לא רק פייק ניוז, פייסבוק החלה להתערב בתפוצת קישורים שלדעתה מפנים לתוכן ירוד

פייק ניוז, פייסבוק
פייק ניוז, פייסבוק

אחרי אינספור שינויים באלגוריתם שלה, כך שינמיך משמעותית את החשיפה האורגנית של קישורים יוצאים, פייסבוק (facebook) מודיעה על שינויים נרחבים נוספים שכלל הנראה יפגעו משמעותית בחלק מהפאבלישרים שמפנים את הגולשים אל מחוץ לרשת החברתית.

בדצמבר שנה שעברה, החלה פייסבוק לפרוס את התשובה שלה לתופעת ה'פייק ניוז' (חדשות מזויפות) עם אלגוריתם מיוחד ל"בדיקת עובדות" (Fact Checker) שממתמשק לאתרי צד שלישי, בהם: סנופס וסוכנות הידיעות AP. לצד התכנים שקוטלגו על ידי אותם צדדים כלא מהימנים, הוצבה הודעה שמדגישה לגולש כי התוכן לכאורה אינו "מהימן" מתוך מטרה לסרס את הויראליות של של תוכן שמפנה את הגולשים אל מחוץ לפייסבוק. במקביל, פייסבוק יצרה גם מאגר מילים ומושגים אדיר של כותרות מסוג "קליק בייט".

בזמן שמטרת העל של פייסבוק היא לאו דווקא להילחם בתופעת הפייק ניוז, אלא בעיקר למנוע יציאת גולשים אל מחוץ לגבולותיה, נראה שהניסוי במלחמה נגד הפייק ניוז דווקא כשל והניב תוצאות הפוכות לגמרי, כפי שקרה באחד הפרסומים של הבלוג 'ניופורט באז' שהוגדר על ידי פייסבוק כ"חדשות מזויפות". על פי ה-Guardian, אחד המאמרים שפורסם ב-Newport Buzz, לפיו נטען כי אלפי אירים הובאו לארצות הברית כעבדים, נחסם על ידי פייסבוק בטענה כי מדובר ב"פייק ניוז". בעקבות החסימה, כך על פי הגרדיאן, עולה כי המאמר זכה דווקא למספר שיא של כניסות וזאת לאור מחאה שנוצרה סביב חסימות, ויתרה מכך – בדיקה שנערכה בעיתון הבריטי שיקפה על כך שכלי בדיקת העובדות של פייסבוק אינו יעיל.

פייסבוק שמסתמכת על שירותי צד שלישי כמו סנופס (Snopes) אתר פופולארי שבודק את אמינותם של סיפורים ושמועות שמופצות ברשת, כנראה שכחה בעצמה שבדצמבר 2011, היא חסמה לחלוטין את האפשרות לשתף ברשת החברתית קישורים של אתר Snopes בטענה כי מדובר באתר "ספאם" ו"אינו בטוח".

בזמן שפייסבוק אינה מצליחה להילחם בפייק ניוז, היא מחפשת זווית תקיפה חדשה שתאפשר לה לצמצם את מספר הגולשים שיוצאים מתחומיה. פייסבוק כאמור מודיעה כי החלה מהשבועות הקרובים, כי תתחיל לצמצם את חשיפת הקישורים של אתרים שלהגדרתה מהווים תוכן ירוד וחוויית גלישה נמוכה.

במעשיה פייסבוק בעצם מתערבת בתוכן האתר, בנראות ובעיצוב שלו, לרבות באיכות הקוד שהוא נכתב ובאיכות המודעות והמפרסמים באותם אתרים, וקובעת על פי פרמטרים סודיים שלה – מה ראוי שהגולשים יראו ומה לא. על פי העידכון של פייסבוק, אתרים רבים ירגישו ירידה משמעותית בטראפיק שמגיע מהרשת החברתית.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים