דברים שרציתי לומר: הסיפור שמאחורי מלחמות השיימינג המוזרות של אושיות הפייסבוק

פייסבוק
פייסבוק

קרב טיטאנים של ממש מתנהל בשנה האחרונה בין אושיות הפייסבוק בתוך מספר קבוצות פייסבוק סגורות ומסוגרות. מצד אחד – קבוצה של "מגה אושיות", אלה בעלי מספר עוקבים גבוה, חלקם ממוסחרים שמקבלים קמפיין פה ושם וגם על הדרך קונים לייקים, עוקבים ותגובות לסטטוסים שלהם כך על פי הטענות, ומנגד – קבוצה של כותבי רשת "הצייצנים", אנשי סטטוסים ומילה, כאלו שהפופולאריות שלהם קצת דועכת בעידן הוידאו, אך הלשון שלהם עוקצנית בהרבה והם לא חוסכים בביקורת על מעתיקני סטטוסים, ממחזרי תוכן וקוני לייקים ועוקבים.

בחודשים האחרונים המאבק בין שני המחנות עלה שלב ויצא לציבור הרחב עם הקמת עמוד פייסבוק אנונימי בשם 'דברים שרציתי לומר', בו מתפרסמים סטטוסים של אותם "מגה אושיות" כשאליהם מצטרפת תגובה צינית, לעגנית, לעיתים בגדר שיימינג, מצד מפעילי העמוד האנונימי, כאשר על הכוונת של 'דברים שרציתי לומר' כמה מהשמות המוכרים של פייסבוק.

מתוך דברים שרציתי לומר
מתוך דברים שרציתי לומר

לפני ימים ספורים עלה לרשת עמוד פייסבוק נוסף, הפעם בשם 'חשפנו את דברים שרציתי לומר' שלכאורה מתיימר לחשוף את השמות של מפעילי עמוד 'דברים שרציתי לומר'. עמוד החשיפה ככל הנראה הוקם על ידי אחד מאלה שהיו יעד למתקפת שיימינג ב'דברים שרציתי לומר'. מי שמאחוריו החליט שהגיע ללמד את המכפישים האנונימים לקח ופירסם את שמותיהם ותמונותיהם של אלה שלטענתו קשורים לעמוד. (תיקון: לא גיא.א כפי שפורסם בתחילה).

"הגיע הזמן לעבור שלב. חלקם מנהלים, חלקם שותפים/יודעים מי אחראי לדף (לכאורה). אז נכון שלא כולם אחראים לזה, אבל כשאתה איתם במקום מסויים (זה לא ייחשף כרגע) אתה חלק מהעבירה מבחינה מוסרית ומשפטית. אז מיקדנו את הרשת לחבורה מצומצמת, למעט שניים שכרגע התחייבנו לא להזכיר נכון לעכשיו!" כך נכתב באחד הסטטוסים שהתפרסם אמש.

בהמשך הסטטוס נכתב: "כמו כן, אנחנו חמישה אנשים עם ראיות, ומגיעים לבית משפט בשבוע הבא. וכמובן שהתייעצנו עם עו"ד שאמר שבית המשפט יצטרך להוציא צו לפייסבוק בשביל לחשוף את מפעילי הדף, ולפייסבוק כמובן אין ברירה. מי שמעוניין להצטרף לתביעה, שיצור קשר בפרטי עד יום ראשון". כאשר בשלב זה לא ברור האם מדובר באיום אמיתי או בדאחקה.

אל הסטטוס שפורסם ב"חשפנו את דברים…" צורפה גם תמונה עם שמותיהם של אלה שלכאורה עומדים מאחורי עמוד השיימינג. בכדי לתבל את העניינים, הוקם עמוד פארודיה נוסף הפעם תחת השם "חושפים את האנשים של חשפנו את דברים שרציתי לומר" בו נטען כי ניר פטל הוא זה שעומד מאחורי הכול.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים