חשיפה: פייסבוק חסמה את אתר פולקסווגן של צ'מפיון מוטורס והגדירה אותו כ"מסוכן" ו"זדוני"

פייסבוק: אתר פולקסווגן זדוני
פייסבוק: אתר פולקסווגן זדוני

בלעדי: על פי מידע מבוסס שהגיע לידי המזבלה עולה כי אתר האינטרנט של מותג הרכב פולקסווגן מבית צ'מפיון מוטורס נחסם בשבוע שעבר משיתוף בפייסבוק בטענה כי האתר "מסוכן וזדוני" ◄ החסימה הוסרה ככל הנראה ביממה האחרונה ◄ פייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

אתר האינטרנט של מותג הרכב פולו של פולקסווגן מבית היבואנית צ'מפיון מוטורס, נחסם והוגדר בשבוע שעבר ע"י פייסבוק כ"מסוכן" ו"זדוני" כך נודע למזבלה. גולשים שהקליקו על אחת ממודעות הפייסבוק שקידמו את דגמי פולקסווגן החדשים, גילו לתדהמתם כי לאחר שביקשו להיכנס למיניסייט של פולו, הוצגה בפניהם הודעה לפיה הקישור שהוביל לאתר הרשמי בכתובת "campaign.vw.co.il/polo" נחסם (Link Blocked) באמצעות מנגנון האבטחה של פייסבוק כשלטענת הרשת החברתית מדובר "בקישור זדוני שנחסם במטרה להגן על אבטחת מחשבי הגולשים".

מותג הרכב של צ'מפיון מוטורס שהוכתר בחודש מאי על ידי ארגון סופרברנדס ישראל כ"מותג על" לשנת 2017, השיק באחרונה קמפיין מודעות באמצעות משרד הפרסום K Logic (קיי לוג'יק) לקידום מגוון הדגמים, בדגש על דגם הפולו של פולקסווגן. כחלק מקמפיין המכירות, עלתה פולקסווגן בין היתר גם עם סדרת מודעות קרוסלה ממומנות בפייסבוק, אלא שגולשים שהקליקו על המודעה מהמחשב (וככל הנראה גם מהטלפון), קיבלו הודעה כי הקישור של אתר הינו מסוכן ופייסבוק לא איפשרה להם להיכנס לאתר של פולקסווגן.

קרוסלת הפרסום בפייסבוק
קרוסלת הפרסום בפייסבוק

משרדי הפרסום והמפרסמים ממעטים למתוח ביקורת פומבית על פייסבוק וזאת לאור העובדה שהרשת החברתית מחזיקה בפלח שוק מרכזי בשוק הפרסום הדיגיטלי בארץ ובעולם. למרות שחברת פייסבוק ישראל מפעילה צוות מכירות ושיווק מקומי, זו כמעט שאינה מעניקה תמיכה למפרסמים, גם כשמדובר במפרסמי העל שלה כמו פולקסווגן ומפנה את המשרדים והמפרסמים לקבלת תמיכה באירלנד ובשלוחות נוספות של פייסבוק באירופה, אולם גם שם אלה נתקלים בחומות ובמענה לקוי ולא מקצועי מנציגי תמיכה ושירות עם מעט סבלנות ועוד פחות רצון לסייע.

על פי בדיקה של המזבלה עולה כי אתר פולו של פולקסווגן נחסם לפרק זמן של כ-4 ימים במהלך שבוע שעבר, כאשר למרות החסימה, מודעות הקידום בפייסבוק שהפנו את הגולשים לקישור, המשיכו להתפרסם בפיד כמודעות ממומנות. המשמעות היא שהאתר נחסם מסיבה כזו או אחרת לאחר תחילת הקידום, שכן לא ניתן לקדם או לשתף קישור שמלכתחילה הוגדר על ידי פייסבוק כ"מסוכן". בנוסף, עולה כי בזמן שפייסבוק חסמה את אפשרות הכניסה לאתר, זו המשיכה לגבות כספים מפולקסווגן עבור הקידום הממומן ולא הודיעה למפרסם על החסימה.

גם הבוקר (ראשון), גולשים שנתקלו באחת המודעות הגיעו למסך שהודיע כי הקישור נחסם. אולם נכון לפרסום הדברים, עולה כי בפייסבוק ישראל הסירו את החסימה, שסיבותיה טרם התבררו.

מחברת קיי לוג'יק לא התקבלה תגובה. בפייסבוק ישראל סירבו להגיב.

הודעת החסימה בפייסבוק
הודעת החסימה בפייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים