המזבלה ו-SpyTheNet מציגות את דירוג 50 הפוליטיקאים הישראלים הפופולארים בפייסבוק

דירוג הפוליטיקאים
דירוג הפוליטיקאים

הפוליטיקאים הישראלים אימצו את פייסבוק הרבה מעבר לכל פרלמנטר בעולם. הרשת החברתית שמספקת לפוליטיקאים צינור תקשורת ישיר וממוקד עם קהל בוחריהם ועם הציבור הרחב, שינתה לחלוטין את כללי המשחק בפוליטיקה הישראלית, במקרים מסויימים לטובה ובמקרים רבים אחרים לרעה, תוך שחלק לא מבוטל מחברי הכנסת והשרים הופכים לגאגיסטים לשם לייקים ופופוליסטים לשם אהדה ווירטואלית, כשבמבחן המציאות מניין הלייקים והעוקבים לאו דווקא משקף על תוצאות הבחירות והאהדה של הציבור כלפי נבחריו.

בימים האחרונים עלו לכותרות בשנית האשמות כלפי פוליטיקאים ישראלים שחוסמים גולשים ללא מתן הסבר וזאת למרות קביעתו של מבקר המדינה שמדובר בפגיעה בחופש הביטוי. גם בחו"ל הנושא זכה לדיונים מרובים ולאחרונה אף לקביעה של בית המשפט הפדרלי לפיה חסימת גולשים מנוגדת לחוקה. לאור ההתפתחויות בנושא, המזבלה וחברת הניטור SpyTheNet מציגות לראשונה את דירוג 50 הפוליטיקאים הישראלים הפופולארים ביותר בפייסבוק וזאת על פי מדד האינטראקציה (הדירוג המלא ב-PDF).

במקום הראשון ראש הממשלה בנימין נתניהו שנוכחות הסושיאל שלו מופקדת בידיהם של טופז לוק ויונתן אוריך. רה"מ שחצה באחרונה את קו ה-2 מיליון משתמשים, עם נוכחות גבוהה של יוזרים מחו"ל, זוכה ללמעלה מ-9.6 אלף אינטראקציות בממוצע לכל תוכן. במקום השני והמפתיע – השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן עם 6.3 אלף אינטראקציות. במקום השלישי ח"כ אורן חזן שמצליח לעורר 4.4 אלף אינטראקציות בזכות פרובוקציות וספינים, לאחריו שר התחבורה ישראל כ"ץ, שמממן לא מעט סטטוסים, לרוב סטטוסים אישיים שאינם קשורים לפועלו הפוליטי. על פי לשכתו של כ"ץ, מימון הסטטוסים יוצא לכאורה מכיסו הפרטי ולא מתקציב קשר הבוחר.

דירוג 50 הפוליטיקאים
דירוג 50 הפוליטיקאים

את החמישייה הראשונה חותמת חברת הכנסת שלי יחימוביץ', מי שנחשבת לנשיאת הפייסבוק, אומנם נחלשה בחודש האחרונים, אך עדיין מציגה מספר מכובד של 4K אינטראקציות ממוצעות לתכניה. הקאמבק של אהוד ברק באמצעות תכני וידאו מורגש לכולם והוא מתברג במקום השישי עם 4K אינטראקציות, לאחריו נפתלי בנט עם 3.7K, ציפי לבני עם 3.6K (ראו: כמה כסף מוציאה לבני בחודש על פייסבוק?) אחמד טיבי עם 3.4K ושרת התרבות והספורט מירי רגב חותמת את העשירייה הראשונה עם 3.4K אינטראקציות, אף היא בזכות לא מעט פרובוקציות מכוונות.

את העשירייה השנייה פותח יואב גלנט, לאחריו יאיר לפיד (מקום 12), דני דנון (13), זהבה גלאון (14), משה כחלון (15), חבר הכנסת מיקי זוהר שמואשם בחסימות סדרתיות של גולשים (16), אביגדור ליברמן (17), אבי דיכטר (18), איציק שמולי (19), אבי גבאי (20), מרב מיכאלי (21), איילת שקד (22), ציפי חוטובלי (23), רובי ריבלין (24), אורלי לוי אבקסיס (25), בוגי יעלון (26), אמיר אוחנה (27), אילן גילאון (28), תמר זנדברג (29), עמיר פרץ (30), יואל חסון (31), מיקי רוזנטל (32), נאוה בוקר (33), ניר ברקת (34), ינון מגל (בדימוס, 35), אכרם חסון (36), גדעון סער (37), איוב קרא (38), רחל עזריה (39), יריב לוין (40), אראל מרגלית (41), ענת ברקו (42), משה פייגלין (43), דב חנין (44), אופיר אקוניס (45), עאידה תומא סלימאן (46), עודד פורר (47), איתן כבל (48), עמר בר לב (49) ואת רשימת ה-50 חותם בוז'י הרצוג עם 700 אינטראקציות ממוצעות בלבד.

יש לציין כי חברי כנסת שמשתמשים בפרופיל פייסבוק אישי ולא בעמוד (כדוגמת סתיו שפיר), לא נכללו ברשימה שמתייחסת לעמודי אוהדים בלבד. גם למרבית מחברי הכנסת החרדים אין עמודי פייסבוק, אולם הם דוגמא מייצגת לכוח וההשפעה של פוליטיקאים בזכות קהל בוחרים נאמן ופעילות נמרצת עבורם ולא בזכות סטטוסים ולייקים בפייסבוק. בהקשר דומה, באחרונה הודיעה פייסבוק כי גולשים יזכו לראות יותר פוליטיקאים לא מוכרים בפיד שלהם.

>> להורדת הדירוג המלא ב-PDF

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים