גיא לרר VS ערוץ 10: עמוד הצינור יכול לייצר הכנסה של כחצי מיליון ש"ח בחודש

הצינור
הצינור

כפי שפורסם לראשונה במזבלה, עמוד הפייסבוק של 'הצינור' ונכסי הסושיאל של התוכנית באינסטגרם ובטוויטר, עומדים במרכזו של סכסוך מתוקשר בין המנחה לשעבר גיא לרר והנהלת ערוץ 10, כשאר כל צד טוען כי אלה בבעלותו. לרר שלבינתיים עזב את 10 לטובת 'רשת' שם הוא עתיד בין היתר להנחות תוכנית מתחרה ל'צינור' שתעלה לקראת נובמבר, מחזיק את המפתחות לערוצי הפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם של הצינור ומסרב לתת לערוץ 10 הרשאות ניהול ובכך תוכנית הצינור חזרה באחרונה עם טל ברמן כשהיא מנותקת לחלוטין מהצינור המשפיע ביותר שלה.

הקרב על מיליון הלייקים ועל החזקה בעמוד הפייסבוק הגדול בישראל, עתיד להתפתח לקרב משפטי ארוך ומתוקשר בין לרר לערוץ 10, שנמצאים בימים אלה במגעים להסכם פשרה. אולם הסיכוי שאחד מהם יוותר על השליטה בעמוד 'הצינור' או לחילופין יעמיד שיפוי הולם תמורתו לצד השני הוא כמעט אפסי. המחלוקת על עמוד הצינור לצד קרב ערוצי הטלוויזיה שעתיד להיות מורגש לקראת פיצול זכייניות ערוץ 2 בנובמבר, מעמיד את ערוץ 10 במצב בעייתי למדי, כאשר באם יוותר על עמוד הצינור יאלץ להתמודד מול מתחרים חזקים ממנו בזירת הסושיאל.

המחלוקת על 'הצינור' היא בעיקר סביב השווי הפוטנציאלי שלו. במרוצת השנים, עיקר פעילות הצינור התמקדה בפייסבוק ולעיתים על חשבון הרייטינג של התוכנית עצמה שדעך עם הזמן. הצינור גם מעולם לא היווה נכס שבאמת נקשר או פעל לקידום ערוץ 10 ותוכניותיו ונוהל כמדינה ריבונית של לרר, שעשה בו ככל העולה על רוחו. בזמן שתוכנית הטלוויזיה זוכה לרייטינג של כ-6% בממוצע (שהם כ-180 אלף צופים), כל סטטוס שעולה לעמוד הצינור, זוכה לתפוצה שמקבילה לרייטינג טלוויזיוני שנע בין 10% ל-20%. דהיינו סטטוס אחד בעמוד הצינור נחשף בפני יותר אנשים מאלה שצופים בפועל בתוכנית.

גיא לרר - הצינור ישאר בבעלותו?
גיא לרר – הצינור ישאר בבעלותו?

פעילות הצינור בדיגיטל מתנהלת בשלושה ערוצים: עמוד הפייסבוק שמונה למעלה ממיליון לייקים (כ-80% ישראלים), טוויטר עם 17 אלף עוקבים ואינסטגרם עם מספר עוקבים דומה. עמוד הפייסבוק של הצינור ידע ימים טובים יותר כאשר בתקופה שלאחר הסרת 'סטטוסים מצייצים' תכניו זכו לחשיפה של מיליוני גולשים כמעט על בסיס יומי, אולם למרות החלשותו הוא עדיין נחשב לאחד מנכסי הסושיאל החזקים בישראל שעל פי הערכות מגיע ללמעלה מ-2.5 מיליון איש מדי שבוע.

עם התפתחות התוכן המותגי והגדלת תקציבי דיגיטל שמופנים להפקות אינטרנט, גופים רבים, בהם מאקו, רשת, וואלה! ונוספים, החלו לבסס את עמודי הפייסבוק שלהם כמקורות הכנסה חדשים. הסכומים שמתגלגלים עדיין בחיתוליהם, אולם מדובר בתופעה שתהפוך לדומיננטית יותר בחודשים הקרובים. בעמוד הצינור מעולם לא עלו תכנים שיווקיים ובניסיון למצוא מקור הכנסה עקיף שימקסם את הויראליות של הצינור, פתח לרר ב-2015 אתר סיפורים ויראלים בשם 'התולעת' שגם הוא נותק לחלוטין מפעילות ערוץ 10.

עמוד 'הצינור' הוא גם אחד היעדים המחוזרים ביותר ע"י מפרסמים שמבקשים לרכוש בו קידומים לתכניהם. יאמר לזכות לרר כי חרף הפניות ופוטנציאל הרווח, זה מעולם לא הסכים לשלב בו תוכן שיווקי, כאשר מנגד ניתן לטעון כי כתוצאה מכך ערוץ 10 הפסיד סכומי עתק.

אז כמה באמת שווים נכסי הסושיאל של הצינור? כשערוץ 10 מאחוריו עם אולפנים, עורכים, במאים, צלמים ואנשי תוכן אינהאוס, 'הצינור' היה אמור להתפתח לזרוע הפקות והפצה של תוכן מותגי שתעניק לערוץ יתרון משמעותי על פני המתחרים. עם סכומים התחלתיים של 50 אלף ש"ח שנגבים עבור הפקה והפצה (כפי שבישראליות של מאקו), הצינור בקלות היה יכול להפוך לנכס שמייצר לערוץ 10 הכנסה חודשית שנאמדת במאות אלפי שקלים רבים ויותר מכך, שלא לדבר על הגדלת הרייטינג של תוכניות הערוץ, ששם כאמור טמונים הלחם והחמאה של גופי השידור.

נכון לפרסום הדברים, עמוד הצינור מוחזק ע"י לרר. כאשר למרות תגובת ערוץ 10 ממנה נרמז כי בכוונתם לפנות לערכאות משפטיות, בעמוד הצינור עדיין מתפרסמים תכנים שקשורים למחאת הנכים ולפעילות פרויקט 'החזית', ככל הנראה ע"י הצוות המקורי של הצינור.

לרר שנמצא בימים אלה בחופש בחו"ל, פירסם הבוקר סטטוס בו הגיב לראשונה: "לעמיתיי העיתונאים וחבריי הרבים הפונים בשאלות בעניינים משפטיים, ענייני פורמט, ענייני זהות, ענייני תוכן ומהות. זו הסיבה להתעלמות הצוננת: אנו עסוקים (מאוד) בפניות קודמות. בחוף יוון. נשוב מחר. תודה על הסבלנות!".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים