זמיר דחב"ש ו-NSO שוב מסתבכים בריגול אחר עיתונאים ופעילים חברתיים, הפעם במקסיקו

זמיר דחב"ש, NSO
זמיר דחב"ש, NSO

חברת הריגול הישראלית NSO GROUP שמעסיקה כמנהל משברים ודובר את זמיר דחב"ש, מי שמשמש בין היתר גם כאיש המשברים של חברת פייסבוק ישראל, שוב מסתבכת בפרשת ריגול בינלאומית. הפעם על פי הפרסומים שזוכים בשעות האחרונות למאות כותרות ברחבי העולם, עולה כי תוכנת ריגול שפותחה על ידי NSO והייתה בשימוש ממשלת מקסיקו, הופנתה למעקב וריגול אחר פעילים חברתיים, עיתונאים וארגוני זכויות אדם ופעילים כנגד שחיתות ממשלתית וציבורית במקסיקו, מתוך מטרה לטייח מעשי רצח המוניים שבוצעו ככל הנראה על ידי המשטרה הפדרלית במדינה.

זמיר דחב"ש, צילום: יוסי זליגר
זמיר דחב"ש, צילום: יוסי זליגר

הניו יורק טיימס מדווח כי עורכי דין הפעילים למען זכויות אדם, עיתונאים ופעילים חברתיים וכן גם בני משפחותיהם, היו יעד למעקב באמצעות תוכנת ריגול מתקדמת שנמכרה לממשלת מקסיקו ע"י חברת NSO הישראלית. עורכי הדין, היו חלק מקבוצה שחקרה את העלמותם המיסתורית של 43 סטודנטים וקבוצה של חוקרים ועיתונאים מוכרים, שככל הנראה נרצחו לאחר שהיו מעורבים בחשיפת שחיתויות של משטרת מקסיקו.

מאז 2011, רכשו הסוכנויות הפדרליות במקסיקו תוכנות ריגול בהיקפים של כ-80 מיליון דולר מחברת NSO. התוכנה שזכתה לשם פגסוס, חודרת לסמארטפונים ומנטרת את כל הפעילות של המשתמש – לרבות שיחות, אימיילים, אנשי קשר, לוח שנה ומיקום. התוכנה גם יכולה להפעיל את המיקרופון ואת המצלמה מרחוק ובכך להפוך את מכשיר הסמארטפון למערכת ריגול וניטור מורכבת. על פי הניו יורק טיימס, ממשלת מקסיקו השתמשה בתוכנה בכדי לרגל אחר מתנגדי משטר ומשפחותיהם ולהעלים עדויות שקושרות אותה למעשי רצח המוניים.

באוגוסט 2016, נחשף במזבלה כי 'שלום תל אביב' משרדם של דחב"ש ורינת פרידמן, ריגל אחר תנועת 'באים לבנקאים' בשם פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים. בעקבות הפרסומים, סטטוסים רבים ששיתפו את הכתבה של המזבלה נעלמו כלא היו מהרשת החברתית. בעקבות הפרסומים על פרשת הריגול הראשונה של NSO שנחשפה, אקטיביסטים הפגינו מול ביתו של דחב"ש בתל אביב והאשימו אותו כי "פעולותיו תורמות לעינוי והוצאה להורג של עיתונאים ופעילי זכויות אדם".

ממשרד "שלום תל אביב" סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים