הדירוג השנתי: עמודי הפייסבוק הישראלים הפופולארים ביותר לשנת 2017

דירוגי 2017
דירוגי 2017

המזבלה וחברת הניטור SpyTheNet סוקרות את 2017 עם דירוג עמודי הפייסבוק האינטראקטיבים ביותר בשנה החולפת. אחרי דירוג עמודי הפוליטיקאים ודירוג עמודי החדשות, מגיע דירוג העמודים הכללי שמציג את רשימת 25 העמודים החזקים בישראל.

בטופ 3 של רשימת העמודים הפופולארים ב-2016 התברגו דניס צ'רקוב, חן מזרחי ועמוד הצינור, שהודחו כליל מהמיקום הגבוה בדירוג 2017, מה שמשקף על תנודות, מגמות וטרנדים ברשת החברתית שאותם עמודים ומנהליהם ככל הנראה לא הצליחו לחזות ולהתאים את עצמם לשנה הבאה. השוואת הדירוגים גם ממחישה את האימפקט האדיר שיש לפייסבוק בקיזוז החשיפה האורגנית, שינויים שיכולים לעיתים לשנות לחלוטין את המפה ולעיתים אף לפגום משמעותית בפעילות העמודים.

תגלית השנה היא גל גדות שהפכה לסנסציה בינלאומית עם עמוד פייסבוק מפלצתי שמונה כ-10 מיליון איש. העמוד של גדות מצליח לייצר אינטראקציה ממוצעת גבוהה במיוחד שנאמדת בלמעלה מ-63 פעולות גולשים בכל פיסת תוכן שגדות מפרסמת.

מתוך רשימת העמודים השנתית
מתוך רשימת העמודים השנתית

במקום השני מתברג הצוות הקומי "מנוחס" שמתהדר בעמוד עם 133 אלף עוקבים וכמעט 13 אלף אינטראקציות ממוצעות. במקום השלישי עמוד ישראלים מצייצים של דניאל שטרית שבמשך תקופה ארוכה דורג במקום הראשון. הקומיקאי אדיר מילר שהצליח לעקוף קומיקאים אחרים בראייה שנתית, מתברג במקום החמישי עם 10.3 אלף אינטראקציות ואת החמישייה הראשונה חותם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במקום השישי מתברג עמוד הפייסבוק "הישראליות" בכיכובן של רני גרינשפן ולאה לב. מדובר בפרויקט תוכן וידאו ראשון מסוגו בישראל מבית Mako שגם הפך למקור רווח עבורה עם סכומים מוערכים שמתחילים ב-50 אלף ש"ח להפקה והפצה של וידאו. פרויקט הישראליות כבר הצליח למשוך מספר מפרסמים והוא כאמור מיזם התוכן המותגי היחיד והראשון בישראל שגם מצליח לייצר אחוזי מעורבות גולשים גבוהים במיוחד בתוכן. בעבור Mako ששאבו השראה מפרויקטים מקבילים בחו"ל, יתכן ומדובר בפיצוח של מודל הכנסות מניב מתוכן שחי בעיקר בתוך פייסבוק.

במקום השביעי מתברג עמוד "אוכלוסיית ה5%", מדובר בעמוד מסחרי שעוסק ב"התפתחות אישית" ומספק מגוון כלים מקצועיים לצד סרטוני השראה לגולשים. הקומיקאי שחר חסון מתברג במקום השמיני עם 7.1 אלף אינטראקציות ממוצעות. במקום התשיעי עמוד הצינור שנחלש משמעותית בחודשים האחרונים לאור המאבק המשפטי בין מייסדו גיא לרר לערוץ 10.

את העשירייה הראשונה חותם עמוד הומור מוגזם עם 6.3K אינטראקציות. לאחריו העמודים: היגיון של אישה, דניס צ'רקוב, הקומיקאי חנוך דאום, חן מזרחי, צה"ל באנגלית, חברת הכנסת שלי יחימוביץ, מצייצים ברשת, לירן יקוטי אומן הצחוק, תכל'ס, הידעת, שלומי קוריאט, סהר קליזו, בר רפאלי, חיילים מצייצים ואת רשימת ה-25 חותם עמוד קונוס עם ממוצע אינטראקציות של כ-4 אלף.

להורדת הקובץ המלא ב-PDF

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים