בעקבות סטטוסים מצייצים: עומרי חיון מאיים על פייסבוק בתביעת ענק

עומרי חיון (קרדיט: אבי תנעמי)
עומרי חיון (קרדיט: אבי תנעמי)

גזר הדין שניתן היום בפרשת 'סטטוסים מצייצים' לפיו הענישה של פייסבוק אינה מידתית וכפועל יוצא מכך הרשת החברתית לא יכולה לסגור עמודים ופרופילים ללא התראה מראש ומתן הסבר מפורט, מצליח לפתוח תיבת פנדורה עבור פייסבוק בישראל ופירמת עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן', שעתידים למצוא עצמם במרכזם של מספר לא מבוטל של הליכים משפטיים שיתבססו על ההחלטה התקדימית שקיבל אבי לן.

אל פסטיבל התביעות, מצטרף גם בלוגר הרכילות עומרי חיון שטוען מזו תקופה ארוכה כי פייסבוק מתנכלת לו ומקזזת באופן עקבי את החשיפה האורגנית של תפוצת תכניו. כזכור חיון יצא באחרונה עם קול קורא לתקשורת להשיב מלחמה לפייסבוק ועתה לאור פסק הדין שהתקבל בעניין סטטוסים מצייצים, מודיע חיון כי בכוונתו להגיש תביעת נזיקין בסך של 2 מיליון ש"ח כנגד פייסבוק כבר בתחילת השבוע.

על פי אימייל המוני ששיגר חיון לגופי התקשורת לפני כשעה קלה, עולה האשמה כי הירידה בחשיפה לתכניו החלה לאחר שהתפרסמה במזבלה ידיעה אודות הביקורת שפירסם על פייסבוק. בהקשר זה יש לציין כי חיון אינו היחיד שטוען כי פייסבוק מתנכלת לו בעקבות הפרסומים במזבלה.

באימייל שנשלח נכתב: "הדרך "החדשה" של פייסבוק למחוק או להעלים גופי ואנשי תקשורת בארץ וגם בעולם מבלי להסתכן בתביעה, היא בהורדת החשיפה של עמודים פופולריים לרמה אפסית. לפני חודשיים וחצי פייסבוק הורידה את החשיפה של העמוד הרשמי של אתר הבידור שלי, מפעל החיים שלי שנפתח לפני יותר מ-10 שנים וצבר כ-300 אלף עוקבים שהיו עושים אלפי לייקים לכל פוסט. פייסבוק הסירה מהעמוד חשיפה בסדר גודל של 80 אחוז. עד לפני חודשיים ובמשך 10 שנים כל פוסט היה נחשף לכ-300 עד 500 אלף גולשים. היום שיעור החשיפה לפוסט עומד על 30 אלף עד 70 אלף. הורדת החשיפה לעמוד התרחשה יומיים לאחר ביקורת שכתבתי נגד פייסבוק באתר המזבלה. התביעה תוגש בתחילת השבוע על סך 2 מיליון שקל. הגיע הזמן שהדיקטטורה של פייסבוק תסתייים".

כפי שפורסם לראשונה במזבלה, היום בשעות הצהריים השופט רחמים כהן מבית המשפט המחוזי בת"א, הציג את הכרעת הדין שלו במשפט שמתנהל בשלוש השנים האחרונות בין אבי לן, מפעיל סטטוסים מצייצים לחברת פייסבוק ישראל ופייסבוק העולמית. על פי הכרעת הדין, פייסבוק מחוייבת להחזיר את העמוד לאוויר, כפי שהיה ביום הסרתו, וזאת לא יאוחר מיום ראשון הקרוב בשעה 18:00.

גזר הדין המלא ב-PDF

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים