בעקבות ניסוי מוצלח: הארץ.קום ננעל לחלוטין בפני משתמשי חוסם הפרסומות אדבלוק

Haaretz
Haaretz

כשנה וחצי לאחר שקבוצת הארץ החלה בניסוי במסגרתו נחסמה באופן חלקי הגישה לתכני האתר בפני משתמשי חוסמי הפרסומות אדבלוק ו-Adblock פלוס, ובמערכת הארץ.קום, אתר החדשות באנגלית של שוקן, החליטו באחרונה לעלות שלב במאבק נגד אדבלוק ופרסו מערכת חסימה ונעילה הרמטית לכלל תכני האתר עבור גולשים שחוסמים פרסומות.

בניסיון כניסה לתכני האתר עם תוסף אדבלוק מופעל, מופיעה הודעה בה נכתב באנגלית: "אתר הארץ.קום חסום לגולשים שמשתמשים בחוסם פרסומות. בכדי לספק לקוראים תוכן איכותי, חדשותי, תגובות וניתוחים מישראל, המזרח התיכון וארה"ב, אנחנו מעסיקים מאות כתבים, עורכים, מתכנתים, צלמים, מעצבים ומומחי מדיה. הכנסה ממינויים דיגיטליים ומפרסום מאפשרת לנו לכסות את ההוצאות ולהמשיך לפתח את האתר".

במעשיו, מיישר אתר Haaretz באנגלית קו עם שורה של אתרי חדשות מרכזיים בעולם, בהם אתר פורבס העולמי שמזה תקופה ארוכה חוסם לחלוטין כניסה של משתמשי אדבלוק ואתר הביזנסאינסיידר שאף הוא חוסם גישה ומפנה גולשים שמעדיפים לחסום פרסומות לשירות מנוי נטול פרסומות או עם מספר פרסומות מופחת (גירסאות לייט).

הארץ.קום ננעל
הארץ.קום ננעל

על פי מחקרים עדכניים, למעלה מ-800 מיליון מכשירים (מובייל, מחשב, טאבלט) חוסמים כיום פרסומות. הערכות אופטימיות בישראל משקפות על כך כי למעלה מ-45% מהגולשים אינם מעוניינים לראות פרסומות וחוסמים אותן באמצעות אדבלוק. המרוויחה העיקרית מכך היא דווקא פייסבוק שמרכזת את עיקר הטראפיק שלה באפליקציות המובייל, שם למרות ניסיונות של שירותי צד שלישי שמפתחים שירותי חסימת מודעות שמתלבשים על האפליקציות של פייסבוק, הרשת החברתית מצליחה למנוע את חסימת הפרסומות.

החסימה של אתר הארץ.קום כאמור מגיעה לאחר ניסוי בן למעלה משנה וחצי שנערך באתר הארץ בעברית. ליאור קודנר, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת הארץ אמר בזמנו למזבלה כי מטרת החסימה היא "לייצר עיתונות איכותית בישראל ולהמשיך להתפתח בזירה הדיגיטלית וכיסוי הוצאות מערכת וטכנולוגיה". אתר הארץ הוא גם בין הבודדים בישראל שמציע חומת תשלום ומטרת המהלך כאמור היא להגדיל את מספר המנויים בתשלום של הקבוצה.

למרות הניסיונות של פאבלישרים בערכאות משפטיות כנגד אדבלוק ואדבלוק פלוס של חברת Eyeo הגרמנית, בית המשפט במינכן פסק באחרונה דווקא לטובת מפתחות תוספי החסימות. על פי פסק הדין לא נמצאה בעיתיות עם שירותי אדבלוק והשופט המליץ לפאבלישרים לנקוט בטקטיקות שונות בכדי למנוע כניסת גולשים עם אדבלוק, לרבות חסימת הגישה לאתר וחומת תשלום.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. אני קורא קבוע של פורבס, פיננשל טיימס, והאקונומיסט *בלי* חוסם פרסומות, כי הם לא מזבלים לך את כל האתר כמו הארץ. האתרים בחו'ל גם לא דוחפים בהסתר 'תוכן ממומן' כמו דהמרקר – זה בזיון שזה נראה כמו כתבה רגילה – הטעיית משתמש. לעיתון עם 'אינטגריטי' לכאורה זה די נכלולי, מכוער, ומלוכלך.

    בזמנו לפני כמה שנים YNET היה ידוע בהפגזות שלו: וידאו פרסומות עם מוזיקה שמתחיל לרוץ). ובכן הארץ נהיה הוואינט החדש. פרסומת בגודל חצי מסך? לחסום לחסום לחסום.

    זה כתבה ישנה מ-2017, שמצאתי במקרה בגוגל, אבל באמת כבר שנתיים לא נכנסתי לאתר הזה ותענוג.

  2. אני עם החוסם הנידון
    אך אין לי בעיה כי איני נכנס אפילו לסמרטעתון הנקרא הארץ
    כך שטוב לי פעמיים
    ראשית יש לי חוסם פרסומות
    שנית אין אני קורא דברי הבל

  3. זה משחק חתול ועכבר.
    האתר מזהה שיש למשתמש את חוסם הפרסומות. ואז המשתמש מעדכן את חוסם הפרסומות והאתר כבר לא יכול לזהות שיש לו חוסם פרסומות. או שהוא משתמש בחוסם פרסומות אחר שהאתר עדיין לא מכיר. ואז האתר מעדכן את עצמו לחוסם הפרסומות החדש ושוב חוסם מי שמשתמש בו וחוזר חלילה.

    מאבק מיותר שלא פלא שהשמאלנים האלה מתעקשים לעסוק בו.
    מה גם שיש משתמשים שבגלל זה ינטשו לחלוטין את האתר והאתר יצא מכך מופסד הרבה יותר מהמצב שאולי הם נמצאים בו עם חוסם פרסומות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים