הצינור שלי: גיא לרר עשה נה נה בננה עצבני בפנים של ערוץ 10

אדם שפיר, גיא לרר
אדם שפיר, גיא לרר

בזמן ש'הצינור' חזרה אמש לשידור עם טל ברמן ועם רייטינג של כ-200 אלף צופים, עמוד הפייסבוק של התוכנית שמונה למעלה ממיליון איש, נאחז בשלב זה בחוזקה רבה בידיו של המנחה לשעבר גיא לרר וצוות 'הצינור' המקורי שתפעל אותו במרוצת השנים. לרר כאמור סיים באחרונה בערוץ 10 לטובת 'רשת', ובימים אלה הוא שוהה בחו"ל, ברמן שאמש הייתה יריית הפתיחה שלו כמנחה הצינור, נאלץ להתמודד עם תוכנית שנותקה לחלוטין מצינור החמצן שלה (קרי העמוד) ומפרסומים שונים לפיהם מאבק השליטה על העמוד, כבר אינו בגדר סכסוך פעוט, אלא מאבק שעתיד להתפתח לקרב משפטי ממושך בין לרר וערוץ 10 ומתוקף כך גם יתכן וישליך על מעסיקתו החדשה של לרר – שידורי רשת.

בשבועות האחרונים עמוד הצינור נמצא בדממת אלחוט, מספר התכנים שעולים לעמוד מדי יום הצטמצם משמעותית, עד כדי רמה של שתיקה מוחלטת. תכנים שכן עולים לעמוד אינם מתקשרים עם ערוץ 10 או עם תוכנית הצינור בטלוויזיה ומקדמים בעיקר את פעילות 'החזית' – היוזמה החברתית של לרר, וזאת ככל הנראה מתוך ניסיון להגדיל את מניין חברי עמוד 'החזית', לפחות עד שבערוץ 10 יחליטו לשלוף את הציפורניים.

גיא לרר עושה נה נה בננה
גיא לרר עושה נה נה בננה

לפני כשלוש שעות, התפרסם בעמוד 'הצינור' סרטון קידום ותמיכה ביוזמת 'נכה, לא חצי בן אדם' של אלכס פרידמן. הסרטון בכיכובם של סמיון גרפמן ודניס צ'רקוב עלה בתחילה בצמוד לכותרת מתריסה למדי: "אנחנו לא בטלוויזיה כרגע אבל יש לנו אתכם וזה יותר חזק. לא מפקירים את חברינו הנכים!" שהרגישה כמעין ניסיון של לרר להבהיר לערוץ 10 ולאוהדי העמוד בצורה נוקבת למדי, שהוא עדיין בעל הבית והוא לא מתכוון ללכת לשום מקום. כשעה לאחר עליית הסרטון הטקסט הושמט. אולם עדיין ניתן לראותו ב-Edit History של הסטטוס.

גם אדוה גלנטי, דוברת ערוץ 10 השתתקה. מוקדם יותר פורסמה במזבלה תגובתה של גלנטי שציינה במשפט אחד כי "עמוד הצינור שייך לערוץ 10 וכל העושה בו שימוש חשוף לתביעה משפטית". מדבריה משתמע כי ככל הנראה לרר התבצר בעמוד הצינור והוא אינו מאפשר הרשאות ניהוליות וגישה בכלל למנהלי הסושיאל והתוכן של התוכנית החדשה, שלא לדבר על העברת הבעלות על העמוד. תגובתה מחזקת טיפ שהתקבל במזבלה לפני מספר ימים מפי גורם מקורב, לפיו לרר מחזיק את העמוד כבן ערובה ובערוץ 10 איבדו לחלוטין את השליטה והגישה לעמוד.

בשידור הראשון של תוכנית הצינור עם ברמן הפנו את הצופים לעמוד ערוץ 10
בשידור הראשון של תוכנית הצינור עם ברמן הפנו את הצופים לעמוד ערוץ 10

עמוד הצינור שנחשב לאחד העמודים הפופולארים בישראל הוא נכס שהפוטנציאל הכלכלי שלו מעולם לא מומש, לא ע"י לרר ולא ע"י ערוץ 10. יתכן שכתוצאה מהרצון של לרר שלא "להתמסחר", אולם יותר סביר שכתוצאה מהנתק שהיה קיים בין ערוץ 10 והנהלתו למערכת 'הצינור', שמאז ומעולם פעלה כריבונות משלה שמנותקת מהערוץ עצמו.

עם התפתחות התוכן המותגי ברשת החברתית והזרמת תקציבים להפקות דיגיטל ורכישת תוכן שיווקי בעמודים גדולים, זוהי ככל הנראה שעתם של עמודים כמו "הצינור", המאני טיים אם תרצו. בזמן שמאקו-קשת ומנגד רשת, מטפחות לעצמן מיני-אימפריות של תוכן שיווקי בדמות עמודי פייסבוק כמו הישראליות, MOOD וכו' בהן אלו מוכרות הפקות מותגיות בסכומים שמתחילים ב-50K ש"ח, משמעות ויתור החזקה על עמוד 'הצינור' בין אם ע"י לרר או ערוץ 10, יכולה להאמד בהפסד של מיליוני שקלים רבים. מעבר לפוטנציאל הכלכלי, עמוד הצינור הוא נכס רב השפעה, וככזה הצד שיוותר עליו, ככל הנראה יפסיד הרבה מעבר לרק עמוד פייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים