נחשף: המדיניות הסודית של פייסבוק בנושאי עירום, טרור, אלימות והתעללות בבעלי חיים

פייסבוק
פייסבוק

הגרדיאן הבריטי (The Guardian) חושף בשעה האחרונה מסמכים פנימיים של הרשת החברתית פייסבוק (facebook) ובהם הנחיות לבודקי התוכן ואכיפת המדיניות של פייסבוק בכל הנוגע לתכני עירום, טרור ואלימות שמציפים את הרשת החברתית. מדריך המדיניות של פייסבוק העולמית שנחשב לאחד הסודות הגדולים של פייסבוק, נחשף בשעה האחרונה על ידי הגרדיאן. המסמכים שהודלפו לעיתון הבריטי כוללים הנחיות מפורטות של פייסבוק לעובדיה בטיפול בנושאים בעירים.

נתקלתם בהסתה? בשיימינג? באלימות נגד בני אדם או בעלי חיים? סביר שפייסבוק לא הורידה את התוכן שדיווחתם עליו ויש לכך סיבה מאוד ברורה. המסמכים הפנימיים של פייסבוק שהגיעו לידי הגרדיאן חושפים בדיוק את מדיניות הטיפול בתכנים בעיתיים – מה יוסר ומה לא לפרטי פרטים. על פי המסמכים עולה כי בפייסבוק מעדיפים שלא להסיר את מרבית התכנים בהצדקה כי מדובר "בחופש הביטוי" ושאין ברצונה לסרס את היכולת של גולשיה לשתף תכנים, גם אם מדובר באלימות והסתה קשה. פייסבוק לדוגמא לא תסיר תכנים שמתעדים התעללות בבעלי חיים ובאם מדובר בתכנים קשים מדי – זו תפעיל על גבי הסרטון אזהרת צפייה. פייסבוק מאפשרת גם קריאות אלימות כמו "הכאת ילדים שמנים".

בשנה החולפת מספר רב של אנשים התאבדו בשידור חי בפייסבוק. גם לתופעה הזו פייסבוק מתייחסת בהנחיות הפנימיות, שם נכתב כי במרבית המקרים, אין להסיר תוכן שקשור לפגיעה עצמית – חתכים, התאבדות וכו' מתוך כוונה שלא "לפגוע" בזכות הביטוי של הגולשים. אפליקציית אינסטגרם לדוגמא, אף היא בבעלות פייסבוק, משמשת מזה שנים כחממה לתופעת הפגיעה העצמית – שם אלפי גולשים חותכים עצמם לעיני כל ומשתפים סרטונים ותמונות שמתעדים את מעשיהם.

חשיפת הגרדיאן מגיעה במקביל לפרסומים הבוקר על החלטת בית המשפט בארצות הברית שלא לקבל את תביעת 'ארגון שורת הדין' כנגד פייסבוק ארה"ב. כזכור, על פי תביעה שהוגשה ע"י שורת הדין, נטען בין היתר כי לפייסבוק ישנה אחריות על תכני ההסתה והאלימות שמופצים דרכה.

1. פורנו נקמה – שיתוף תמונות וקטעי וידאו כחלק מנקמה בבן הזוג לשעבר, מתוך מטרה לגרום לו לאי נוחות, שיימינג ועוד.

פורנו נקמה
פורנו נקמה

2. אלימות נגד בני אדם – פייסבוק תסיר לכאורה סטטוס שקורא לרצח נשיא או כזה שקורא לדקור ציונים, אולם לא תסיר סטטוסים שקוראים להרביץ לילדים שמנים או לבעוט בג'ינג'ים.

אלימות
אלימות
אלימות
אלימות

3. התעללות בבעלי חיים – פייסבוק לא תסיר תמונות וקטעי וידאו שמתעדים התעללות בבעלי חיים. והיא אף מציינת זו "ככלל מנחה".

התעללות בבעלי חיים
התעללות בבעלי חיים

4. שואה – פייסבוק לא תסיר תמונות ותכנים שקשורים לזלזול בשואה, לרבות פרסום תמונות עירום וגאגים שקשורים אליה.

שואה
שואה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים