ברשימת האנשים המשפיעים בדיגיטל: ענת אלחנני, נדב בורנשטיין, סמיון גרפמן ויבגני זרובינסקי

100 האנשים המשפיעים בדיגיטל
100 האנשים המשפיעים בדיגיטל

ארגון הדיגיטל הישראלי יחשוף היום זו שנה שניה את דירוג "האנשים המשפיעים" בעולם הדיגיטל הישראלי לשנת 2017. על פי הארגון, הרשימה כוללת אנשים "המעצבים את חיינו במרחב הדיגיטלי, יוצרים חוויות צרכניות חדשות, ומובילים מהפכות בארגונים אשר הקימו או אשר בהם הם אמונים על התחום".

למזבלה נודעו שמות המדורגים, חלקם מובא לפניכם: אדוה דדון (כתבת תכנית חיסכון), שירי גרוסברד (JOIN), שי וינינגר (למונייד), אמנון שעשוע (מייסד Mobileye), גל מור (חורים ברשת), עמית קמה (CDO CLUB), יוסי אביב (קבוצת JPOST), אסף פז (QUALI.FIT), רועי כץ (דיגיטל 102FM), אמיר שניידר (מנהלי שיווק מצייצים), משה חוגג (יזם), אלירן בן יהודה (טאבולה), איציק אדרי (דבי אנד רון, ויקימדיה), שיר זכאי-חורש (תנובה), זאב ינאי (ינאי תקשורת), מארק און (GETT), אור ליפל (קומיקאי), רות חייט (עיריית ת"א)

ענת אלחנני – סמנכ"לית שיווק פייסבוק ישראל
ענת הצטרפה לפייסבוק לפני כחמש שנים. במשך שנתיים פעלה ממטה החברה בדבלין, וחזרה לתל אביב להקמת המשרד הישראלי לפני כשלוש שנים. ענת פועלת להשרשת החיבור בין הבנה שיווקית ועסקית עמוקה הקיימת בחברות המסורתיות והמותגים הגדולים, ובין חדשנות טכנולוגית ויכולות דאטה מתקדמות שמובילים הסטארט-אפים הישראלים.

השילוב של שתי התעשיות הללו מתבצע דרך יוזמה, הקמה והובלה של תכניות הדרכה והכשרה, ובאמצעות פיתוח פלטפורמות לשיתוף ידע ומתודולוגיות עבודה. זאת במטרה לקדם טרנספורמציה דיגיטלית ושיווק מוכוון דאטה בקרב המותגים הגדולים, ועל מנת ללוות את חברות הסטארט-אפ בתהליך הצמיחה שלהן והפיכתן לעסקים בינלאומיים מצליחים תוך מיקוד עסקי והבנה צרכנית עמוקה. חלק מהפרויקטים שפותחו בישראל, שוכפלו לשווקים נוספים בעולם. טרם הצטרפותה לפייסבוק ענת שימשה כמנהלת השיווק הדיגיטלי של יורוקום. ענת בעלת תואר ראשון בכלכלה ובתקשורת מאוניברסיטת תל אביב.

ענת אלחנני
ענת אלחנני

נדב בורנשטיין – חי בלילה
מגיש התוכניות ״חי בלילה״ בערוץ 2 ו"הכי טעים בעולם". בעל תואר ראשון במשפטים ובספרות מאוניברסיטת תל אביב. מרצה במכללה האקדמית נתניה. החל את דרכו העיתונאית כעורך בדסק החדשות של ״מעריב״. בהמשך כיהן כעורך התרבות בעיתון, ערך את "היום שהיה" בערוץ 10 ועמד בראש דסק התרבות של ״חדשות 10״. הגיש פינות וכיהן כפרשן במהדורה המרכזית של חדשות 10, ב"לילה כלכלי", ב"5 עם רפי רשף" ואף הגיש לסירוגין את ״לילה כלכלי״. שימש ככתב מגזין בתוכניות "השבוע״ ו״המגזין״. החל מ-2013, מגיש בורנשטיין את תוכנית הלייט נייט האקטואלית הנצפית בישראל "חי בלילה" ב"'קשת" (ערוץ 2) והחל משנת 2015 את מגזין האוכל המבוסס על הרשתות החברתיות "הכי טעים בעולם".

נדב בורנשטיין
נדב בורנשטיין

סמיון גרפמן – כוכב רשת
ב-15 ביולי 2015 פרסם גרפמן סרטון הומוריסטי בעמוד הפייסבוק שלו שהפך לוויראלי ובעקבותיו נערכה עליו כתבה בתוכנית האקטואליה "הצינור" שחשפה את סיפורו האישי. לאחר שידור הכתבה הפך לחלק מצוות התוכנית והחל לעסוק בסוגיות חברתיות, בעיקר כאלה הנוגעות ליוקר המחיה ולהתמודדות היומיומית של אזרחים עם תאגידים גדולים כגון בנקים, חברות הסלולר וחברות האשראי. מאז צבר גרפמן מעל 167 אלף עוקבים בעמוד הפייסבוק שלו וכ- 86 אלף עוקבים בעמוד האינסטגרם.

גרפמן השתתף והוביל מספר מאבקים חברתיים, חלקם באופן עצמאי וחלקם במסגרת פרויקט "החזית" של התוכנית "הצינור". בשנת 2015 העלה לסדר היום הציבורי את פרשת החייל אריק מרטויאן שנסע לביקור שורשים בארמניה ואולץ להישאר שם ולשרת בצבא המקומי, על אף שאינו אזרח ארמני ותושבותו בוטלה כאשר עלה לישראל בגיל צעיר. מרטויאן פנה לגרפמן באמצעות הפייסבוק, וזה העלה סדרת סרטונים ויראליים במטרה להפעיל לחץ ציבורי על מקבלי ההחלטות לפעול בעניין חזרתו לארץ של מרטויאן, שלבסוף חזר לישראל לאחר פעילות דיפלומטית גלויה וסמויה מול הארמנים. בנוסף הוביל קמפיין רשת לתמיכה בחייל אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל.

במסגרת פרויקט "החזית" של התוכנית "הצינור" זכה סמיון לפינה קבועה בשם "סמיון לא-טוב", במסגרתה העלה על סדר היום נושאים חברתיים כגון: מחירי הנסיעה ברכבת בדרום הארץ, מחירי המזון בדיוטי פרי בנתב"ג וסוגיית קליטתם של הדור השני של יוצאי מדינות חבר המדינות בחברה הישראלית. בשנת 2016 השתתף גרפמן, יחד עם אושיות הרשת יבגני זרובינסקי ודניס צ'רקוב בסרטון ברכה הומוריסטי לכבוד חג הפסח עם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ובהמשך בסרטון הומוריסטי נוסף, אף הוא עם זרובינסקי וצ'רקוב, לכבוד השנה החדשה האזרחית עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. גרפמן זכה בתואר "איש השנה ברשת" של ערוץ 9 והיה מועמד לתואר "אושיית הרשת של השנה" גם בטקס פרסי עכבר העיר 2016.

סמיון גרפמן
סמיון גרפמן

גדי וילצ'רסקי – קומיקאי חברתי
גדי וילצ'רסקי הוא הקומיקאי החברתי הראשון בישראל. וילצ'רסקי מוביל בשנים האחרונות את המאבק ללגליזציה של קנאביס והוא חבר ב"חזית" – הגוף שמאגד את דפי הפייסבוק החברתיים הגדולים בישראל, שבראשם "הצינור". לצד מאבקים חברתיים סופר-רציניים כמו המלחמה בזיהום האוויר בחיפה, מאבק נגד אלימות משטרתית ושחיתות שלטונית, וילצ'רסקי הביא לעולם הקומדיה הישראלי ז'אנר חדש שהוא מכנה "הפגנות פנאי" – הפגנות בנושאים הזויים כמו סגירת חשבון עם היוונים על חורבן בית המקדש ודרישה מהמצרים שיחזירו לנו את הפירמידות. בשנים האחרונות גדי מריץ ברחבי הארץ מופע סטנדאפ מצליח והוא נחשב לעוף מוזר בתחום הסטנדאפ הישראלי: במופע שלו וילצ'רסקי מתעסק עם נושאים שנויים במחלוקת כמו דת, גזענות, ברית מילה… הוא מדבר בגלוי על התנסויות שלו עם סמים קשים ולא חוסך מהקהל את דעתו על הפוליטיקאים הישראלים.

גדי וילצ'רסקי
גדי וילצ'רסקי

יבגני זרובינסקי – אושיית רשת
לזרובינסקי כ-230 אלף עוקבים בפייסבוק, כ-200 אלף באינסטגרם וכ-10,000 בטוויטר. הוא מרבה לפרסם פוסטים הומוריסטיים לצד סטטוסים פוליטיים וביקורתיים כלפי התקשורת הישראלית. יבגני היה מועמד בטקס "אנשי השנה 2016" של ערוץ 9 בקטגוריית "כוכבי רשת", נבחר לאיש השנה תשע"ו על ידי "רדיו חיפה", שם כונה "מותג הרשת החזק במדינה", נבחר על פי הצבעות הגולשים ל"אושיית הרשת של השנה" ב"פרסי עכבר העיר 2016" והופיע ברשימת 20 הערכים הנצפים בוויקיפדיה ישראל בשנת 2016. בשנת 2017 נבחר ל"כוכב הרשת של השנה" על פי הצבעות הגולשים במצעד הבידור השנתי של רדיו תל אביב, רדיו דרום, רדיו חיפה וגלי ישראל.

בשנת 2016 השתתף זרובינסקי בסרטון ברכה הומוריסטי לכבוד חג הפסח עם יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, וקיים "ראיון סלפי" עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ובסוף השנה השתתף עם נתניהו בסרטון ברכה לציון "השנה האזרחית החדשה".
בנוסף שיתף פעולה בסרטונים ויראליים עם הזמר סטטיק, הזמר ליאור נרקיס, הסטנדאפיסט נדב אבוקסיס, חנוך דאום ועוד… במהלך גל הטרור הפלסטיני בשנת 2015–2016 נחסם על ידי פייסבוק לאחר שפרסם פוסט הומוריסטי על מחבל. המקרה גרר מחאה ענקית של אלפי גולשים ברשת והעלה על סדר היום הציבורי טענות שהרשתות החברתיות מאפשרות הסתה נגד ישראלים, בעוד שפרסומים ביקורתיים או הומוריסטיים כלפי הפלסטינים נמחקים ומפרסמם אף נחסם. פייסבוק דחו את הטענות. בשנת 2002, כשהיה בן 17, הקים את "קריות באינטרנט", אתר חדשות לתושבי הקריות ואזור חיפה, שהיה מראשוני המקומונים המקוונים בישראל. פרסומיו העיתונאיים זכו לאזכורים רבים בכלי תקשורת רבים, בהם "ערוץ 2", "ערוץ 10", "ידיעות אחרונות" ועוד.

יבגני זרובינסקי
יבגני זרובינסקי

ספיר ניסים – מנהלת דיגיטל חיל-האוויר
ספיר ניסים, מנהלת הדיגיטל ואתר חיל-האוויר משנת 2013. הובילה וניהלה עשרות פרויקטים ייחודיים בתחום הדיגיטל של חיל-האוויר, שהיוו לא פעם פריצת דרך. ביניהם – פתיחת חשבון טוויטר לחיל-האוויר וחשבון סנאפצ'ט ראשון בצה"ל, במטרה לפנות לקהל בינלאומי ולקהל מתגייסים צעיר. בנוסף, כיום היא עומדת בראשם של שלושה עמודי פייסבוק, עמוד אינסטגרם, ערוץ יוטיוב ועמוד פליקר, בהם צופים מידי שבוע קרוב לשני מיליון עוקבים. כמו כן, ספיר מנהלת את אתר האינטרנט והמובייל – פלטפורמה של עשרות אלפי כתבות, תמונות וסרטים בתחום האנשים, המבצעים והטכנולוגיה, המהווים ערכי יסוד לעוצמתו ולאיכותו של חיל-האוויר הישראלי. אתר חיל-האוויר היה לאתר הצה"לי הראשון שעלה לרשת, מאז שודרג מספר פעמים והיווה בכל פעם חלוץ במגוון פרמטרים. ספיר, קצינה בדרגת סרן, בעלת ניסיון בתחום הדיגיטל והתקשורת, וכן בכתיבה ובעריכה עיתונאית ושיווקית מזה כארבע שנים. מסיימת לימודי תואר ראשון בפרסום ותקשורת מטעם הקריה האקדמית אונו.

ספיר ניסים
ספיר ניסים

רות חייט – מנהלת מותג "דיגיתל" בלשכת הדובר עיריית תל אביב יפו
פרויקט "דיגיתל" הינו ייחודי מסוגו בארץ ובעולם, פורץ דרך בתחום החדשנות ברשויות מוניציפליות המאפשר יצירת קשר עם תושבי העיר באמצעים דיגטליים ומתן עדכונים על אירועים, הטבות ושירותים בהתאם לתחומי העניין, הגיל, מקום המגורים ובהתאם למידע רלוונטי שביקשו לקבל בהתבסס על העדפותיהם האישיות. הפרויקט זיכה את תל אביב-יפו בתואר "העיר החכמה בעולם" בשנת 2014 בכנס ערים חכמות העולמי שהתקיים בברצלונה. עד כה הצטרפו לדיגיתל כ-200 אלף תושבים והפרויקט זוכה להצלחה מסחררת. לפני מספר חודשים הושק לראשונה בעולם מותג נוסף – "דיגידוג" לכלבים ובעליהם הכולל שירותים וטרינריים, הטבות ומידע חיוני עבור קהילת בעלי הכלבים בעיר. רות שירתה שנים רבות כקצינה בצה"ל בתפקידי קשרי חוץ, דוברות והסברה.

רות חייט
רות חייט

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים