סכין בגב של יחימוביץ': זמיר דחב"ש התפקד למפלגת מרצ

זמיר דחב"ש, צילום: יוסי זליגר / אילוסטרציה
זמיר דחב"ש, צילום: יוסי זליגר / אילוסטרציה

האם זמיר דחב"ש בדרך לפוליטיקה? מי שמשמש כמנהל המשברים של חברת פייסבוק ישראל, איגוד הבנקים, חברת הריגול NSO ונוספים וכן גם כיועץ הצללים של אהוד ברק וחברת הכנסת שלי יחימוביץ', התפקד אמש למפלגת מרצ, כך על פי מסמך אקסל שהגיע לידי המזבלה.

מפלגת מרצ בהנהגתה של חברת הכנסת זהבה גלאון, שחרטה על דגלה לקדם את זכויות האדם והאזרח במדינת ישראל, לצד קידום סוגיות כמו איכות הסביבה ומלחמה בשחיתות, מצרפת לשורותיה את זמיר דחב"ש, בעלי משרד 'שלום תל אביב' אותו הוא מנהל ביחד עם רינת פרידמן. הצטרפותו של דחב"ש למפלגה, מגיעה במקביל לפרשיית ריגול בינלאומית נוספת, שממשיכה לסבך את קבוצת NSO בסקנדלים בינלאומיים.

כזכור, תוכנת הפריצה והריגול 'פגסוס' של NSO אותה מייצג דחב"ש, נקשרה באחרונה בקונספירציה ממשלתית במקסיקו, לאחר שזו ריגלה אחר עיתונאים ופעילים חברתיים במטרה לטייח, כך על פי הטענות, את רציחתם של כ-43 סטודנטים על ידי משטרת מקסיקו.

מסמך האקסל שהגיע לידי המזבלה
מסמך האקסל שהגיע לידי המזבלה

הצטרפותו של דחב"ש למפלגת מרצ תמוהה ואינה עולה בקנה אחד עם עקרונות ומצע המפלגה, שכאמור דוגלים בין היתר בזכויות אדם; "מרצ היא מפלגת שמאל ישראלית, שמקדמת זכויות אדם ואזרח, מדיניות כלכלית סוציאל דמוקרטית, התנגדות נחרצת להמשך הכיבוש ומתינות מדינית. מאז הקמתה פועלת מרצ למען זכויות אדם, הפרדת דת מהמדינה ושיוויון לכלל אזרחי המדינה" (מתוך אתר מרצ).

יתרה מכך, במפלגת מרצ פועלים במוצהר בנושאי מנהל תקין, איכות הסביבה (ראו: דחב"ש ישתיק את מחאת מכל האמוניה) ומאבק בשחיתות, כאשר גם אלו עקרונות שאינם תואמים את פועלו של דחב"ש. על פי חשיפת המזבלה מאוגוסט 2016, משרדו של דחב"ש ניטר וריגל אחר פעילות תנועת 'באים לבנקאים' בשם לקוחותיו; פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים. דחב"ש אף היה זה שהגיש קובלנה ללשכת עורכי הדין במטרה לשלול את רישיון עריכת הדין של מוביל מחאת הבנקים – ברק כהן. לאחר פרסום הדברים במזבלה, עיתונאים ששיתפו את הכתבה, גילו כי פייסבוק פעלה נקודתית להעלמת השיתופים.

בדצמבר 2016, נחשף במזבלה כי מספר עיתונאים מאתר נקסטר של מאקו קיבלו איומים מפייסבוק לאחר שלקחו חלק בפרויקט סיקור מיוחד סביב הרשת החברתית. העיתונאים אביב מזרחי ודור צח, קיבלו הודעה לפיה באם ימשיכו להפר את מדיניות פייסבוק, זו תפעל לסגירת הפרופילים שלהם. יש לציין כי פייסבוק לא סיפקה דוגמאות לטענותיה כלפי צח ומזרחי. בתוך כך הפך דחב"ש ליעד מרכזי במספר מחאות אזרחיות שהתקיימו מול ביתו בתל אביב ואף זכה בטייטל המפוקפק "משתיק המחאות הלאומי".

זמיר דחב"ש ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים