ועדת המדע והטכנולוגיה תקיים דיון מיוחד בכנסת בנושא "חשיפת כללי הצנזורה של פייסבוק"

חה"כ רויטל סויד
חה"כ רויטל סויד

לא רק מדברת: חברת הכנסת רויטל סויד מהמחנה הציוני, שבעקבות חשיפת הגרדיאן דרשה ממנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני לחשוף את מדיניות הצנזורה של פייסבוק, תקיים דיון מיוחד בכנסת בנושא "חשיפת כללי הצנזורה של פייסבוק".

במאי השנה ולאור הפרסומים של הגרדיאן, שיגרה חברת הכנסת סויד פנייה ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי יואל אדלשטיין, ובה בקשה לקיום דיון בנושא כללי הצנזורה של פייסבוק. סויד כתבה: "לאחרונה פורסם בעיתון "גרדיאן" כתבה ממנה עולה כי מסמכים פנימיים של הרשת החברתית פייסבוק חשפו את מדיניות הצנזורה של החברה. מהדברים עולה כי מדיניות הצנזורה המדויקת של החברה איננה ידועה לציבור".

חשיפת כללי הצנזורה של פייסבוק
חשיפת כללי הצנזורה של פייסבוק

"המסמכים מלמדים שפייסבוק איננה עקבית בהסרה, תוכן רב מופץ ללא יכולת בקרה והכללים אינם תואמים מוסכמות חברתיות. כך יוצא שתכנים של התעללות בבעלי חיים, ניסיונות לפגיעה עצמית של גולשים, איומים באלימות ועוד אינם מוסרים. לפייסבוק חובת אחריות לביטחון משתמשיה ואת מדיניות הצנזורה עליה ליישם באופן שוויוני ושקוף לעיני ציבור המשתמשים בארץ. נוכח חשיבות הדברים, המדיניות הבלתי ברורה וההסרה הסלקטיבית, יש לקיים דיון דחוף בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת".

הדין יתקיים ביום שני ה-26.6 בשעה 10:30, במעמד נציגים מטעם; משרד ראש הממשלה: לשכת העיתונות הממשלתית; משרד המשפטים; הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע; פרקליטות המדינה; המועצה הציבורית להגנת הפרטיות; המשרד לביטחון פנים; משטרת ישראל; משרד המדע, הטכנולוגיה; משרד התקשורת; משרד הרווחה והשירותים החברתיים; חברת פייסבוק; חברת גוגל; חברת יוטיוב; איגוד האינטרנט הישראלי; מועצת העיתונות בישראל; המועצה לשלום הילד; המרכז לחקר חברת המידע באוניברסיטת חיפה; המכון לחקר האינטרנט באוניברסיטת ת"א; מומחים מהאקדמיה בנושא האינטרנט והגנת הפרטיות; לשכת עורכי הדין; האגודה לזכויות האזרח; התנועה לזכויות דיגיטליות; התנועה לחופש המידע; עורכי אתרי אינטרנט; עמותת אשנב ומוזמנים נוספים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. פייסבוק מצנזרת בעיקר על רקע גזעני של טענות המזרחים נגד הגזענות האשכנאזית …מוני יקים אנטיציוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים