קלאש אוף קינגס: פייסבוק מעלימה עין במכוון ממודעה שקוראת ליהודים וערבים להילחם עד מוות

דם על הידיים של פייסבוק (אילוסטרציה)
דם על הידיים של פייסבוק (אילוסטרציה)

חברת הגיימינג הסינית elex, מפתחת סדרת משחקי אסטרטגיה למשתמשים מרובים, בהם הלהיט Clash of Kings (עימות המלכים) עם למעלה מ-100 מיליון משתמשים מסביב לעולם, מפרסמת מזה מספר חודשים קמפיין מודעות פייסבוק ממוקד לקהל ישראלי, פלסטינאי וקהלים במדינות ערב, מתוך מטרה להתסיס את השחקנים הפוטנציאלים, גם במחיר של הסתה וקריאות לאלימות ורצח.

חרף עשרות הפניות שנעשו לפייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד בחודשים האחרונים ע"י המזבלה וגופי חדשות נוספים, ברשת החברתית מסרבים להתערב ולהסיר את המודעות. בתוך כך, באחת המודעות שמקודמת רבות בתקופה האחרונה, מוצג קרב בין שני מחנות – מצד אחד מונפים דגלי ישראל וארה"ב לצד חיל פרשים ותותחנים אימתני למדי, ומנגד – חיל רגלים קטן למדי שספג לא מעט פגיעות ואוחז בדגלי פלסטין וערב הסעודית.

אחת המודעות
אחת המודעות

אם לא די בכך שהתמונה מסיתה להמשך האלימות והקרע בין ערבים ויהודים, בחברת הגיימינג גם בחרו לשלב קריאות כדוגמת: "הילחמו למען המדינה שלכם, חירות!". על פי בדיקה של המזבלה עולה כי ב-elex מריצים כ-5 וריאציות שונות של מודעות שכולן מציגות התכתשויות אלימות בין ערבים ליהודים, כאשר בחברה טירגטו את המודעות כך שיוצגו בפני קהלים בגילאי 16 עד 64 בישראל, בשטחי הרשות הפלסטינאית ובמדינות ערב. על פי הערכות, elex שנחשבת לאחת מהמפרסמות הבולטות בעולם הגיימינג בפייסבוק, מוציאה מדי חודש למעלה מ-5 מיליון דולר בקידום תכנים ברשת החברתית. עדות לשימוש האינטנסיבי של elex בפרסום בפייסבוק, היא הצגת נתוניה במתחם הקייס סטאדי של פייסבוק לעסקים (קליק).

ככוונת המשורר, התגובות שקוראות לרציחת יהודים לא איחרו להגיע. המודעות שנצפו ע"י המזבלה זכו ללמעלה מ-5,000 תגובות במשולב, בהן תגובות כמו (תורגם מערבית): "למה לעשות את זה במשחק, כשאפשר לעשות זאת במציאות" ותגובות נגד מסיתות לא פחות של ישראלים: "כל "הערבים המחבלים" קוקסינלים איסלאמיים פשיסטים תמותו ימזדיינים".

והיו גם כאלו שהגיבו כי מדובר בתוכן מסית: "חרא משחק פרסום גזעני חבל שפייסבוק לא מוחקים פרסומים כאלה וגורמים לכולם לריב פה כמו אהבלים" ו-"בני זונות גזענים למה לסכסך של שני העמים אתם סתם גורמים למריבות".

פייסבוק סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים