מכה נוספת ל-Cola שופרסל: המיתוג של "המהפכה" בכלל הגיע מתמונות שאטרסטוק

מיתוג קולה שופרסל לא ייחודי רק לה
מיתוג קולה שופרסל לא ייחודי רק לה

שכפול השפה העיצובית של קולה שופרסל ממותג קוקה קולה של החברה המרכזית, מעורר לא מעט שיח בקרב הברנז'ה עם פוסטים ביקורתיים גם בקהילות מעצבים בפייסבוק. פרסומת ההשקה של גיתם BBDO שהועתקה מזו של קוקה קולה זירו ומראה הבקבוקים המטעה שעוצב אחד לאחד כמו קוקה קולה, הם רק חלק קטן מאסטרטגיית ה-Me Too של קולה שופרסל בחדירה לשוק הישראלי. אולם סלוגנים כמו "המהפכה כבר כאן" ו"הכי מרענן להשתחרר ממותגים", לצד מחירים מוזלים ובקבוקים שנראים כמו המתחרה, ככל הנראה לא יספיקו לשופרסל בשבירת המונופול של החברה המרכזית, שחזקת השוק שלה בישראל עם מותגי קוקה קולה נאמדת בכ-85-90%.

לא רק שופרסל קולה
לא רק שופרסל קולה

אחרי הפרסומת והבקבוקים המשוכפלים, ביקורת נוספת על Cola שופרסל מגיעה על רקע מספר פוסטים שתפרסמו בקבוצות מעצבים בפייסבוק שגילו כי עיצוב הבקבוקים של קולה שופרסל כלל אינו מקורי, ומבוסס בעיקר על אלמנטים עיצוביים מוכנים שנקנו מאתרי סטוק כמו שאטרסטוק הנמצאים בשימוש מסחרי רחב ולא בשימוש בלעדי של שופרסל.

על עיצוב הזהות והשפה הגרפית של קולה שופרסל אמון 'סיטון סטודיו לעיצוב-מיתוג', כאשר סדרת מוצרי קולה שופרסל כוללת פחיות (קולה ודיאט) שמוצעות בשלב זה בעלות של 2.4 ש"ח ובקבוקי 1.5 ליטר (קולה ודיאט) בעלות של 4.90 ש"ח. בקבוק הדיאט קולה של שופרסל עוצב בצורה דומה להפליא לבקבוק קוקה קולה זירו (שיורד מהמדפים) ובקבוק הקולה הרגילה עוצב בצורה מטעה כך שידמה בקבוק קוקה קולה, תוך שימוש בעיטורים גרפים שמוכרים בעיקר בזכות סדרת החג (ראש השנה ופסח) של קוקה קולה.

רונן בר שלום, מנהל אגף השיווק והדיגיטל של שופרסל
רונן בר שלום, מנהל אגף השיווק והדיגיטל של שופרסל
לא רק שופרסל קולה
לא רק שופרסל קולה

בסטטוס שפירסמה ענבל סיטון, מסטודיו המיתוג 'סיטון' שכאמור אחראי על עיצוב האריזה של קולה שופרסל, נכתב: "סיטון סטודיו לעיצוב-מיתוג ועיצוב אריזה קולה שופרסל. פחות דיבורים יותר הצלחות.. "קומנדו" שלי כמה גאווה!!".

קולה שופרסל VS קוקה קולה
קולה שופרסל VS קוקה קולה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. הכי לא מפריע להם בעולם!
    זה מותג עממי שלא בא לרכוב על דגל היחודיות, ההפך הגמור…

  2. למי איכפת? נראה לכם שהצרכנים יתבאסו על הקולה כי התמונה משאטרסטוק?
    ממילא לא מדובר בבראנד שמכוון גבוה מבחינה עיצובית והוא נשען על חיקוי בשביל למשוך את הצרכנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים