נחסמתם בפייסבוק? תפנו לממשלה היא מבטיחה לטפל בזה מול פייסבוק

ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק
ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק

חסמו אתכם? הסירו לכם עמוד או פרופיל ולא נתנו סיבה מספקת או בכלל? הרשת חברתית פייסבוק זכתה בשבוע שעבר להנחיה ממשלתית שהיא לא ציפתה לה. במסגרת דיון בנושא כללי הצנזורה המיסתוריים של פייסבוק שקיימה ועדת המדע והטכנולוגיה, הודיעו חברי הכנסת אורי מקלב ורויטל סויד ללוביסטית של פייסבוק אירלנד, ג'ורדנה קטלר, כי מעתה עליה לנמק בפני בעלי פרופילים ועמודים את הסיבה למחיקתם. הנימוק יתבצע באמצעות שליחת מייל לועדת המדע והטכנולוגיה שתעביר את הפניה ישירות לקטלר.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב אף הורה לקטלר להעביר נתונים לגבי הסרת פרופילים בישראל: "מי קובע את הכללים? יש מועצת חכמי פייסבוק? הדברים צריכים להיות שקופים" כך אמר בועדה. ח"כ רויטל סויד ציינה כי: "המצב כיום דומה לחיים במדינה שאנחנו לא יודעים מה חוקיה".

קטלר טענה מנגד כי: "הסיבה שאין נימוק היא בשל כמות הדיווחים המגיעים אלינו והעומס, אבל אנחנו עובדים על זה. אנחנו עובדים על זה שלאנשים יהיה יותר מקום לערער בצורה מפורטת ושיובן להם מה הם לא עשו נכון. שמי שיוסר יקבל הסבר – זה היה בשל עירום, בשל שטנה וכדומה. אבל לא ניתן לעשות את הכל יחד, אנחנו עובדים על זה".

פניית באים לבנקאים
פניית באים לבנקאים

חבר הכנסת מקלב סיכם את הדיון ואמר: "יש פה כמה וכמה דעות אך יש כמה דברים שצריכים להיות בסיסים – פייסבוק אינה וגם לא רואה עצמה כגוף שהכללים לא חלים עליו, בנוסף בסופו של דבר הדברים צריכים להיות שקופים, ברורים, שיוונים. שנבין מי קובע, איך קובעים. הכללים צריכים להיות ברורים ומתומצתים. הציפייה שלנו מפייסבוק היא להתכנס לשם ואנחנו מצפים לשמוע כיצד. בנוסף נבקש לקבל את נתוני ההסרה של פרופילים ועמודים ונבקש התייחסות מהירה וברורה יותר לפגיעה במשתמשים".

בתוך כך סוכם בוועדה כי גולשים שעמודיהם או פרופיליהם נחסמו או הוסרו מפייסבוק ללא קבלת סיבה, יוכלו לשלוח אימייל מפורט עם פרטי המקרה לכתובת הדוא"ל של הועדה, כאשר זו תעביר את השאילתה לפייסבוק מתוך הנחיה שהרשת החברתית תשלח תגובה רשמית ואישית לכל אחד ואחת. את הפניות יש לשלוח לכתובת: [email protected]

על פי בדיקה של המזבלה, עולה כי הועדה קיבלה עד כה מספר פניות, בהן של סניה ולדברג שפרופיל הפייסבוק שלו נמחק ע"י פייסבוק וכן פעילותה של תנועת 'באים לבנקאים' שנמחקה כליל לאחר התערבותו של זמיר דחב"ש, מנהל המשברים של פייסבוק ישראל, בנק הפועלים ואיגוד הבנקים, שכפי שנחשף במזבלה, ריגל וניטר אחר מייסד התנועה ברק כהן וכן אחר פעילים נוספים של באים לבנקאים. כזכור, לאחר הפרסום במזבלה, סטטוסים של עיתונאים ששיתפו את הכתבה במזבלה, נעלמו אף הם כלא היו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. חסמו לי פרופיל של 12 שנה בחיים לא עשיתי שום דבר לא תקין חסמו לי גם של הילדים לא מבינה מה העניין מה לא בסדר איך אפשר לדעת מה קרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים