יותר מדי בלאגן: פייסבוק ישראל מועזבת משדרות רוטשילד 22

מטה פייסבוק ישראל
מטה פייסבוק ישראל

חברת פייסבוק ישראל עתידה לעזוב את משרדיה במגדל רוטשילד 22. למזבלה נודע מגורם מקורב כי בשונה מהפרסומים שיוחצנו על ידי פייסבוק לתקשורת, לפיהם היא עוזבת את רוטשילד לאחר שהנהלת הבניין סירבה להקצות לה 2 קומות נוספות במגדל עקב אי זמינות, הסיבה האמיתית לעזיבה היא "משיכת אש" שגרמה להתרעמות מצד דיירי והנהלת המגדל, לרבות מלון רוטשילד 22 עצמו. עוד נודע למזבלה כי במגדל ישנם משרדים פנויים וכאלו שיתפנו בקרוב ויכלו לשרת את הדרישות של פייסבוק אולם למרות זאת ההנהלה סירבה להשכירם לפייסבוק ישראל.

ביולי 2014, שכרה פייסבוק ישראל בניהולה של עדי סופר תאני, ארבע קומות במגדל רוטשילד 22 על פני 3,500 מ"ר. מאוחר יותר ב-2016 התרחבה פייסבוק לכ-6 קומות לאחר ששכרה שתי קומות נוספות שישרתו כ-200 עובדים ואלפי מבקרים מדי חודש, מרביתם ממחלקת הפיתוח של פייסבוק ישראל (אונבו) והיתר עובדי שיווק ומכירות. השטח העצום של פייסבוק משרת את החברה באירועים, כנסים, האקתונים ועוד שפייסבוק מקיימת עבור קהילת ההייטק הישראלית ואירוח גורמים מחו"ל.

מטה פייסבוק ישראל
מטה פייסבוק ישראל

בימים אלה פייסבוק מגייסת עובדים נוספים ולצורך כך ביקשה לשכור שתי קומות נוספות במגדל ברוטשילד, אולם כאמור בהנהלת הבניין סירבו. על פי הודעה לתקשורת שנשלחה ע"י שלום תל אביב של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן, בכוונת פייסבוק לעזוב בעתיד הקרוב את רוטשילד לטובת 4 קומות במגדל עזריאלי החדש בשרונה שקיבל באחרונה טופס אכלוס וכבר מושך מספר תאגידי ענק אינטרנטים, בהם חברת אמזון ישראל, ששכרה 25 אלף מ"ר תמורת 37 מיליון ש"ח לשנה.

שהותה של פייסבוק ישראל ברוטשילד 22 גרמה במרוצת השנים אי נוחות רבה עבור דייריו והנהלתו. המחאות, השחתת הבניין, האלימות כלפי עורך הדין גיא אופיר כשהגיע למסור כתב תביעה ועוד, הם ככל הנראה הסיבה לכך שפייסבוק נאלצת עתה לברוח ממנו.

באוקטובר 2015, רוססו כתובות גרפיטי על גבי הבניין בהן נכתב "הדם על הידיים שלכם". את הגרפיטי ריסס רותם גז לאחר שלטענתו פייסבוק שופכת את הדם של גולשיה לאור כך שהיא אינה נלחמת בהסתה ובאלימות. הסיפור הפך לויראלי בחו"ל תחת כותרות "משרדי פייסבוק ישראל הושחתו" ואף הוביל לפעולת נקם דומה במשרדי החברה בגרמניה. באותו חודש הותקף עורך הדין גיא אופיר על ידי מאבטחיה של עדי סופר תאני, לאחר שביקש להגיש לפייסבוק עותק של העתירה לבגץ. בין לבין התקיימו מספר הפגנות מול משרדי פייסבוק, באחרונה קבוצת סטודנטים מהמכללה למינהל יצרה כחלק מפרויקט גמר, מיצג מחאה מול המשרדים לאור חסימות הגולשים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים