שבועיים לחזרת סטטוסים מצייצים והוא כבר בטופ עמודי הפייסבוק הישראלים

אבי לן - מפעיל סטטוסים מצייצים
אבי לן – מפעיל סטטוסים מצייצים

בתום מאבקי משפטי ממושך בן 3 שנים, עמוד הפייסבוק הפופולארי סטטוסים מצייצים של אבי לן וזוגתו עדי בנטוב לן, הושב לפני כשבועיים לאוויר הרשת החברתית, וזאת חרף ניסיונותיה של פייסבוק שעדיין מתקיימים במטרה להחשיכו מחדש.

לאחר השבת העמוד, רבים מיהרו להספיד בשנית את סטטוסים מצייצים, שכן שלוש שנות גלות והתפתחותם של מאות עמודי LookAlike ועמודי סטטוסים ותכנים ויראלים, לבטח יקשו על אבי לן בשחזור ההצלחה. אולם ממספרים ראשוניים שהגיעו מניתוח פעילותו של העמוד תודות למערכת הניטור של SpyTheNet, עולה דווקא אחרת (ל-PDF המלא) – סטטוסים מצייצים שוב חזר להיות בטופ של עמודי הפייסבוק הישראלים וככל הנראה אין שום דבר שיעצור את אבי לן מלהזכיר לכולם שלמרות ההעדרות הארוכה – סטטוסים מצייצים הוא עמוד הדגל של הרשת החברתית בישראל.

עם מחיקת סטטוסים מצייצים ע"י פייסבוק ישראל בינואר 2015, נותר ברשת החברתית חלל עצום וכבר בחודשים הראשונים להסרתו, צצו מאות עמודים חדשים בז'אנר של מצייצים ואלה שנוצרו עוד בתקופת סטטוסים מצייצים, פתאום גילו את החור האדיר שהושאר, השתלטו עליו ובשנים שעברו מאז הפכו בזכות כך לאימפריות פייסבוק קטנות עם מאות אלפי אוהדים. ולמרות הדברים, נראה ששום עמוד לא הצליח מאז להשפיע על סדר היום כפי שסטטוסים מצייצים עשה, במיוחד בכל הנוגע לעוולות חברתיות וצרכניות ותיקון מאזן הכוחות שבין הצרכן הקטן לתאגידי הענק. אבי לן אולי העלים עין מכמה כללי אתיקה בסיסיים כשלא פירסם גילוי נאות לצד פרסומות שעלו בסטטוסים מצייצים, אולם התועלת של מצייצים לגולש הקטן הייתה גדולה בהרבה מכל פרסום שעלה לעמוד ושילשל לכיסו של לן כמה שקלים (דעה).

אבי לן
אבי לן

גיא לרר, בעלי 'הצינור' ומנחה הצנרת, לפחות עד שבית המשפט יחליט אחרת, היה גם מאותם נהנים מרכזיים מהפופולאריות של סטטוסים מצייצים שעל פי הערכות, בזכות שיתופי הפעולה, גדל עמוד הצינור בלמעלה מ-300 אלף גולשים, כתוצאה ישירה מהשת"פ של הצינור ואבי לן. לרר גם היה אולי היחיד שהחליט להשתלט על הריק שהושאר ע"י מצייצים כשהקים את פרויקט "החזית". קצב הגדילה של הצינור ביום שלאחר מחיקת סטטוסים מצייצים היה מסחרר ובזכות כך הוא היה לאחד מעמודי הפייסבוק הישראלים הראשונים שחצו את רף מיליון אוהדים לצד נתניהו, גל גדות, בר רפאלי ופאנט.

עתה עם חזרתו של סטטוסים מצייצים מפת הפייסבוק עתידה להשתנות משמעותית וככל הנראה גם הניסיונות של פייסבוק לפגוע במצייצים והורדת החשיפה הקבועה שמתבצעת באלגוריתם של פייסבוק לא יעצרו זאת. לצורך בדיקת הפופולאריות המחודשת של סטטוסים מצייצים, חברת SpyTheNet קיימה השוואה בינו לבין עמוד 'ישראלים מצייצים' של דניאל שטרית – אחד מעמודי הפייסבוק הפופולארים בישראל ומי שדורג במשך תקופה ארוכה כעמוד הפייסבוק האינטראקטיבי ביותר בישראל. על פי הבדיקה עולה כי שבועיים בלבד הספיקו לאבי לן להשמיש מחדש את 'סטטוסים מצייצים' שמדורג כיום במקום ה-36 מבין כלל עמודי הפייסבוק הישראלים עם ממוצע אינטראקציות שעומד על כ-3.5K לפוסט. מנגד עמוד 'ישראלים מצייצים' מתהדר בממוצע של 8.5K אינטראקציות, אולם הוא מפרסם משמעותית מעט תוכן בהשוואה למרבית מעמודי הפייסבוק.

מעבר להחזרת סטטוסים מצייצים לפעילות שוטפת, נשאלת השאלה – מה עם מודל ההכנסות של אבי לן? לצורך כך המזבלה פנתה למספר משרדי פרסום ויח"צ שפירסמו בעבר בסטטוסים מצייצים בכדי לשאול האם יחזרו לפרסם בו, התשובה הייתה זהה כמעט באופן גורף – "אם אבי לן יציע, אנחנו נפרסם". יש לציין כי בתקופה שמאז הסרת סטטוסים מצייצים, פייסבוק שינתה בשנית את תנאי השימוש בעמודים כך שמנהלי עמודים יכולים לפרסם תוכן פרסומי ושיווקי של צד שלישי וזאת באמצעות סימון מיוחד שמבהיר כי מדובר ב"Paid Brand Content".

ל-PDF המלא הקליקו כאן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים