הניו יורק טיימס, הוול סטריט ג'ורנל ו-2,000 גופים נוספים עולים למתקפה מול פייסבוק וגוגל

הניו יורק טיימס נגד פייסבוק וגוגל
הניו יורק טיימס נגד פייסבוק וגוגל

הפאבלישרים הגדולים בעולם, בהם הניו יורק טיימס והוול סטריט ג'ורנל משיקים את הפעימה השנייה במהלך המרדני כנגד הקניבליזם של פייסבוק וגוגל שמשתלט על עולם התקשורת ועל קשב הגולשים. גופי החדשות המובילים מתחילים להבין כי הדואופול של פייסבוק וגוגל על המדיה בשוק הדיגיטלי מתחילה להכאיב בכיס ובתוך כך, "ברית המדיה" החדשה שנכרתה בין הגופים, הובילה אותם לפנייה לממונה על ההגבלים העיסקיים בארה"ב, בבקשה כי זה יתיר להם להתאגד יחד בכדי שיוכלו להפעיל שרירים על גוגל ופייסבוק ולנהל מולם משא ומתן.

על פי הדיווחים הזרים, אותם גופים מבקשים להתאגד בכדי ליצור חזית מול אויב משותף – גוגל ופייסבוק שחולשות על שוק המדיה הדיגיטלי ותזרים המזומן שלהן מתעצם באופן עקבי על חשבון הפאבלישרים הוותיקים והמוכרים בתחום.

החזית החדשה כאמור מאגדת למעלה מ-2,000 גופי חדשות ותוכן תחת השם "The News Media Alliance" (ברית המדיה, או בקיצרו NMA). מטרת ה-NMA היא לאפשר לפאבלישרים לנהל מו"מ מול גוגל ופייסבוק במטרה למצוא מודלים עסקיים משותפים שיאפשרו לקיים עיתונות לאורך זמן מבלי לפגוע בהכנסותיהם. ב-NMA מקווים להגיע למודל של חלוקת רווחים עם גוגל ופייסבוק מעבר לקיים, תוך הגנה על הקניינים של אותם פאבלישרים.

לבינתיים בגוגל ופייסבוק ממשיכים לנסות למשוך פאבלישרים אל הפלטפורמות המואצות שלהן. בגוגל ה-AMP שנועד להאיץ את טעינת האתר מהחיפוש במובייל תוך הגשתו משרתי גוגל ופיצ'ר המאמרים המידיים של פייסבוק (Instant Articles), שזכה בשנה החולפת לגל נטישה מצד פאבלישרים רבים לאחר שהרגישו על בשרם כיצד פייסבוק משכה אותם למלכודת דבש שלא הוכיחה עצמה במבחן המציאות.

ב-NMA טוענים כי הקניבליזם של פייסבוק וגוגל הוביל לדעיכה באיכות העיתונות העולמית וליצירת תופעות כמו פייק ניוז. בפייסבוק וגוגל סירבו להגיב לדיווחים באתרים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים