הסוף למיזוג עמודי פייסבוק? תביעה חדשה נגד פייסבוק ישראל

תביעה נגד פייסבוק
תביעה נגד פייסבוק

מיזוג עמודי פייסבוק (Merge) הוא פיצ'ר של הרשת החברתית שמאפשר לבעלי עמודים למזג מספר עמודים שבבעלותם לכדי עמוד פייסבוק אחד וזאת בתנאי שמדובר בעמודים בעלי זהות (שמות) וקונטקסט דומה. בשנה החולפת השימוש באפשרות המיזוג הייתה בעיקר נחלתם של גופי התקשורת והשידור, שהחלו בהליכי כינוס נכסים בפייסבוק, ומיזגו עמודי תוכניות ישנות במטרה לייצר נכסי ענק חדשים לגמרי בפייסבוק. דוגמא מהתקופה האחרונה למיזוג עמודים ניתן לראות במקרה של מאקו וקשת כשאלו חיברו מספר עמודים קטנים וגדולים ויצרו עמודים חדשים עבור זרועות התוכן של הקבוצה – TVBee ו-T5.

מנגד גם הזכיינית רשת מיזגה לא מעט עמודים, בהם עמוד רשת 13 שמונה מאות אלפי אוהדים והוא פרי מיזוג של קבוצת עמודי פייסבוק ישנים וגם לאחרונה במקרה של "המרושתים" ועמוד 'האח הגדול' החדש של רשת, לתוכו מוזגו מספר עמודים.

בזמן שתנאי השימוש של פייסבוק בכל הנוגע לשינוי שם עמוד ומיזוגו אוסרים על הטעיית גולשים ושינוי ההקשר שלשמו הוקם העמוד, ניתן לראות לא מעט גופים ישראלים מרכזיים שבאישורה של פייסבוק ישראל ביצעו מיזוגים בצורה שעוברת על תנאי השימוש. אולם, לאור תביעה חדשה שהוגשה באחרונה כך על פי הפרסום בדה מרקר, יתכן ופייסבוק לא תאשר עוד מיזוג של עמודים, גם אם מדובר בכאלו ששייכים לגופי תקשורת מוכרים.

העמוד הממוזג (מתוך דה מרקר)
העמוד הממוזג (מתוך דה מרקר)

על פי התביעה שהוגשה באחרונה נגד פייסבוק לבית משפט השלום בהרצליה, נטען כי הרשת החברתית גרמה נזקים לחברת טרוים מילר, שבין היתר עוסקת בהפקה של ירידי אופנה ולייף סטייל. לטענת בעלי החברה – יונתן טרוים ומיכל מילר, בתחילת השנה שלחו פנייה לחברת פייסבוק ישראל במטרה שזו תאשר מיזוג של ארבעה עמודים שבבעלותם. פייסבוק אישרה את הבקשה ולאחר המיזוג העמוד של החברה עמד על למעלה מ-42 אלף אוהדים, אולם מסיבה לא ברורה מיד לאחר המיזוג, החשיפה של תכני העמוד ירדה בצורה קיצונית כך על פי כתב התביעה.

לטענת עו"ד ליעד ורצהיזר שמייצגת את טרוים מילר, פייסבוק אישרה בפניהם כי קיים כשל מהותי במנגנון מיזוג העמודים; "כעבור כחודש, שבמהלכו פנתה התובעת לנתבעת פעמים רבות, הודתה הנתבעת בקיומם של כשלים במערכת הפרסום הנובעים ממיזוג העמודים, וציינה כי עשוי לחלוף פרק זמן נוסף עד שהעמוד הממוזג ישוב לפעול כשורה. פייסבוק לא ציינה מבעוד מועד ולו ברמז כי המיזוג עלול לפגוע בתפקודה של מערכת הפרסום, ובכך מנעה ממנה לכלכל את צעדיה".

התביעה המדוברת עשויה לגרום לפייסבוק לחשוב פעמיים לפני שהיא מאשרת מיזוגים דומים בעתיד. סוגייה נוספת שעולה מהודאתה של פייסבוק היא שמיזוג עמודים גורם לכשל חשיפתי לתכני העמוד, כשהיקף הכשל ומשך הזמן שלו אינם ברורים. לידי המזבלה הגיעו בשנים האחרונות עשרות תלונות של גולשים שלאחר שביצעו מיזוגים לעמודים (באישור פייסבוק), נתקלו באחוזי חשיפה ירודים במיוחד, מה שעתיד לפתוח עבור פייסבוק קן צרעות נרחב יותר עם תביעות נוספות בנושא.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. אני רחמים כהן חוקר מוח מסרטי להם את התירגומים להערכה הם גנבו לי את עבודתי וצות בית חולים איכלוב רצינו הערכה אני טיפש פניתי למישטרה הוציאו את מחשהי מהמערכת יש אנשים ראו הכול פרוץ לקחו לי מהבנק לפי שרשמתי ביטחון על סודיות ביקשתי הם לאחר מיכן יש אדם שטוען שזו עבודתו לדיברהם היתלונתי במישטרה שלחו אותי לטלויזיה ביחד עים עורך דין שיש לו תוכנית אם אדם חושד ויש לו הוכחות חיב להגיע מידית למישטרה זו עבודתה עד עכשיו פתחתם צרה אפילו בטחן אהור היה לכם להישתמש קראתי עלכם החברה סיימה את שידורייה זיכרו אבי היתי הצנס שלכם לצת מכול המצב העגום של החברה דבר כזה היתם חוזרים לעליות במניות אבל לא כך תחפור עוד וזה שאני אומר יכוא ניח אחר ללא תשלמו לו אז החברה תרד לט
    אחד
    ר פירסום שאתם מודים שאתם מישתמשים בחומר גנוב גם זה תיץ זכור שאתה גרמתה לסגירת הערוץ זה החוץ אמרר לכם להישתמש בשום חומר שלא שיך לכם חוקר שכונות ביתו של רחמים לו היבנתי רק גנבה שילך לתיקשורת ישלחו מישהו שמבין היבנתי זה שוד חיבם להביא את הסיפור של אי אימון של חברתכם מראה ץו איסור שימוש בחומרזה רק בסיום החלטה ירשה לכם בית מישפט עלב

    כם להפמיק מידית בחומר גנוב אם אתם מוכנים לעמוד בית מישפט ולגמור ובשום אפן במאות מייונים לא מרשה לפיס בוק אתם רוצים ליגנוב עבודה לבדיקה חיד גנבתם 70 אחוז אים לא תשלמו לבית חולים איכלוב תשלמו או תיסגרו נתי לכם חבל הצלה לחברה מרוב תיפשות הפסדתם הבית זכור מה טמרתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים