פייק ניוז וביימו את "מסיבת הרווקים"?

מתוך הכתבה של חדשות 2
מתוך הכתבה של חדשות 2

הסערה בעקבות כתבת חדשות 2 על "מסיבות הרווקים" של הישראלים בבוקרשט זוכה לתפנית חדשה > העיתונאית שרון שפורר חושפת כי הפקת אולפן שישי התערבה בביום הכתבה והיא זו שהזמינה לצעירים בני ה-22 לימוזינה ונערת ליווי מקומית

כתבה ששודרה ביום שישי האחרון ב'אולפן שישי' של חדשות ערוץ 2, הציגה את סיפורה של קבוצת צעירים מישראל שטסה לנופשון מסיבת רווקים בבוקרשט, עיר הבירה של רומניה, שם אלה נהנו משירותי זנות, ליווי, חשפנות, לימוזינות והמון אלכוהול. הכתבה יצרה סערה תקשורתית וציבורית רחבה, שהובילה גם לגניזת הכתבה מאתרי מאקו ו'רשת' ואף להתנצלות מצד אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות.

וייס מסר: "אין ספק שהכתבה לא הייתה אמורה להראות ולהישמע כך. לדעתי יש חשיבות להציג את התופעה המתועבת הזאת ולשים זרקור על כך. עם זאת, גם לתחושתי היה נכון לשאול את המרואיינים שאלות קשות, ומשפטי הקריינות חייבים היו להיות הרבה יותר נוקבים נגד התופעה הפסולה שהוצגה בכתבה. דיברתי עם כל המעורבים, והדברים יטופלו".

הכתבה המלאה שנגנזה (מה שקורה ברומניה: מסיבות הרווקים הפרועות של הישראלים בבוקרשט)

אלא שמתחקיר שפורסם היום ע"י העיתונאיות עינת פישביין ושרון שפורר מאתר "המקום הכי חם בגיהנום" עולה כי הזרקור ששמו בחדשות 2 על תעשיית המין של בוקרשט היא כלל הנראה הצרה הקטנה ביותר עבור חברת החדשות, שעתה מתברר כי זו ככל הנראה הלכה בעקבות זכיינית 'רשת' ולקחה לקצה את תופעת ה-פייק ניוז (Fake News) תוך שהיא מביימת לחלוטין את הכתבה, כך על פי הטענות.

על פי הפרסומים, עולה כי הכתב עמרי קרונלנד, ששהה בבוקרשט בשבוע שעבר ושב ארצה בשישי בבוקר בכדי לערוך ולהעלות את הכתבה, לא נלווה לאירוע שהתרחש, אלא היה מעורב בהפקתו עוד בטרם נחת בארץ.

מתוך הכתבה של חדשות 2
מתוך הכתבה של חדשות 2

הטענות אושרו על ידי אחד המשתתפים ב"מסיבת הרווקים", אדיר פרץ שהוצג בכתבה כ"חתן בר המצווה". פרץ אמר: "ביום שני שעבר הגענו לשדה התעופה, באנו לעלות למטוס, פגש אותנו הבעלים של מונשרי (מועדון חשפנות עם חדרים פרטיים) ושאל אותנו אם אנחנו רוצים להצטלם לערוץ 2 על רומניה. אמרנו כן, אחרי יום התקשר העורך עמנואל ברבי מחדשות 2, יום אחרי התקשר הכתב וקבע שהוא מגיע ברביעי ורצה לראות שזורמים וסבבה. אמרתי לו כן, הוא קבע איתנו בשדה תעופה ומשם נסענו בלימוזינה. הוא אמר שתהיה לימוזינה, 'אתם פוגשים אותי בשדה נפגשים שם ונכנסים ללימוזינה מפה לשם'.

לדבריו של פרץ הלימוזינה שבכתבה לא הזומנה או שולמה על ידיו או מי מחבריו וכך גם המזוודות שנמסרו להם לצורך הצילומים. "ההגעה שלנו מפוברקת" כך אומר פרץ שטוען כי הוא אינו מאורס וכי כלל אין לו חברה. "אנחנו בני 22, איזה נשואים".

האם חדשות 2 עשו חדשות מזויפות ועוד כאלו שמקדמים את תעשיית המין ברומניה? מחדשות 2 נמסר בתגובה: "לא נפל כל פגם בהתנהלות העיתונאית של כתב אולפן שישי. מדובר בניסיונות של מי המרואיינים להצטדק תוך הסטת הדיון מהעיקר".

הקלטת השיחה של שרון עם פרץ

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים